Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Deel 2: De tweestrijd.

U leest om dit moment het verhaal Deel 2: De tweestrijd gepost door Kenneth Baert. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Kenneth Baert
Gepost op: 2010-1-17

Verhaal:

Deel 2: De tweestrijd
Het was een uur rijden naar Calais, maar het leken slechts minuten.
Brian bleef maar denken aan de schat die hij weldra zou beheren, hij en zijn vrienden hadden maanden naar deze slag toegeleefd.
De rode robijn, de grootste schat van India, werd naar London getransporteerd.
London had het voor 6 millioen euro gehuurd van de bezitter.
De diamant zou ongeveer 6 maanden daar verblijven, het zou in een museum opgeslagen worden.
Om exact te zijn het Museum van Exceptionele Objecten in Dover, het museum was net opgericht en wou zijn grote opening met de robijn verzilveren.
En daar waren Brian en zijn vrienden flink van op de hoogte.
Voor de opening zou de robijn opgeslagen worden op de 2e etage in hal 7.
De zachte stem uit de GPS verzocht hem om links in te slaan.
Brian had zijn bestemming bereikt en legde de motor af.
Hij wist dat zijn 3 vrienden hem zouden opwachten in de boot om daar samen te komen.
Dat zou minder opvallen, de boot zou binnen 3 minuten moeten arriveren en dus ging hij op een bank in de buurt zitten.
Een tijdje later ziet hij dat er al een grote menigte zich aan de kade heeft verzamelt, hij probeert zijn vrienden uit de menigte te onderscheidden.
Carlo was de grootste van de drie en die vond hij al snel.
Hij had lang, zwart haar, was ongeveer een meter negentig en had een litteken op zijn kin.
Niemand wist van waar die kwam, maar hij had zo zijn verhaaltjes.
De ene keer zei hij dat hij gevochten had in Slowakije met een plaatselijk kampioen kickboks en de andere keer zou hij gesneden geweest zijn in de kin met een survivalmes.
Fernand was de dikkere van de bende en nam snel een plaats of twee in .
Hij was vader van twee kinderen en had een vrouw voor wie hij het leven zou geven.
En dan had je nog Nico, hij zag er doodnormaal uit maar had een serieuze misvorming op zijn buik en rug.
Die littekens had hij opgelopen bij de ontploffing van de fabriek 3 jaar geleden.
Hij was altijd loyaal geweest en dan kwam er een of andere stagair de boel om de zeep helpen.
Sinsdien was hij werkloos en kon hij nergens meer werk vinden.
Daarom was hij toegetreden in de bende.
De boot kwam eraan en iedereen ging klaar staan.
5 minuten later zat de boot vol en was hij klaar voor vertrek.


Voor vragen of mededelingen stuur een e-mail naar kenneth_brt@hotmail.com

Aantal keer bekeken: 2307
Waardering: 2.26 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online