Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Draken en het zijn van dillen deel 2.

U leest om dit moment het verhaal Draken en het zijn van dillen deel 2 gepost door sven beelen . Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: sven beelen
Gepost op: 2011-8-22

Verhaal:

Draken en het zijn van dillen deel 2
- draken en het zijn van dillen deel 2-
Ryne bleef niet bij de pakken zitten en gaat die spullen zoeken .maar de ridder was er eerder hij stond al aan de deur. Ryne wist niet wat ze moest doen . Tot dat de ridder naar het dorp ging met een bende ooglog praters . Ryne liep zo snel mogelijk . Naar binnen . Tot ze een teken op de deur zag . Dat teken herkende ze van haar kindertijd . Maar ze ging verder . Tot ze de deur wou openen . De deur is op slot . Ze besloot de deur in te stampen . Ze stamte op haar harste een flist vloog ze weg van de deur . De deur was beschermt . Ze wist niet hoe ze naar binne moest . Ze keek terug naar het teken . Ze zag dingen van vroeger en ze herkende het teken van vroeger . Haar vader had een dag boek . Waar leuke herinneringen in stonde . Ryne wist meteen hoe de deur open moest . Ze sloot haar ogen en dacht aan dillen . Alles draaide en ze voelden alsof ze vloog door de wolken . Met een flist ging de deur open . En wind vlaag ging door het eiland .ryne zag een vulkaan . Ze ging in de vulkaan het was alsof een gier er in vloog tot ze bij dillen aan kwam en zag hoe dillen vast zat . Ze was terug van bewust zijn .
En ging verder . Ze zocht overal . Ze vond een zak met alles in wat ze moest hebben . Ze liep naar buiten . Met een ruk ging ze weer naar binnen achter een muur . De ridder stond aan de deur. Ze was de deur vergeten dicht te doen . Kijk ! Zei een oorlog prater . Er is iemand binnen . De ridder verplaatste zich met flitsen naar binnen . Maar niemand te zien … een oorlog prater begon te roepen en te tieren en wees naar achter . Daar gids liep ryne weg . De ridder ging achter ryne aan . Ryne liep zo snel als ze kon . De ridder haalde ryne bijna in . Ryne kwam aan een versleten brug . Door een woeste rivier . Ryne moest er wel over.
Ze liep er voorzichtig over . De ridder kwam aan bij de brug waar ryne . Ik geef je een kans als je het boek nu geeft zal ik je sparen MAAR … als je het niet doet steekt ik de brug in brand .
Hij haalde zijn zwaard boven . Ik zal het boek nooit geven .ryne liep zachtjes verder . Foute keuze . Zei de ridder . Hij stak de brug in brand . Ryne liep naar het einde ze was er bijna . Maar opeens viel ze naar beneden . Het water sleurde haar mee .
Ga naar het einde van deze rivier . De oorlogpraters liepen naar het einde en zetten zich klaar als ryne boven moest komen .
Ryne snakte naar adem . Ze pakte een rost vast . En trok haar op de rost . En met zwoegen en zweten stond op de rost . Ze kon naar de rand springen . En veilig ontkomen aan de ridder .
Maar ze gooide eerst het boek ,de kaart en de stenen naar de rand . Dan liet ze de rugzak in het water vallen . En liet hem verder gaan . Ze sprong zo hard als ze kon naar de rand . Ze viel hard op de natte grond van de rivier . Ze zat er even om de schok te verwerken . Toen deed haar schoen uit en sneed in haar hand met haar zwaard . En lied het bloed op de schoen druppelen . En ze legde hem in het water . Ze pakte alles op en ging verder diep het bos in .
De ridder stond ongeduldig te wachten op ryne . Opeens zag hij de rug zak op de rand komen . En pakte hem en keek in de zak .
Niks ? Hoe kan dat . Kijk mijn heer . Ik heb schoen . Bloed ! De zwart harige meid is dood ! Wij hebben gewonnen . Ryne hoorde het gejuich . En zag ze vieren . Ryne kon haar niet in houden en riep luid keels . Denk jij nu echt dat ik zo makkelijk te pakken ben !!! SUKKEL !!!
De ridder was woedend .en keek naar de oorlogpraters en zei Pak haar stommelingen blijf hier niet zo staan pak haar ! Ryne kon de top van de kerk zien . De oorlogpraters ware dicht bij . Ze liep in de kerk . Ze hoorde buiten de ridder roepen .ze legde een balk tegen de deur zo dat hij niet binnen kon . De balk begon te barsten . Ze liep snel naar het altaar en legde het boek er op . De balk brak ! De deur vloog open .
------------------------------------------------------------------------------
Zal ryne gepakt worden en zal ryne arok vinden
En wie is arok . En waarom wouden ze dillen
-------------------------------------------------------------------------------

Aantal keer bekeken: 2785
Waardering: 5.55 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 29 bezoekers online