Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Dream.

U leest om dit moment het verhaal Dream gepost door Floor. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Floor
Gepost op: 2010-6-17

Verhaal:

Dream

SHOPPING BUSINESS

it had ik nooit verwacht! Daar loopt hij! Onee, net nu ik hier ren in mijn knalgroene driekwart joggingbroek en een geel T-shirt die van een schouder is gevallen. Mijn zonnebril die nodig aan vervanging toe was stond op mijn hoofd in mijn warrige bruine haren die slordig bij elkaar werden gehouden door een rafelig elastiekje. Hij keek even naar me om en toen begon hij naar me toe te lopen! Shit wat moet ik nu zeggen? Hij stond nu vlak voor me en keek me onderzoekend aan. Wat doe ik, ik werd rood. Natuurlijk de lekkerste acteur van de wereld die ook nog een goede leeftijd voor je heeft en singel is staat voor je neus en wat doe ik, ik begin te blozen! Zijn mond ging nu een stukje open om iets tegen me te zeggen en hij zei: PIEP!
Klap! Stomme wekker, mompelde ik toen ik de dekens van me afgooide. Ik ging achter mijn bureau zitten en startte de witte laptop zoals elke ochtend. Mijn scherm achtergrond was een grote foto van de beroemde acteur/zanger Taylor Parker. I was Totally in LOVE whit him! Maar ja, hij was alleen bij me in een droom. Een Amerikaanse acteur die een Hollands stadsmeisje tegenkomt waarmee hij oud wil worden. DREAM ON! Ik opende op mijn laptop mijn dagboek en schreef mijn droom erin en zoals altijd kon ik het niet laten om de hele droom af te kraken. Zo schreef ik: Als ik hem ontmoet dan wil ik toch minstens fatsoenlijke kleren aanhebben en iets durven te zeggen. Zelfs in dromen doe ik alles verkeerd. Toen ik klaar was deed ik mijn laptop dicht en keek in mijn agenda. Het was zaterdag en zomervakantie! Ik zat op HAVO5 dus eindexamenjaar! Eindexamens waren lekker achter de rug. Ik wist nog niet wat voor een vervolg opleiding ik wou doen dus ik heb er voor gekozen om eerst een jaartje te gaan werken. Ik zou er eigenlijk wel eerst eentje moeten vinden. Maar op zaterdagen dacht ik niet aan een baantje zoeken. Zaterdag was de dag van mijn beste vriendin Merle en ik. Ik keek op de klok en zag dat het 1 voor 8 was. Ik begon af te tellen met de secondewijzer mee. Drie…twee…een… fietfieuw! Daar ging mijn mobieltje precies als altijd. Ik keek op mijn schermpje.

VAN: MERLE
Nie vergete he?
Je kom tog hier heen?
Please help me met mun klere.
Ik doe je make-up tog?
To strax! Xxx hvj.

Ik ging altijd naar haar toe om kleren uit te zoeken voor het shoppen, dat hoefde ze nooit te vragen. Als we naar school gingen deed ik kleren voor haar uitzoeken via de webcam, maar bij haar langskomen was natuurlijk veel gezelliger.

NAAR: MERLE
Tuurlijk kom ik!
Zet make-up mar klar!
Zie je zo. Xxx hvj.

Ik liep naar mijn kast en deed mijn zwarte stoffen driekwart broek aan met zwart hemdje. Ik liep automatisch naar beneden. Ik zei goedemorgen tegen mijn moeder die de krant aan het lezen was en maakte een boterham met kaas voor mezelf. Met boterham in mijn hand en ondertussen ook al een stuk in mijn mond liep ik naar boven. De moeilijkste beslissing van de dag zat er aan te komen.
Hallo, mijn naam is Fleur en ik ben tassenverslaafd. Ik zie me zo in een spreekgroep zitten, maar mooi niet dat ze me van de verslaving af kunnen helpen. Daar stond ik dan voor mijn tassen geordend op kleur en formaat. Na een kwartier had ik eindelijk voor de kleine knal gele leren tas gekozen. En koos een bijpassende riem en bijpassende gympen. Schoenenverslaafde ben ik niet want ik heb één paar schoenen minder dan tassen. Ik had nu alle tijd om bij Merle te komen dus liep ik rustig naar mijn fiets.
Ik zette mijn knalrode oma fiets voor Merle’s huis waar de voordeur openzwaaiden. In de deur opening verscheen Merle met een grote glimlach op haar gezicht. Haar donkerblonde haren waren in een knot bovenop haar hoofd gebonden en aan haar voeten had ze grote roze pluche sloffen. Kom binnen, riep ze alsof ze het aan het zingen was. Toen ik voor haar doen te langzaam ging trok ze me naar binnen en eenmaal binnen werd ik gelijk richting de trap geduwd. Goedemorgen, zei ik tegen mevrouw Montez toen ik langs de openstaande woonkamerdeur werd geduwd. Het geduw stopte eindelijk toen we in haar kamer waren. Leuke outfit, zei ze toen ze een rondje om me heen liep. En nu mag ik zoals afgesproken je haar en make-up doen voor mijn artikel. Merle zette een camera op mijn gezicht en begon naar de juiste make-up te zoeken in haar te grote beautycase. Merle had een website die vaak bezocht werd door make-upartiesten die hun tips erop zette en hulpeloze meisjes met vragen over de beste look. De raarste dingen verschenen uit de beautycase maar ik vertrouwde haar volledig en ging dus relaxt zitten en deed alles wat ze zei zodat zij iets moois kon maken. Ze deed precies waar ik van hield: mooi maar nog steeds natuurlijk. Mijn donkerbruine golvende haar werd stijl gemaakt zodat mijn grote witte zonnebril mooi uitkwam. Toen ik mezelf aan het bewonderen was ging ze aan de slag met zichzelf. Haar haren werden gekruld terwijl ik kleren voor haar aan het uitzoeken was. Ze maakte zichzelf op toen ik haar website nog eens checkte. We deden veel moeite om er mooi uit te zien want het ging in onze stad er nou eenmaal om zien en gezien worden, dat hadden we nu wel begrepen. Merle had nu een driekwart spijker broek aan met daar op een lichtblauw hemdje. Haar haren waren net niet te gekruld en vielen soepel langs haar zwarte zonnebril. Haar ogen waren opgemaakt met een licht aangebrachte kleur paars. Toen we allebei klaar waren, waren de winkels net open. En stapte we op de fiets om te shoppen en om te lunchen op het terras van het beste “zien en gezien worden” restaurant: Greatz.
Met onze armen in elkaar gestoken liepen we door de nu nog rustige winkelstraat. We gingen altijd als eerste bij onze favoriete boetiek langs genaamd Rozez. Niet veel mensen winkelde in deze boetiek omdat hij er nogal saai uitzag van buiten maar van binnen hadden ze de leukste kleren. We hadden deze boetiek ontdekt toen we naar een schoolfeest moesten maar niets vonden en we hadden alle winkels al gehad behalve deze. De verkoopster had ons toen goed geholpen en was heel aardig. Hé, Fleur en Merle, zei Joyce toen we binnenkwamen. Joyce was een twintigjarige verkoopster met halflang piek haar dat warrig gemaakt was. Haar haar had de kleur zwart maar een paar lokken had ze rood geverfd. Ik heb weer nieuwe spullen binnen gekregen ze hangen aan de eerste drie rekken. Toen we allerlei din

Aantal keer bekeken: 2892
Waardering: 5.50 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online