Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Doortje en haar vriendjes.

U leest om dit moment het verhaal Doortje en haar vriendjes gepost door Rick Hogewind. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Rick Hogewind
Gepost op: 2009-8-28

Verhaal:

Doortje en haar vriendjes
Doortje en haar vriendjes.

Na altijd alleen maar katten te hebben gehad, hebben wij drie-en-een-half jaar geleden en Teckel aangeschaft. We noemden haar Doortje !
Voor de twee nog aanwezige katten was het wel even wennen. Hoewel, de siamees “Baroe” heeft nooit moeite gehad met honden en die was binnen een paar dagen gewend maar onze birmees “Abeltje” had het er toch wel moeilijk mee maar na een week of twee zag je hem denken “het gaat waarschijnlijk niet meer weg, dus laat ik er maar vriendjes mee worden”
Nu zijn de beesten onafscheidelijk en wanneer ik een tijdje met Doortje ben weggeweest zitten ze haar al achter het huis op te wachten. Doortje gaat twee keer per week met de hondenuitlaat mee en dan zijn de katten net zo lang onrustig totdat ze er weer is.
’s Morgens moet er na het uitlaten en eten ook altijd even met Baroe gespeeld worden en ze rollen dan samen door de kamer. Baroe laat van alles toe maar is toch echt wel de baas.
Ook bij het uitlaten lopen de katten meestal mee maar dat is niet altijd even fijn want je kunt dan in verband met het verkeer alleen maar dicht bij huis blijven. Abel loopt zich dan wel steeds uit te sloven en komt iedere keer met een vaart langs rennen. Als hij ons even kwijt is gaat hij heel hard lopen schreeuwen en Doortje wacht dan altijd tot hij er weer bij is.
’s Avonds wanneer Doortje lekker bij mij op de bank ligt (verwend kreng !!!) komen de katten er natuurlijk ook bij en Abeltje moet haar hoofd dan altijd helemaal “wassen”
Kortom het fabeltje dat kat en hond niet goed samen kunnen leven klopt gewoon niet want ook bij andere mensen in buurt die een hond en een kat hebben zie ik hetzelfde gedrag.


Aantal keer bekeken: 4066
Waardering: 4.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online