Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Een eeuwige leven.

U leest om dit moment het verhaal Een eeuwige leven gepost door Miranda. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Miranda
Gepost op: 2011-8-28

Verhaal:

Een eeuwige leven
Het zonnetje schrijnt door het raam. Vogeltjes fluiten vrolijk en het gezang van de nachtegaal in de ochtend klinkt betoverend. Gapend wordt de Koning wakker.
Hij kijkt uit het raam en zucht. ¡®Had ik maar een eeuwige leven die mij voor altijd in vreugde kan laten.¡¯ Dan krijgt hij een idee. Hij roept zijn bendiende en zegt:¡®Zoek de tovenaar in het verre oosten. Hij kan een brouwsel maken die voor mij een eeuwige leven laat.¡¯ De bediende beloofte dat hij niet eerder zal terug komen zonder het brouwsel.

¡®WE GAAN AAN BOORD.¡¯ roept de schipper. Zo gaat de reis verder . Ze varen vele landen voorbij. Op naar het verre oosten.

Met vele moeite komen ze aan bij het oosten. Een heel ander cultuur en andere mensen. De bediende gaat van het schip op zoek naar de tovenaar.
Vele dagen heeft hij gelopen. Door woestijnen en bergen. Maar nog heeft hij de tovenaar niet gevonden.
Hij komt bij een meer aan. Omdat hij zo¡¯n dorst heeft dronk hij ervan. Het water was helder en zuiver. Toen zag hij een huis. Het was bewoond. De bediende is vroeg zich af of hij daar kon overnachten. Hij klopt op de deur. Een vriendelijke man met een lange baard doet de deur open. ¡®Ik heb lang op je gewacht jongeman. De wind vertelde mij dat jullie koning opzoek is naar de drank voor het eeuwige leven.¡¯
Eindelijk! Eindelijk had de bediende hem gevonden. De tovenaar! ¡®Kom binnen! Ik ben nog bezig.¡¯zegt de tovenaar. Als de bediende binnenstapt ziet hij een ketel. De tovenaar doet nog wat kruiden erin en mompelt wat onverstaanbaars. Dan pakt hij een soeplepen en schept hij wat bruisel in een flesje. ¡®Hier. Geef dit aan de koning. Maar! Je moet hem waarschuwen dat eeuwig leven hem niet gelukkig maakt! De bediende knikte en ging terug naar de koning. Hij bracht hem het flesje een waarschuwde wat de tovenaar zei. Maar doet de koning er niet toe. Hij dronk ervan en kreeg een eeuwige leven.

Jaren gingen voorbij. De koning kreeg een zoon. Zo gaat het verder tot hij 100 werd. Toen kreeg hij spijt... Eigenlijk had zijn zoon al koning moeten zijn maar die is al dood. En zijn zoon heeft nooit een kind kunnen krijgen. Alle vrienden van de koning zijn ookal dood. Ook de koningin. De koning had niets meer. De tovenaar had gelijk. Een eeuwige leven maak je lang niet gelukkig. Hij stuurde een bediende naar de tovenaar toe om alles terug te draaien. Zijn bediende bereikte de tovenaar een kreeg een flesje. Zo ging de bediende weer terug naar de koning. En zei dat dan alles opnieuw gaat als de koning ervan dronk. De koning dronk ervan en het hele verhaal begint opnieuw... Maar dan anders...


Aantal keer bekeken: 3928
Waardering: 5.35 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 9 bezoekers online