Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De kleine paaskonijn.

U leest om dit moment het verhaal De kleine paaskonijn gepost door Jilliah. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Jilliah
Gepost op: 2010-10-19

Verhaal:

De kleine paaskonijn
De kleine paaskonijn

Er was eens een klein konijntje. Ze heette Linny.
Ze wilde altijd al een keer een paashaas ontmoeten. En het liefst er zelf een worden!
Maar dat kon nou eenmaal niet. De paashaas liet zich nooit zien.
En Linny was een konijn, geen haas, dus ze kon geen paashaas worden.

Op een mooie dag in Maart, bedacht Linny zich dat het bijna Pasen was!
Ze ging haar holletje uit, en besloot om op zoek te gaan naar de paashaas.
Dagenlang huppelde Linny door het bos. Ze gaf de hoop al bijna op,
maar toen zag ze een schitterend hol ergens tussen de bergen.
Dat moest het holletje zijn van de paashaas!

Snel huppelde ze naar binnen, maar er was niemand.
Teleurgesteld ging ze weer naar buiten, maar wie zat daar nou?
Het was de paashaas! Linny keek verrast op.
"Hoi, ik ben de paashaas. Kan ik je helpen?", zei de paashaas.
"De..de paashaas?", stamelde Linny, "U laat zich toch nooit zien?"
"Tsja.. ik kon je daar toch niet laten zitten?", antwoordde de paashaas.
Linny voelde zich vereerd dat de paashaas zich alleen liet zien voor haar.
"Maar waarom zocht je me?", vroeg de paashaas.
"Ik uhm ik ben Linny en het klinkt heel stom, maar ik wil ook graag een paashaas worden!", zei Linny toen.
"Ooh, dat is helemaal niet stom hoor! Maar het probleem is dat je een konijn bent, en geen haas."
"Ja, dat is nou zo jammer."
Linny keek teleurgesteld naar haar pootjes. Zou ze ooit een paashaas kunnen worden?
"Maar, ik kan natuurlijk wel een paaskonijn van je maken!", riep de paashaas toen.
"Kunt u dat?" Linny kon haar oortjes niet geloven. Meende de paashaas dat?
"Ja maar natuurlijk! Kom maar gauw met me mee, dan laat ik een paar dingetjes zien.", en de paashaas verdween tussen de struiken.
Linny huppelde snel achter hem aan. Plotseling was de paashaas verdwenen.
Huh waar is hij gebleven? Dacht Linny. Maar dan valt Linny ineens in een heel diep gat in de grond.

"Aaaaah!!". En met een plof kwam Linny terecht op de grond. Naast haar zag ze de paashaas staan.
"Welkom Linny in mijn geheime hol." Zei de paashaas.
De paashaas huppelde ervandoor en Linny ging gauw achter hem aan. Wat ging er gebeuren?
De paashaas stopt dan met huppelen en Linny botst tegen hem aan.
Linny zag een mandje met paaseieren, superspringpootschoenen en een flinke voorraad met wortels.

Nouja, het leken wortels maar ze wist het niet zeker. Het had namelijk gele vlekken. Zouden de wortels ziek zijn?
"Zijn de worteltjes nou ziek?", vroeg Linny. De paashaas lachtte. "Nee mal konijn, het zijn 'wottels', geen wortels!"
"Huh? Wat is dat nou weer?, vroeg Linny verbaast.
"Dat is een zelfgekweekt soort groente, wortels samen met radijsjes, bananen en paaseieren!", zei de paashaas.
"Ooh!", riep Linny verrukt. "Deze spulletjes zijn nu van jou", zei de paashaas.
Linny kon haar oortjes opnieuw niet geloven, en voor de tweede keer vandaag dacht ze, meende hij dat nou?!
Hij meende het. "Duizendmaal dankuwel meneer de paashaas, nu kan ik eindelijk een keertje paaskonijn zijn!", riep Linny.
Maar de paashaas was al verdwenen. Waar was hij naartoe?
Tsja, dat wist geen konijn of haas. Linny trok snel de superspringpootschoenen aan zodat ze snel weer naar huis kon springen.

Thuis in het konijnenbos stak haar staartje trots in de lucht terwijl ze paaseitjes uitdeelde.
's Avonds kon Linny zich volproppen met de wottels die de paashaas haar had gegeven.
Haar leventje was goed, maar elke dag wanneer ze naar de stapel wottels keek, dacht ze weer:
Waar was de echte paashaas toch?

Aantal keer bekeken: 3842
Waardering: 6.06 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online