Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Drijfzand.

U leest om dit moment het verhaal Drijfzand gepost door ShannaVanDenBoreks. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: ShannaVanDenBoreks
Gepost op: 2007-3-10

Verhaal:

Drijfzand
We waren op vakantie in Noorwegen, mijn vriendin Joyce en ik. In Noorwegen was het erg koud en dat hadden we al lang begrepen. Vandaag bezochten we een moeraslandschap, dat bekend was om de Voorhistorische dingen die je daar kon opvissen. In de tijd van de druïden was dit een offerplaats; Het slachtoffer werd eerst geboeid, dan hakten ze het hoofd en
de andere ledematen eraf. Daarna werden alle lichaamsdelen in het water gegooid. Vele mensen durfden hier niet te komen, er werd gezegd dat het hier niet pluis was. Maar dan kenden ze ons nog niet! Dat vonden we juist zo leuk. We hadden het lekker spannend gemaakt; slechts één zaklamp mee, half 12 ’s nachts... Als dat niet om problemen vragen is...

‘Pas op!’ waarschuwde Joyce me. Voor je het weet zink je in zo’n moeras en kan je er niet meer uit. Nu was ik écht wel gerustgesteld (!)
We liepen voetje voor voetje langs en tussen de moerassen. Drets.. Dretsch.. klonk het. Onze schoenen hingen vol slijk en Joyce raakte bijna een schoen kwijt toen ze uitgleed. ‘pas jij maar op!’ lachte ik haar uit. Maar Joyce trok een meewarig gezicht en zei droog: ‘ik wil niet weten wat dàt is.’ Waar zonet haar laars nog had gelegen, dreef nu ‘iets’ dat er niet meer zo fris uitzag. Een hand, opgezwollen door het water.

‘Jakkes! Kom, nu wil ik echt wel terug! Het is genoeg geweest, wie weet wat drijft hier nog rond!’ Riep ik. Joyce keek gebiologeerd naar de hand. ‘Kom nu!!’ ‘Jajaa..’ ze klonk vreemd. Ze zette zich recht en klopte haar kleren uit. Ik werd bang van de blik in haar ogen, maar hield mezelf voor dat het niks was, dat ze gewoon geschrokken was. ‘Loop jij voorop?’ vroeg ze. Ik was hélémaal niet op m’n gemak, maar ze zou me vast uitlachen als ik niet wou. ‘Ja hoor.’

We liepen terug naar waar we vandaan kwamen. Af en toe hoorde ik Joyce iets fluisteren of vloeken als ze weer eens bijna uitgleed. ‘Shit! Elise, help me!’ Ik keek om. Ze was in een modderplas gevallen. ‘Jeetje.. Pak mijn hand! Vlug!’ Ze greep mijn hand, maar in plaats van zich er aan op te trekken, trok ze mij ook in het moeras! ‘verdomme Joyce! Waarom doe je dat?!’ Ze lachte geheimzinnig. ‘Sorry meid, maar de moerassen hebben zo’n honger!’ Ik snapte haar niet. Wat bedoelde ze daarmee ? Maar ik had geen tijd om me daarover te verbazen, ik moest eruit geraken. Ik spartelde en deed wat ik kon, maar ik zonk alleen maar dieper weg. Joyce lachte me uit. Ze zwom op haar uiterste gemak naar de kant en stapte op een veilig stuk. Ze liep weg.

‘JOYCE! Komaan! Waarom doe je dit? Wat heb ik je misdaan? Help!!!!’
Joyce kwam terug en zei grinnikend: ‘Jaajaa ssst! moet iedereen wakker worden misschien?’
Ik keek haar aan... iedereen wakker worden? Ik had er zoveel spijt van dat ik naar hier was gekomen... Misschien klopte er van die geruchten wel iets.
‘Roep nog maar wat hoor, ze worden wel wakker..’ ‘Joyce!’ fluisterde ik. ‘Wat heb ik je misdaan?’ ‘Joyce? Ik noem helemaal niet Joyce! Ik ben Saïrene, de druïde van maan en nacht.’ Het werd me teveel. Ik zat tot mn schouders in het moeras en smeekte haar me te helpen. ‘Goed dan,’ zuchtte ze. ‘Neem mijn hand.’
‘IIIIIIIIIH!!!’ gilde ik! ‘Neeee!’
Het was de hand die we daarjuist hadden zien drijven. Ze gooide hem naar mij.
‘Nu heb je ze waarschijnlijk wel wakker gemaakt! Dommie!’ Ze grinnikte. Stak haar echte hand uit naar mij. Ik wist niet wat ik kon doen, maar waarschijnlijk stond ik toch liever naast m’n gekgeworden ‘vriendin’ op het droge dan in het moeras met als enige gezel .. Een hand .. een hand dat bewoog..

Ik moest me inhouden niet weer te gillen, greep haar hand en liet me op het droge trekken.
‘Domme meid.’ Ze lachtte haar stralend witte tanden bloot.
Ik heb het moeras niet zo graag. En jij hebt ze weer wakker gemaakt! Daarvoor zal je boeten!
Ze duwde me recht en duwde me voor haar uit naar een bos in de verte. Maar ik was doodsbang en begon te rennen. Omdat ik alleen maar last had van mijn laarzen, trok ik die uit en gooide ze achter mij. Ik hoorde haar vallen en liep nog harder. Het was makkelijker dan ik dacht om het drijfzand te onderscheidden van het veilige zand.
Ik keek om en zag haar .. dansen? Het leek wel een ritueel. Doodsbang liep ik het bos in en twijfelde of ik op het pad zou blijven. Misschien was dat toch nog steeds het veiligste.
De zaklamp viel tot overmaat van ramp uit. Toch bleef ik doorrennen. Ik was doodsbang en verbeelde(?) me dat ik krakende takjes hoorde. het begon licht te worden en is strompelde voort. Ik huilde bijna van geluk toen ik in de verte een paar huisjes zag staan. Maar toen hoorde ik hysterisch gelach en ik begon weer te rennen. ‘Help!’ schreeuwde ik. ‘Help! Can somebody help me!!’ Uit een huisje kwam een jongen tevoorschijn, ongeveer even oud dan mij. ‘Ohnee’ hoorde ik hem kermen. ‘Kom snel naar hier! Hier ben je veilig!’ Ik rende, struikelde, strompelde naar hem toe en hij hielp me naar binnen.

Hij keek me aan en vroeg: ‘Ook kennis gemaakt met het moeras ?’
Ik wist dat hij me zou begrijpen en wou antwoorden, toen er plots gemeen gegrinnik klonk. ‘Was het leuk?’ Vroeg ze.


Aantal keer bekeken: 10235
Waardering: 6.98 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online