Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De inbreker.

U leest om dit moment het verhaal De inbreker gepost door Roberto kwijs. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Roberto kwijs
Gepost op: 2009-10-31

Verhaal:

De inbreker
Het was Zaterdagmorgen elf uur. Fleur (de moeder van Floris) kwam voor de zoveelste keer vragen of Floris uit bed kwam, zoals gewoonlijk antwoordde Floris daar Nee op.
Fleur zei Floris binnen 20 minuten ben je beneden want je moet om twaalf uur naar de tandarts voor je beugel, om drie uur gaan we naar opa Tinus en oma Roos en om vijf uur komt papa thuis en gaan we lekker uit eten
Jaja ik kom er zo uit, wil je alsjeblieft mijn brood vast smeren mam? Ik wil er graag pindakaas op. Oké als je een beetje opschiet doe ik het! Fleur liep naar beneden en smeerde drie boterhammen met pindakaas. Floris kwam een paar minuten later naar beneden en ging aan tafel zitten. Heb je lekker geslapen schat? vroeg Fleur. Ja hoor mam en jij? Ik ook hoor. Waar is papa eigenlijk? Hij is toch altijd vrij op zaterdag? Ja normaal is hij vrij maar vandaag moest hij plotseling werken. Waarom moest hij plotseling werken? Omdat… omdat zijn college Ben vannacht is opgehaald door de ziekenwagen omdat hij een hardstilstand had gehad. Plotseling? Ja plotseling, hij had niets in ieder geval. Maar even een ander onderwerp, heb jij dinsdag iets te doen Floris? Nee hoezo? Oooh ik en papa willen iets leuks met je gaan doen. Leuk. Maar wat gaan we doen? Wat dacht je van De Efteling! Ja super leuk! Floris stond op en gaf Fleur een knuffel, Dankjewel mam, je bent de allerallerallerliefste mama van de hele wereld.
Floris at zijn drie boterhammen met pindakaas op en waste zich. Daarna ging hij naar de Tandarts. Goedemorgen zei de tandarts, goedemorgen zei Floris. Ga maar liggen, Floris ging liggen en luisterde wat de tandarts ging doen met zijn tanden. Daarna zette hij de beugel in, naar een klein half uurtje mocht Floris spoelen. Valt best wel mee toch? Floris kon nog niet goed praten met zijn beugel en zei: Jha heur. De tandarts lachte en zei mooi dan zetten we nu even de bovenkant erin en dan zijn we al klaar. Na een uurtje kwam Floris weer thuis, zijn moeder stond te stofzuigen. Hoi mam, kwam er een beetje moeilijk uit de mond van Floris. Hoi Floris laat je beugel is zien! Oké dan Floris liet zijn beugel zien aan Fleur en pakte toen nog wat te drinken. Floris ik moet je wat vertellen zei Fleur. Floris en Fleur gingen zitten en Fleur begon te vertellen, “Vannacht is er bij de buren ingebroken ze hebben hun portemonnee vazen, sieraden, televisie en hun computer weggehaald. Ze vermoeden dat ze de komende nachten nog meer gaan inbreken in deze straat dus wil ik je vragen om voorzichtig te zijn buiten en als je wil mag je vannacht bij ons slapen.” Mam ik ben geen mietje meer hoor ik ben al wel 16 jaar dan ga je toch niet meer bij je ouders slapen. Ik zal wel uitkijken buiten en mijn zeldzame spullen in de kluis leggen. Oké je hebt gelijk je bent geen mietje meer als er iets gebeurd vannacht moet je heel erg hard gillen, dan wordt iedereen wakker en grijpen we de dief. Die middag gingen Fleur en Floris naar Opa Tinus en oma Roos. Floris kreeg wat drinken en wat lekkers daarna vertelde hij het verhaal van het inbreken er was ook nog een andere man hij werd een beetje rood. Maar Floris zag het niet. De man zei dat hij moest gaan, hij trok zijn jas aan zei Opa en oma gedag en ging naar huis. Toen hij buiten was pakte hij zijn telfoon en belde iemand op. Floris keek naar buiten en hij zag het. Floris zei dat hij naar het toilet ging, maar ging bij de deur staan en luisterde de man af. “er was een jongen, hij vertelde dat er bij de buren ingebroken was, dus het huis ernaast is van hun! Die moeder van hem zag er heel erg rijk uit dus moeten we vanavond inbreken bij hun. Ja. We verzamelen bij de oude molen” Floris had genoeg gehoord en ging terug de kamer in. Hij zei tegen de rest wat de man zei. Opa Tinus zei “die man is af en toe wel eens gemeen maar inbreken zou hij nooit doen.” Ik ken hem immers langer dan vandaag.


Aantal keer bekeken: 3620
Waardering: 4.73 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online