Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De reis.

U leest om dit moment het verhaal De reis gepost door sam. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: sam
Gepost op: 2008-10-11

Verhaal:

De reis
Opeens wist ik het, We moeten naar het noorden! Iets in mijn wezen verteld me dat we daar het geluk zullen vinden, of niet. De wind beweegt me al maanden voort over zee, soms snel, soms langzaam, soms helemaal niet. Voor mijn vertrek heb ik nog tegen Sandra gezegd dat ik van haar hou en dat ik het geluk meebreng als ik het vind. Ik hoop dat ze op me wacht. Elke week schrijf ik haar een brief, over mijn avonturen, hoe mooi en lief ze is en hoe graag ik haar zachte wangen weer tegen de mijne zou willen voelen. Helaas kan ik de brieven niet sturen, maar ik bewaar ze in een oud bruin kistje die altijd al bestemd heeft geleken voor dit doel. Een eeuwigheid lijkt het dat ik al op zee vaar, opzoek naar het land waar het geluk zich bevind. Een aantal kale rotsen is alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen, ik heb gegraven in het harde steen tot mijn handen bloedde, maar ik vond niets dan leegte. In noordelijke richting zet de reis zich voort, langzaam en onzeker. Opeens word ik wakker door een vreemd gevoel in mijn buik, alsof mijn maag zich in duizend bochten wringt. Op het dek schijnt de zon op mijn schrale gezicht, mijn ogen, gegeseld door de zilte lucht laten mij land zien. Dichterbij en vol hoop ontwaar ik huizen, schepen, havens, en heuvels.
Vol verbazing neem ik Sandra in mijn armen en zoen haar hartstochtelijk. Ik zocht buiten de grenzen van mijn rijk naar iets wat ik dacht te zullen vinden. Nu weet ik waar het groeit, ik ben er weer.

Aantal keer bekeken: 3789
Waardering: 7.19 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online