Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Diepzwart Water.

U leest om dit moment het verhaal Diepzwart Water gepost door Sascha Verbeek. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Sascha Verbeek
Gepost op: 2007-9-14

Verhaal:

Diepzwart Water
Vrolijk stond Blanche op een partyboot. Haar vrienden zouden zo komen om met haar haar 16e verjaardag te gaan vieren. Wat waren ze allemaal enthousiast geweest toen ze hoorden van het feest!
'Blanche?' klonk de vragende stem van haar beste vriendin Linda.
'Lindaaa!' riep Blanche haar vriendin vrolijk toe, terwijl ze naar haar toe liep. 'En, hoe vind je de boot?'
'Hij is prachtig, echt wat voor jou,' glimlachte Linda.
Een paar uur later was de boot volgeladen met vrienden en kennisen van Blanche. Er werd volop gelachen, gedanst, gezoend. Het was precies zoals Blanche zich had voorgesteld, de boot vertrok en de cadeau's hadden zich op gestapeld.
'Hm, wie zijn die vreemde mannen die hier rondlopen?' vroeg Linda, die de hele tijd mannen over het voordek zag lopen waar de jongeren niet mochten komen.
'Ach, dat zullen wel de bodyguards zijn van de sterren die vanavond gaan optreden!' vertelde Blanche opgewekt.

Een uurtje later was de boot nog steeds volop aan t feesten. De cadeau's waren uitgepakt en iedereen was hartelijk bedankt. De kapitein kwam naar Blanche toe. 'Ik heb een speciale verassing voor je, jarige job!' zei hij met een grijns.
Blanche keek de man nieuwsgierig aan.
De boot vulde zich met rook, de mannen die de hele tijd op het voordek hadden gestaan liepen heen en weer en namen Blanche en een paar van haar vrienden mee. Ze werden van het dek naar de ruimte van de kapitein gehaald. Derest van de mensen vielen bewusteloos neer.

'Wat is dit? Waar ben ik?' vroeg Blanche zich hardop af. Ze zag een paar van haar vrienden half slapend op de grond liggen. 'Halloooo!' riep ze tegen haar vrienden, in de hoop dat die wakker zouden worden.
Vanuit het niets stapte de kapitein de kamer binnen. 'Hallo Blanche. Hoe vond je je feest? Sorry voor het abrupte einde,' zei hij met een vervelende grijns.
'O maakt niet uit hoor,' zei Blanche sarcastisch. 'Nou, vertel op. Wie bent u en wat bent u aan het doen?'
De man kuchte even. 'Ik ben Rick, de vriend van Denise.'
Blanche haar adem stokte in haar keel. Ze kende Denise van vroeger. Het was haar oppasser geweest. Ze had haar nooit gemogen, als Denise er was mocht ze ineens niets meer. Denise liet haar om 8 uur naar bed gaan, als ze pas om 9 uur hoefde. Ze had een intense haat voor haar ontwikkeld. Ze had Denise zo laten schrikken dat Denise nooit meer wilde komen.
'Denise vertelde me, dat jij de bron van al het kwaad in haar leven bent. Jij hebt een kwade geest op haar afgestuurd en alleen als jij er niet meer bent kan zij normaal verder leven. En omdat ik haar vriend en persoonlijke huurmoordenaar ben..'
Blanche keek Rick verschrikt aan. 'Kom op zeg, waar slaat dat op? Ik heb haar bang gemaakt, zodat zij niet meer zou komen.. Omdat zij altijd zo dom deed, me vroeger in bed stopte.. Kom op, ik was 6 jaar, ik wist niet eens wat geesten waren!'
'Dat zal best, meis. Maar voor de zekerheid ruim ik jou en je vrienden op. Voor altijd. Want zie je, ik ben op dit moment in een riviertje die geen van de kapiteins uit Nederland kent, dus ik denk niet dat iemand jullie lijken hier zullen ontdekken.. Maar om nog wat zekerder te zijn, zal ik jullie lijven door de motor halen, en het enige wat overblijft zijn jullie reepjes zachte, onschuldige vlees..'
Blanche keek recht in de ogen van de man. Wat eens had geleken op een betrouwbare kapitein was verandert in een moordlustige Denise-fan.
'Goed, doet u maar wat u niet laten kan.'

De kapitein nam haar en haar vrienden mee naar het dek. De motor stond aan, ze reden verder het riviertje in. 'Je mag kiezen wie er eerst gaan, jarige job,' zei Rick, hij lachte zijn verrotte tanden bloot.
'Als ik toch mag kiezen, dan kies ik jou,' antwoordde Blanche bijdehand.
'Dat is helaas geen keus. Jarige job, ik ben er zeker van dat derest je zal volgen.' Hij pakte Blanche vast. Blanche keek naar het diepzwarte water, het water vol geheimen waar vele mensen waarschijnlijk hun dood waren tegengekomen. En dan niet door een kapitein die toevallig met hun aardsvijand bevriend waren, maar door een ongelukkig moment. Ze keek, vroeg de geesten van die mensen om hulp. Ze voelde hoe ze werd weggegooid, voelde hoe het water zich om haar heen sloot, voelde de motor draaien, maar niet dichterbij komen.
Ze hoorde stemmen van ver, vragend naar wat er aan de hand was, anderen gillend van angst voor wat er komen zou. En het enige wat Blanche zag, was het diepzwarte water vol zielen. Het meisje dat eens zo oppervlakkig was geweest, veranderde in een meisje dat om vergeving smeekte van mensen die ze pijn had gedaan. En die houding zorgde ervoor, dat ze de kracht kreeg om tegen de motor in te zwemmen, de kant te bereiken, de kracht die zij kreeg en haar vrienden niet..

* .. wat er met haar vrienden gebeurde zal voor Blanche een raadsel zijn. Ze is weggelopen van het schip, bang voor wat er daar gebeurde. Haar thuis vinden kon ze niet, ze zwierf dagenlang door het grote woud dat haar omsloot. Ze heeft een hut gebouwd, en daar geleefd.. Maar niet lang en gelukkig, maar eenzaam, voor ze besloot om niet te kunnen leven in haar eentje. Ze pleegde zelfmoord, door zichzelf in het diepzwarte water te verdrinken. Diepzwart van de zielen die daar leefden, het bloed van haar vrienden en de onmacht van de kapitein die haar nooit had kunnen vermoorden .. *

Aantal keer bekeken: 3301
Waardering: 4.27 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online