Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De man in het bos..

U leest om dit moment het verhaal De man in het bos. gepost door Renske. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Renske
Gepost op: 2007-6-11

Verhaal:

De man in het bos.
Sanne zucht, nog een kwartier dan gaat de bel. De les van meneer Harmsen is zoals gewoonlijk saai, hij heeft het over voorplanting, komt spontaan niet meer uit zijn woorden en de jongens grijpen hun kans, ‘meneer hoe worden kinderen gemaakt dan?’ vraagt Menno. Gelukkig gaat de bel, Harmsen haalt opgelucht adem. ‘Volgende keer legt u het uit hè meneer’ zegt Menno, de jongens lachen. Wat een etter is die Menno toch.

Eindelijk weekend denkt Sanne als Maud aan komt lopen. Maud zegt:
‘ Heei Sannie, ik fiets vandaag niet met je mee, je zult het hele eind alleen moeten doen.’ Fijn denkt Sanne, of ik moet omfietsen of alleen door het bos. Ze gaat toch maar voor het bos.

Als ze even later door het bos fiets heeft ze het idee dat ze niet alleen is. Ze voelt zich niet op haar gemak en kijkt achterom, niks te zien. Ze zal het zich wel verbeelden, ze vond het bos toch al een beetje eng, zelfs als Maud meefietst let ze goed op. Ze denkt na over de schooldag, wat haat ze die Menno toch, meneer Harmsen vind praten voor de klas toch al zo moeilijk. Ze schrikt op voor een geluid, het kwam uit de bosjes, vlak bij haar! Ineens vliegt er een vogel op, Sanne schrikt zich dood, ze moet zich niet zo aan stellen en maar snel doorfietsen. Ze hoort weer een geluid en kijkt angstig om haar heen. Als ze achter zich kijkt schrikt ze enorm, een vrouw met een hond kijkt haar raar aan, en glimlacht dan maar, ze loopt door. Sanne kijkt weer voor zich en krijgt de schrik van haar leven, een enge gluiperd staat voor haar neus en pakt haar stuur, Sanne probeer nog te schreeuwen maar de man houdt haar mond dicht. ‘Je doet wat ik zeg!’ Hij laat een mes zien. Uit angst verstijft Sanne en doet geen poging meer om te ontsnappen. De man neemt haar mee diep het bos in, tussen de bomen. Net als de man op haar af komt lopen en zijn mes omhoog haalt om te steken zegt een stem: ‘Niet doen! Neem mij maar.’ Het is Menno. ‘Menno waarom doe je dit?’ Vraagt Sanne wanhopig. Hij bloost en stamelt: ‘Omdat.. uh.. ik .. uh.. je al heel lang leuk vind, alleen jij hebt het niet door. Ik zag hem je meenemen de struiken in, ik wil je niet kwijt. Dan ga ik liever zelf.’ Oké dacht Sanne misschien is het toch niet zon etter, misschien vind ik hem zelf ook al wel langer leuk, maar wilde ik dat niet toegeven. De man zegt: ‘Nu genoeg gepraat, eerst haar, dan de jongen.’ De man haalt zijn mes weer omhoog, maar Menno pakt het mes en gooit hem weg. Menno pakt mijn arm ‘rennen’ zegt hij. Ik ren met hem mee, de man komt ons achterna.
‘Hier achter deze bosjes staat mijn fiets zegt Menno.’ Hij pakt hem en ik spring achterop. Helaas de man had blijkbaar ook een fiets bij zich. Menno fietst zo hardt als hij kan, maar de man kan harder. ‘Hij haalt ons in.’ Roep ik. Menno hijgt: ‘Ik kan niet harder dan ik nu doe!’ In die tien minuten is Sanne bang, ze klemt zich vast aan Menno. ‘Menno, je tas wat zit daar in?’ Vraagt Sanne. ‘Lekker belangrijk nu!’ Zegt Menno. ‘Maar er zitten cd’s in, illegale.’ Sanne doet zijn tas open en pakt de cd’s. Ze begint ze naar de man te gooien. Menno schreeuwt: ‘Wat doe je nu! Ik moet die dingen afleveren.’ ‘Ik zou toch liever blijven leven.’ Zegt Sanne en ze gooit verder. Het heeft niet veel nut. Sanne raakt zijn fiets een aantal keer, maar de gaat hij een stukje opzij en het gevaar is geweken. Ze probeert het onder zijn wielen te gooien, maar hij rijdt ze gewoon kapot en als ze naar zijn hooft gooit ontwijkt hij ze. Ze weet niet meer wat ze moet doen en begint te huilen. Maar dan als de man het niet verwacht gooit ze een cd naar zijn hoofd. RAAK! De man valt van zijn fiets en heeft bloed aan zijn hoofd, Menno fietst door en Sanne kijkt ongelovig naar de man. Ze springt van de fiets en loopt naar de man. Menno schreeuwt: Sanne niet doen, we bellen de politie wel!’ Net op dat moment springt de man op en probeert Sanne te grijpen, Sanne rent naar Menno en springt achter op de fiets, de man moet eerst weer terug naar zijn fiets en heeft hierdoor een achterstand. ‘Heb je geen mobiel, ik ben hem vergeten.’ Zegt Menno. ‘De mijne is gevallen.’ Zegt Sanne. Ze zijn uit het bos. Ze fietsen nog een stuk hard door over de weg en dan komen ze in het dorp. Ze schreeuwen om hulp, mensen komen aan rennen. Ze vertellen het verhaal. Maar als de mensen omkijken zien ze geen man, helemaal niks. Hij kan niet anders dan terug zijn gegaan, en dan zou je hem nog zien. De mensen worden boos en lopen weg. Menno brengt Sanne naar huis. Ze kussen elkaar.

S’avonds ligt Sanne in bed te denken. Ze weet het zeker, ze zijn toch niet gek! Dan voelt ze een koude wind, haar raam is open. Ze staat op om hem dicht te doen. Als ze zich omdraait staat daar de man. ‘Nu ontkom je er niet meer aan.’ Sanne schreeuwt, de man steekt. Als haar ouders in de kamer van Sanne komen treffen ze Sanne aan, vermoordt. Het wapen ligt er nog bij, met de vingerafdrukken van Menno. Hij wordt opgepakt, en vertelt het verhaal. Iedereen verklaart hem voor gek. Als die man er geweest was, waarom was er dan niks van hem te bekennen, hadden alleen zij hem gezien. Menno komt in de cel. S’nachts wordt hij wakker, hij had het gevoel dat hij niet alleen was. Een enorme steek in zijn borst, hij kijkt naar beneden en ziet bloed, zijn bloed! Het word zwart voor zijn ogen.


Aantal keer bekeken: 10509
Waardering: 6.46 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online