Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De verdoken graaf.

U leest om dit moment het verhaal De verdoken graaf gepost door Ruben D. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Ruben D
Gepost op: 2010-8-21

Verhaal:

De verdoken graaf
De verdoken graaf


Het was nacht en een groep mensen kwamen samen in het kasteel naast hun dorp voor een wijnproefwedstrijd van graaf Vivaldo. Graaf Vivaldo had een angstaanjagend gezicht en vertoonde zich nooit zonder een kap over zijn hoofd te hebben. De mensen kwamen binnen in het kasteel, het was er zo donker dat ze bijna niets zagen, de graaf wees hen naar een groote tafel en vertelde hun dan wat ze moesten doen, zelf ging hij gaan zitten aan een kleinere stenen tafel waar er een fles wijn op stond. Hij keek naar de anderen en af en toe nam hij een slok van de fles wijn. Even later was de winnaar bekend, de graaf stapte naar de man toe en zei: "volg mij naar je prijs". De man deed wat de graaf zei en volgde hem tot in een andere kamer, achter dat werd de man nooit meer teruggezien.... De volgende dag organiseerde de graaf weer een wijnwedstrijd. Hij zette zich weer aan de stenen tafel met een fles wijn, wat later nam hij de winnaar van die wedstrijd weer mee naar een andere kamer, en die man werd ook nooit meer teruggezien.Bij iedere wedstrijd zat de graaf aan dezelfde tafel met dezelfde soort wijn, en even later werd de winnaar altijd vermist en nooit teruggevonden. Hetzelfde verhaal gebeurde iedere dag telkens opnieuw.



Opeens deed een man mee van in de 20 jaar, Hij zette zich aan de groote tafel en begon aan de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd keek hij opeens naar de graaf, zijn gezicht was niet zichtbaar omdat het zo donker was in de kamer en omdat de graaf een kap aanhad. De graaf nam een slok van de wijn en de man zag de rare kleur van de wijn, hij had nog nooit een wijnsoort gezien die dezelfde kleur had... Wat later won hij de wedstrijd en de graaf stapte naar hem toe, hij zei: volg mij naar je prijs. De man twijfelde even, maar ging uiteindelijk mee en volgde hem tot in de kamer van de graaf. De graaf stapte naar een schuiflade zocht even naar iets en pakte er dan een groote pak geld uit en gaf het aan de man, de man bedankte hem en liep naar de deur, voor hij door de deur ging bleef hij even staan en dacht aan al de vermiste winnaars van de wedstrijd.... Hij draaide zich om en daar stond de graaf met vlijmscherpe tanden, en een mes in zijn éne hand, de graaf beet in de schouder van de man, schreeuwend van de pijn bukte de man en het mes van de graaf miste net zijn hoofd, de man liep weg, maar liep door de foute deur en kwam uit in een doodlopende kamer vol met lege houten tonnen. Toen kwam de graaf binnen en begon de man te praten tegen hem:"Ik weet wel wat je bent, jij bent een vampier daarom draag je altijd een kap, zodat niemand het zag... maar ik begrijp niet wat er in die wijnfles zat, wat zat er in?" De graaf antwoorde:"bloed.....en straks ook jouw bloed!" Toen liep de graaf met bloedrode tanden naar de man, de man ontweek hem en smeet een houten ton tegen de graaf. De ton barste in stukken, de man pakte een scherp stuk van de kapotte ton, en liep naar de vampier, maar juist toen hij op het punt stond het hart van de vampier te doorboren, liet hij zijn arm zakken. Hij zag zijn handen wit worden, en voelde zijn gebit veranderen, hij was.... een vampier geworden!

**EINDE**


Ruben ;-)

Aantal keer bekeken: 2932
Waardering: 6.89 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online