Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De ziekte K.

U leest om dit moment het verhaal De ziekte K gepost door An0nlEm. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: An0nlEm
Gepost op: 2011-9-6

Verhaal:

De ziekte K
Het verhaal is nog niet af, maar lees het gerust! :)
____________________________________

(V) Kanker (V)

Introductie:
Clare is 13 en gaat voor het eerst naar de middelbare.Ze gaat samen met haar Bff Bibi. Ze doen allebei havo. Clare was hartstikke goed in Engels op de basisschool.
Ze houdt van shoppen en is bijna jarig! (14 maart)
Ze schrijft vaak in haar dagboek over dingen waarmee ze zit.
Op een dag hoort ze dat haar moeder kanker heeft. De dokter zegt dat ze nog kans heeft om het te overleven.
Clare’s leven is helemaal op z’n kop gedraaid door het vreselijke nieuws. Elke week mag ze naar het ziekenhuis toe om haar moeder te begroeten. Als heel goed lijkt ze gaan met Clare’s moeder overlijdt ze op 14 maart.


Verhaal:

Clare zat aan tafel. Ze at een croissantje met jam, ze had net het nieuws gekregen dat haar moeder leukemie heeft. Clare was moe, moe van de nacht toen moeder naar het ziekenhuis moest.
‘’Toet, toet toett..’’ Deed de schoolbus.
‘’ Schat, je moet naar school, de bus staat al te wachten’’ Zei papa.
‘’ Oké pap! ‘’ zei ik.
Ik at snel mijn croissantje op en gaf pap een kus en liep naar buiten. Ik zag Bibi al lachend zwaaien toen ik de bus in stapte. Ik glimlachte. Gelukkig heb ik me Bff nog. Dacht Clare.
‘’Haai schattepatat!’’ zei Bibi vrolijk. ‘’Ik heb geweldig nieuws gekregen!’’
Ik staarde uit het raam en hoorde niet wat Bibi zei. Ik draaide me om en zei:
‘’Uhh, sorry wat zei je?’’ vroeg ik. ‘’Clare, is er iets?’’ vroeg Bibi. ‘’Nee, ben alleen een beetje moe.’’ ‘’Oké gelukkig maar, want ik mag een feestje geven voor me 15de verjaardag!! ‘’ zei Bibi vrolijk. ‘’Cool!!!’’ zei ik.
Opeens hoorde we de stem van de buschauffeur zeggen: ‘’We zijn er, allemaal uitstappen en vergeet je tas niet mee te nemen!’’
Iedereen stapte uit. Toen Bibi en ik naar binnen wouden lopen liep er een (best wel) knappe jongen naar ons toe en vroeg: ‘’En wie zijn deze twee knappe dames wel niet?’’ We bloosden allebei. ‘’Nou bedankt! Hoe heet je?’’ Zei Bibi.
‘’James en ben 14 jaar, en jullie?’’ Zei James. ‘’Ik heet Bibi en dit is mijn Bff Clare.’’ Zei Bibi. ‘’Hoi James.’’ Zei Clare. ‘’We zijn allebei 13 jaar’’ zei Bibi.
‘’Jullie zien er veel ouder uit dan 13.’’ Zei James. Hij glimlachte naar Clare. Ik glimlachte verlegen terug.
‘’Tringg, tringg, tringg’’ Ging ze bel. Sorry we moeten nu echt gaan James’’ Zei Bibi. ‘’We zien je wel nog eens een keer!’’ ‘’Tot de volgende keer meiden!’’ Zei James.
We kwamen de reusachtige school binnen en keken om ons heen. ‘’Omg!’’ zei Clare. ‘’Kom we moeten snel de receptie vinden, voordat ze te laat zijn voor de les!’’ Zei Bibi. ‘’Ja, je hebt gelijk! Kijk daar een receptie!’’ Zei Clare.
We liepen ernaartoe er vroegen waar we heen moesten. De mevrouw zei dat we naar de hoogste verdieping moesten en dan de laaste klas links. En gaf ons de codes van de kluisjes die we kregen.We liepen naar boven en we legden onze spullen in onze kluisjes. ‘’Hé kijk, daar heb je James!’’ zei Bibi.

Aantal keer bekeken: 4338
Waardering: 7.03 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online