Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De vervloekte ring..

U leest om dit moment het verhaal De vervloekte ring. gepost door De Schrijver.... Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: De Schrijver...
Gepost op: 2010-6-17

Verhaal:

De vervloekte ring.
De begravenis was mooi.Iedereen van de familie was er.Zo dadelijk ging de kist het gat in. Ik zal het uitleggen: mijn oma is vorige week overleden.Ze zat altijd vol leven, maar nu was dat afgelopen. De deksel ging erop en ik zag mijn oma voor de laaste keer. En even, maar dan ook heel even leek haar mond te bewegen in een glimlach...

Ach,ja als je het nu hoort klinkt het eerder als een mooi verhaal.Waarom staat dit verhaal niet bij humorverhalen? Nou dat kwam door slecht 1 ding.Haar ring,de ring die zoveel ellende ging brengen. Ik was degene die de grote zwarte ring kreeg met een briefje erbij, de tekst luidde:

Aan jou mijn kind geef ik dit
Het zal een of een vloek of een zegen voor je zijn gebruik hem goed en laat je niet verleiden...

Natuurlijk snapte ik er niks van,maar de ring had iets engs vond ik. Toch vond ik dat ik hem minstens 1 dag aan moest doen als eerbetoon naar mijn oma en dat deed ik.

School, ja school ik stond bij mijn gebruikelijke vrienden. Ik had ze al verteld over de ring maar toen maakte Jos er een grap over.Meteen voelde ik de aandrang om hem in stukken te scheuren , ABSURD gewoon maar toch..
Ik liet het gaan maar toen het weer gebeurde vroeg ik of Jos mee wou lopen. Ik liep naar de schoolkeukens Jos vroeg: Wat is er met jou man??Komt het door die stomme ring? 'Klatss' ik had een mes gepakt en zijn vinger er afgesneden ik werd gegrepen dor ongekende woede, een vervloekte, woede. Hij schreeuwde uit maar ik liep achter hem aan en stak het mes in zijn hart hij zal nooit gevonden worden...
Ik raakte totaal in paniek wat had ik gedaan IK, IK, IK een MOORDENAAR!? IK rende naar buiten waar het intussen flink onweerde, heel even dacht ik dat ik zwarte schim zag staan in de struiken, maar een seconde later wist ik zeker dat ik me dat verbeeld had. Ik gooide de ring zo ver mogelijk weg en riep: VERVLOEKT ROTDING! ik wil je nooit meer zien en ging toen weg. Maar zoals jullie ongetwijfeld weten eindigt een griezelverhaal nooit zo...

De dagen erna bleef ik thuis eenzaam.. alleen.., alleen. Ik verstopte me in de kelder maar ik besloot naar mijn kamer te gaan en daar, daar lag het in kon mijn ogen niet geloven het was de ring!! Mijn moeder kwam binnen ze zei: Ach daar ben je jongen. Mam zei ik hoe komt dat ding daar!? Wat voor ding lieverd? De RING! Geen idee wil je hem niet dan? NEE! Oke goed dan neem ik hem en ze pakte de ring en liep weg. Een seconde later wist ik wat ik gedaan de vloek ruste nu op mijn moeder... Ik ging haar achterna maar zag haar nergens en toen sprong ze uit een hoekje. Ze riep me een bovenaardse stem 'Je bent de ring niet waardig gewwest nu zal je boeten'IK wou weg rennen maar imjn moeder kwam me achterna met een mes ze wou me steken maar ik rende weg. Ik rende maar kamer in klom uit het raam en liet me valeen. Het was niet hoog en ik rende het huis weer binnen en greep een mes. Ik keek achter en daar stond mijn moeder maar ze leek er totaal niet op. Haar gezicht was verminkt en een ze glimlachte gemeen. Ik dacht niet na en pakte het mes in mijn handen en stak haar neer, ze krijste het uit en krijste en krijste en toen was het stil.... Ze was dood.Ik huilde en huilde en toen hoorde ik een gemene lach. Een geest stond in de deuropening, de geest van mijn oma. Oma, OMA! riep ik. Luister de ring is vervloekt wat moet ik doen? Maar mijn oma zei alleen: je bent de ring niet waardig... wat!? je... bent..de ring...niet... WAARDIG. En jij... Jouw lijdensweg is pas begonnen! En de ring versmolt met haar vinger en ze liep op me af.. en toen was het afgelopen..

Ik werd wakker in het ziekenhuis. Een vriendelijke verpleegster kwam naar me toe.'Je ben bijgekomen!' Je vader is net weg zei ze. Ik kon niks zeggen ik dacht aan wat er was gebeurd gisteren of vorige week of vorige maand hoe lang was ik bewusteloos geweest? De verpleegster kwam terug en zei iemand heeft je een pakketje gestuurd. En ze liep weg. Ik maakte het open en het was: .....De Ring.....


>>>>>>>>Einde<<<<<<<<

Gemaakt door: De Schrijver...
PS: Stem a.u.b. dan kan ik zien of het goed was.

Aantal keer bekeken: 4703
Waardering: 8.01 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online