Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De weerwolf op de weide.

U leest om dit moment het verhaal De weerwolf op de weide gepost door jelle wentink. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: jelle wentink
Gepost op: 2009-8-21

Verhaal:

De weerwolf op de weide
De schapen op de hei mekkerden onrustig toen Jouri en zijn hond Tes ze in de kooi dreven.
Schiet op uit jullie kluiten gewassen sokken, ik wil naar huis het word al donker en dan wil ik hier weg zijn het is hier echt niet pluis!
Het is dat ik geld nodig heb maar anders…
En met die woorden word de vredige avondstilte doorbroken door een bloedstollend gehuil, een gehuil dat niet door een menselijk wezen kan worden voortgebracht.
Jouri’s nekharen gingen recht overeind staan en met een ruk draaide hij zich om.
Op een heuvel nog geen 20 meter bij hem vandaan stond een jongen huilend naar de maan.
Met zijn armen graaide hij naar de maan alsof hij hem wilde omhelzen en in zijn ogen straalde een gloed van overvloed.
Toen de maan achter de wolken vandaan kwam geloofde jouri zijn ogen niet de ogen van de jongen kleurden langzaam donkergeel, zijn oren rekten uit en zijn gezicht groeide uit tot een wolvensnuit met lange messcherpe tanden.
Zijn armen en benen vormden klauwen met puntige nagels en bedekten zich met dik haar.
Waar net de jongen stond staat nu een wolf op vier poten
De weerwolf hoorde Tes janken en keek jouri recht in de ogen.
Met een schok ontwaakten jouri uit zijn verdoving, rennen sukkel rennen!
Hij begon te rennen maar de weerwolf zette de achtervolging in, steeds harder en harder renden jouri en Tes de hei over richting het dorp.
Hij hoorde de weerwolf hijgen, en plotseling voelde hij een snerpende pijn in zijn linkerarm alsof er iemand met een mes in je arm snijd, Jouri zakte ineen van pijn, gaf een schreeuw toen werd alles zwart.
Langzaam opende Jouri zijn ogen en verbaasd keek hij om zich heen hij lag bloot in de schaapskooi omringt door schapen, voorzover er nog schapen waren, want overal om hem heen lagen opengereten half opgegeten schapen in grote plassen bloed.
Hij wilde opstaan maar dan voelt hij iets harigs, Tes! Flitste door zijn hoofd.
De arme hond lag dood naast jouri’s hoofd helemaal onder het bloed en met diepe bijtwonden.
Terwijl hij de overblijfselen van de trouwe hond aaide, zag hij twee littekens op zijn linkerarm en vaag herinnert hij zicht de vorige avond, de weerwolf, de jongen op de heuvel en de pijn in zijn arm.
Jouri stond op hij wou zo snel mogelijk weg van deze afschuwelijke slachtpartij, bijna wou hij Tes roepen maar dan realiseerde hij zich dat de hond dood en aan stukken gescheurd aan zijn voeten lag.
Met een schok schoot Jouri overeind, alweer die droom!
Het was al een maand geleden, maar nog steeds droomde Jouri over die vreselijke nacht op de hei, de dode hond en de schapen maar bovenal de weerwolf.
Jouri keek naar buiten de volle maan stond als een grote lamp hoog aan de hemel, Jouri wilde zijn blik er vanaf wenden maar iets dwong hem naar de maan te blijven kijken.
Plotseling kreeg hij overal jeuk en hoe hard hij ook krabde de jeuk ging niet weg.
Geschrokken keek hij naar zijn handen die waren bedekt met dik zwart haar, zijnj oren groede uit tot wolvenoren zijn mond rekte zich uit tot een wolvensnuit met messcherpe tanden.
Wat gebeurt er met me, maar zijn woorden waren onverstaanbaar gegrom.
Hij zakte op vier poten en keek naar buiten, de maan lachte verleidelijk naar hem en voor hij het wist stond hij buiten.
Hij begon te rennen het bos in steeds dieper het bos in harder,steeds harder todat hij bij een open plek kwam daar stond de weerwolf van vorige maand.
Alsof er nog genoeg rare dingen waren gebeurt begon de weerwolf tegen hem te praten.
Zo ben je daar eindelijk ik sta hier al een half uur op je te wachten, op mij maar waarom dan? vroeg Jouri.
Waarom dan, herken je me niet dan? Vroeg de vreemde weerwolf.
E, nee je ziet er nogal anders uit snap je.
Ik ben je broer peter, sukkel!!
Peter, maar sinds wanneer ben jij een weerwolf?
Sinds altijd al, antwoordde hij rustig.
Oja nog sorry voor die beet van vorige maand maar ik had geen andere keus.
Geen andere keus maar waarom dan niet? Vroeg Jouri.
Omdat je anders alleen achterbleef.
Maar ik heb pap en mam toch nog? Zei Jouri verbaasd
Ja, die had je voordat zij de overstap maakte zij wouden altijd wolf zijn.
Zien we die dan nooit meer terug?
Jawel, maar alleen met volle maan.
Maar ga maar terug naar pak in wat je nodig hebt we hebben weinig tijd.
Jouri gehoorzaamde en pakte zijn spullen.
Tien minuten later stonden ze weer op de open plek.
Zijn broer stond al te wachten
Kom je vroeg hij.
En samen verdwenen ze onder de maan het bos in.
Niemand heeft ooit nog wat van de broers gehoord, maar sommige mensen beweren met volle maan wolvengehuil te horen wie weet zijn het Jouri en peter.




Aantal keer bekeken: 3798
Waardering: 7.39 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online