Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Dierenliefde..

U leest om dit moment het verhaal Dierenliefde. gepost door M vd Roest. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: M vd Roest
Gepost op: 2008-10-18

Verhaal:

Dierenliefde.
Dierenliefde.

Mistroostig kijkt Chiel Wouters naar het in herfstkleuren getooide, voorbijglijdend landschap.
Dit moest hem weer overkomen, opgezadeld te worden met een vervelende opdracht.
Op het TOTO kantoor was weinig tot niets bekend van de heer Peters.
Hem benaderen per telefoon bleek onmogelijk,hij had een geheim nummer.
Op een telegram werd niet gereageerd.
Bleef over iemand te vinden die meer kon vertellen.
Na een lange zoektocht was het geluk met hem, hij had de dochter van meneer Peters gevonden die hem het volgende vertelde: vader, 74 jaar, is hartpatient, woont sinds het overlijden van Moeder, nu negen jaar geleden, alleen.
Het contact met vader heeft zij verbroken als gevolg van zijn vreemd, a-sociaal gedrag. Zonder verdere toelichting zegt zij dat in de woning ongedierte tondloopt, dat gevaar oplevert voor Astrid haar dochtertje.
Chiel was met deze gegevens naar zijn bureauchef gegaan.
De man had hem er nadrukkelijk op gewezen rekening te houden met de fysieke toestand van meneer Peters zodat hij geen nadeel ondervindt van de uitermate belangrijke boodschap.
Terwijl Chiel ongelukkig naar buiten staart ziet hij in gedachten het verloop van zijn aanstaande missie.

Hij belt aan.
Een man, rond de vijftig doet open. Zij deels afgezakte vuile broek wordt met een paar bretels tot halverwege het kruis opgehouden. Het gore overhemd dat niet in staat is de vadsige buik te bedekken, heeft een
groot aantal wasbeurten aan zich voorbij laten gaan. Zijn lege ogen dwalen over Chiel's gezicht.
'Mag ik u even spreken?'
Zonder commentaar stapt de man opzij en verleent Chiel toegang tot een verwaarloosd interieur.
Die ziet via een openstaande deur een deel van de keuken waar opeengestapelde etensborden met beschimmelde inhoud staan, naast een aantal beroette pannen op het eveneens vervuilde aanrecht.
De woonkamer dient blijkbaar als onderkomen voor een samenraapsel van blijkbaar afgedankte stoelen.Behang, deels losgetrokken is gesierd met forse vetvlekken. De vloerbedekking van onbstemde kleur, vertoont grote slijtageplekken.
De penetrante lucht van een ongewassen lichaam doet een aanval op Chiel's reukorgaan.
Angstvallig niets aan te raken doet Chiel zijn verhaal en waar hij bang voor was gebeurt, Peters valt flauw.
Mond op mond beademing toepassen? Chiel rilt, waarschijnlijk is de man niet in het bezit van een tandenborstel, bovendien.....

Het sonore stemgeluid van de buschaffeur sleurt Chiel uit zijn overpeinzing: "einde van de rit,alle
passagiers worden verzocht uit te stappen."
Chiel i gearriveerd op de plaats van bestemming met een humeur ver onder nul. 'over een paar minuten sta ik voor die vieze oude kerel'denkt hij gelaten.
Blijkbaar is de straat waar hij moet zijn het slachtoffer van vernieuwingsdrift, het trottoir is opgebroken bovendien ontbreken de huisnummers. Chiel houdt een opschoten tiener aan en hij vraagt waar meneer Peters woont.
Die antwoordt: "ik geloof in in het zesde huis links."
Bij hetb huis aangekomen wordt Chiel begroet door een tuintje met manshoge brandnetels waartussen een verdwaald viooltje zich dapper tracht te handhaven.
'Ik krijg gelijk wat de man betreft'gaat door Chiel heen. De naar een kwast verf smekende deur opent nadat hij heeft aangeklopt. Een kale, ongeschoren man, gestoken in een vervuilde overall verschijnt. "Wat wordt er verkocht?"
'Meneer Peters?'vraagt Chiel.
"Peters? Mot je bij Peters weze?"
Chiel knikt.
Gebarend met zijn rechterduim laat de man weten: "twee deuren verder vriend.'
'Dank u, goede morgen'
"Van hetzelfde makkër."
Bij het aangewezen huis is de tuin goed onderhouden.
Chiel belt aan.
De deur wijkt, een tot in de puntjes geklede man vult de deuropening.
Bedremmeld stamelt Chiel, 'neemt u me niet kwalijk, blijkbaar ben ik verkeerd.'En wil weglopen.
"Mag ik zo vrij zijn te informeren bij wie u moet zijn?"
'Eh, de heer Peters, iemand vertelde dat hij hier woont.'
"Dat klopt, kijkt u maar." De man wijst op een naambordje dat Chiel was ontgaan.
'Mijn naam is Wouters, ik zou u graag met u willen spreken over'......
Meneer Peters steekt in protest zijn handen op, "komt u alstublieft binnen, aan de deur spreekt zo ongemakkelijk."
Voor Chiel's ogen ontvouwt zich een woonkamer, schoon en knus, met vier tot zitten uitnodigende leunstoelen. In de hoek een grote palm, daarnaast een hondenmand.
'Neemt u plaats.'
Vanaf zijn zitplaats kan Chiel een blik werpen in een smetteloze keuken.
Meneer Peters jong ogend voor zijn leeftijd, opent het gesprek. " fijn iemand te ontmoeten die ook van dieren houdt. Mijn hobby is mijn alles, weet u. Mag ik vragen wie u dat heeft verteld?"
Hobby? Chiel denkt koortsachtig na,niemand heeft met een woord daarover gerept. 'Ik weet niet wat u .'... Chiel zwijgt omdat meneer Peters naar zijn voeten staart. 'Waarom kijkt die man mij zo vreemd aan?
"U heeft viezigheid mee naar binnen genomen."
Viezigheid? Wat viezigheid? Nu ziet Chiel het ook en kijkt naar het het kleffe spoor hondenpoep dat hij op het tapijt heeft achtergelaten. Schaamrood klpeurt zijn wangen. Hij stamelt 'neemt, neemt u me alstublieft niet kwalijk.'
"Trek u schoen uit, dan maak ik die ook schoon." Meneer Peters gaat aan de slag.
'Hoe kan ik deze blunder goedmaken, was het maar een uur verder dan is deze situatie verleden tijd'denkt Chiel
intens ongelukkig. Hij denkt aan de woorden van de dochter, 'vader is vreemd en a-sociaal, de woning een gevaar voor kinderen. Chiel kijkt rond,zo te zien oogt alles normaal.
Meneer Peters is klaar een droogt zijn handen, "alstublieft hier is uw schoen. Weet u de dieren staan mij nauw aan het hart, die van mij zijn erg lief en bijzonder aanhankelijk, ik kan wel uren met ze willen kroelen. Veel mensen realiseren zich niet dat de aandacht en liefde die men aan deze schepsels schenkt in veelvoud wordt teruggeven. Meneer Peters draait zich om en zegt plotseling, kijkend naar de hondenmand "ach jeetje, ben je er toch uitgekropen, lieverd?" Hij loopt naar de mand, "je wilde je zeker weer verstoppen?" Bukkend pakt hij het dier op.
Zittend op hete kolen neemt Chiel een besluit, 'ik vertel het nu, wordt hij onwel dan is dat zijn probleem. Pratend tegen de rug van meneer Peters zegt hij,'ik heb een cheque van zeven miljoen euro voor u. de hoofdprijs in de TOTO.
"Legt u maar op de teevee."
Verbouwereerd zegt Chiel 'u begrijpt me waarschijnlijk njiet, u heeft een aanzienlijke som geld gewonnen.'
Ge-irriteerd keert meneer Peters zich om. "Ik hoorde u de eerste keer wel."Hij komt op Chiel toelopen, het dier in zijn handen is onzichtbaar.
De telefoon gaat over.
Ach, wil u Schatje even vasthouden, ik ben bang dat zij anders de benen neemt."
'Natuurlijk,'Chiel staat op en neemt Schatje ongezien over. Het weegt niet veel en voelt donzig aan en is beweeglijk. 'Waarschijnlijk een hastertje' zegt zijn gevoel. Hij probeert door zijn omhullende vingers te kijken en ziet een klein kriebelend pootje. Het duurt even voordat hij beseft wat zijn handen verbergen. dat is...dat is... Chiel voelt zich niet goed worden en valt in katzwijm.
'Nog wat bijzonders?' klinkt uit de telefoonhoorn.
"Nah, iemand die geinformeerd wil worden over mijn hobby, zo te zien is hij er sprakeloos over. Ik bel je zo terug." Meneer Peters legt de hoorn op het toestel en bukt zich over het bewusteloze lichaam, waarvan de rechterhand de cheque nog vasthouden, tilt dan het gevallenj diertje voorzichtig op en koestert het liefdevol. : Dierenliefde is voor veel mensen een onbegrijpelijk fenomeen Schatje, Blijkbaar zijn de meeste mensen meer ge-interesseerd in het bestaan van Mammon, die een deel van het mensdom in zijn greep heeft."
Emotieloos kijkt de vogelspin meneer Peters aan.

Aantal keer bekeken: 2014
Waardering: 2.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 9 bezoekers online