Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De vloek van het Biezenmortelse Moeras.

U leest om dit moment het verhaal De vloek van het Biezenmortelse Moeras gepost door KingofStories. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: KingofStories
Gepost op: 2011-9-11

Verhaal:

De vloek van het Biezenmortelse Moeras
In het kleine Biezenmortel in Brabant ligt een moeras. Boven dat moeras hangt een drassige mist, en het moeras ligt ver in een groot veld. Niemand durft er te komen. Waarom niet? Het verhaal gaat dat er een vloek rust op het moeras. 80 jaar geleden, toen vorst Van Kampenburg koning was van Biezenmortel, gebeurde er iets verschrikkelijks. De koning had een bijzonder amulet in zijn macht: Het zogenaamde Tyrod-amulet. In het Tyrod-amulet zit een belangrijke tekst: Als je pijn voelt, betekent het dat je nog leeft.

De volgende dag kwam een reiziger naar de herberg waar de koning woonde. De koning liet hem binnen en zei: Wat komt u hier doen, reiziger? De reiziger zei: Ik zoek onderdak, maar ik heb maar 2 dukaten.

De koning zei: 2 dukaten? 2 dukaten? Hahahahaha! Lachte hij. En de reiziger vertrok zonder eten en onderdak...

De volgende avond, toen de hofdames wegwaren en de brigadiers thee dronken,
werd er weer aan de deur geklopt. De koning deed open: De man stond er, met een mes in zijn hand. Hij zei: Loop naar buiten en doe wat ik je zeg of je amulet gaat eraan! De koning zei: Oké, ik doe alles als je mijn amulet maar met rust laat! De koning moest mee naar het moeras. Daar haalde de reiziger het amulet van zijn hals, sneed zijn keel door, en schreef met zijn mes op de rug van de koning:

ALS JE PIJN VOELT, BETEKENT DAT JE NOG LEEFT.

Aantal keer bekeken: 6484
Waardering: 4.38 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online