Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De man.

U leest om dit moment het verhaal De man gepost door Petra Maksan. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Petra Maksan
Gepost op: 2011-3-5

Verhaal:

De man
Het was zomer vakantie.“Mam ik wil niet verhuizen,” zei Lien. “Het is daar eng in het bos!” Lientje het moet wel dit huis is ons te duur geworden. Sinds papa is overleden hebben we nauwelijks geld. Zelfs met mijn loon komen we amper toe om dit huis te betalen. Oke dan mam maar beloof als ik bang ben dat je bij me zult zijn. Ik beloof het Lien. Dagenlang waren ze aan het inpakken. Ook namen ze afscheid met iedereen. Ze waren onderweg naar het nieuwe huis dat volgens Lien erg eng leek te zijn. Mam ik mag toch mijn slaapkamer kiezen? Ja, maar dan moet je wel je eigen spullen in je nieuwe kamer zetten. Doe ik zeker. Lien ging de twee slaapkamers binnen ze waren allebei mooi. Ze koos de kamer waar de muren blauw waren, dat was haar lievelingskleur de andere kamer was groen die kleur was haar mama haar lievelingskleur. Het werd al ’s nachts en ze waren nog steeds niet klaar met inpakken, Lien was erg moe dus mocht ze al gaan slapen. Ze kon niet slapen! Er waren te veel geluidjes, ze waren allemaal eng. Ook ging haar mama slapen. Ze roepte telkens: mama ik kan niet slapen het is hier te eng wil je alsjeblief komen? De reactie was gesnurk. Dus gaf Lien het maar op. Ze dacht aan haar papa die dan lief naar haar lachte. Door dat werd ze steeds wat minder bang maar het ging niet over. Elke dag was het anders soms hoorde ze gillende meisjes soms enge dieren geluid of gekraak van die trap. Lien had het tegen haar mama verteld ze zei: Lien je verbeeldt het je maar want ik hoor niks. Mam maar jij slaapt de hele nacht door. Haar mama keek Lien aan en ging naar haar werk. Lien was alleen thuis ze hoorde ook een geluid maar deze was anders. Ze wist niet wat te doen en begon te huilen. Er kwam geluid van de deurklik. Opeens stond er een man voor haar die haar dan mee nam. Toen Lien haar mama thuis kwam roepte ze Lien waar ben je nou weer? Maar er kwam geen reactie. Ze ging elke kamer binnen en stortte in tranen. Ze dacht dat Lien ontvoerd was en dat was het ook. Ze belde de politie die dan heel het bos afliep maar negens een spoor. Die nacht kon Lien mama niet slapen, ze dacht alsjeblief Lientje kom terug. Elke dag zocht ze maar nee geen spoor. Op een nacht hoorde ze Lien gillen. Ze rende in haar pyjama naar buiten. En zag Lien dood bloeden, verder was er niemand te zien. Ze belde de ziekenwagen en ging naar het ziekenhuis. Lien werd gered ze ging niet dood. Ze had tegen haar mama verteld: er was een man die me meenam naar een kelder denk ik. Ik zag boeken die papa schreef. Hij vroeg ben jij de dochter van Luk, ik zei ja. Hij vertelde me dat papa zijn baas was en hem ontslaagde omdat hij iets had gedaan maar dat wou hij niet vertellen. De man zei tegen papa dat hij hem en zijn familie zou vermoorden. Dus mama zo is papa dood gegaan. Ook zei hij jij bent dus de volgende die ik zal vermoorden, hij nam me mee bij ons huis en stak een mes in mijn buik en liep weg. En voor de rest weet ik niks meer. Nou ik wil Lientje, ik kwam naar je toe en belde de ziekenwagen en nu ben je hier. Algeluk leef je nog, want zonder jij zou er geen leven meer bestaan op aarde. Lien keek haar mama lief aan, dank je dat je mij hebt gered. Lientje natuurlijk doe ik het. Mam maar die man wil ons vermoorden! Rustig schat ik zal wel de politie verwittigen die ons zal beschermen en ook heb ik men werk gewaarschuwd dan ik even verlof neem tot we verhuizen. Mam je bent geweldig. Dank je schat. Hoelang blijf ik hier in het ziekenhuis? Ik denk een nachtje om te weten of alles wel in orde is, maar ik blijf wel bij je slapen. De volgende dag gingen ze naar huis ze dachten dat ze veilig waren maar dat was het niet. De man had de politie agenten vermoord! ’s Avonds gingen ze slapen. Ze hoorde geen geluidjes want de man was extra stil. Op een gegeven moment stond Lien haar mama op om iets te gaan drinken ze zag de man en wouw gillen maar de man hield haar tegen, vermoorde haar en bracht haar in de kelder. Lien wist er niks van ze sliep als een roosje. De man dacht ‘’ ik laat haar nog wat slapen en als ze op staat dan vermoord ik haar. Lien werd wakker ze roepte haar mam want ze was nog wat te zwak om recht te staan. Maar er kwam geen reactie ze dacht dat haar mam beneden was even wat te eten gaan maken voor Lien. Dus besloot te het te zelf te doen. Toen ze beneden was zag ze haar mama niet. Ze raakte in paniek en zag opeens de man voor haar. Aaaaaaaaaah gilde Lien! Ze probeerde te ontsnappen maar ze werd ook vermoord. Die dag kwam Lien haar tante en neefjes naar hun op bezoek. Ze belde aan maar er deed niemand open, de raam was open dus gingen ze via de raam. Ze roepte naar hun maar er antwoordde niemand dus gingen ze elke kamer binnen. Op het einde gingen de neefjes de kelder binnen ze gilden. Lien haar tante rende er naar toe en zeg: Lien met haar dood op te grond en belde snel de politie. De politie vertelde das ze misschien een spoor vonden. Er kan dat iemand wou boeten en de familie wou vermoorden. Ze huilen allemaal. In tussen werd het ’s avonds en besloten te gaan slapen. De man kwam terug en wou hun ook vermoorden. Eerst vermoorde hij de neefjes, want ze sliepen heel diep. Dan werd de tante wakker en zeg de man,ze belde de politie zonder dat de man dat wist. De politie was onder weg, maar de tante huilde wel voor haar kinderen. Ze probeerde kalm te blijven want de man mocht haar niet zien. Opeens gilde ze prongeluk de man rende naar haar. Hij had haar te pakken gekregen en vermoorde haar ook en bracht haar in de kelder. Hij wou ontsnappen maar juist kwamen de agenten binnen. Het werd een gevecht maar de man werd opgepakt. De rest van de familie werd verwittigd van de erge dood. Ze barsten allemaal in tranen uit. En probeerden maar het te vergeten.

Aantal keer bekeken: 2330
Waardering: 3.50 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online