Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Een verhaal... Over een engel..

U leest om dit moment het verhaal Een verhaal... Over een engel. gepost door Basilicumblaadje. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Basilicumblaadje
Gepost op: 2009-12-20

Verhaal:

Een verhaal... Over een engel.
Michael was een engel, naar deze wereld gezonden om de mensen te helpen. Zijn geloof in het goede van de mensen sterkte hem, en hield hem in leven. Hij trok naar vele plaatsen en hielp velen. De mensen waren hem dankbaar, en ze hielden van hem. Er was bijna niemand die hem niet kende.
Maar toen werden er mensen jaloers op Michael's wijsheid en vermogen om onvoorwaardelijk lief te hebben, om niemand te veroordelen. Deze mensen wilden de engel neerhalen om er zelf beter van te woren, zijn vleugels afnemen en verkopen aan de duivel.
Ze verspreidden vele leugens over de engel, en veel mensen geloofden de leugens. Er was slechts een kleine groep die wist dat alles het werk van jaloezie was, en zij bleven de engel steunen. Zij vertelden hem dat hij het volste recht had deze leugenaars te straffen. Maar dat deed Michael niet. Hij wist dat hij het recht niet had om over het lot van anderen te bepalen. Hij hield vast aan de wetenschap dat God over hen zou oordelen.
Maar de duivelse praat bleef zich verspreiden, en steeds meer mensen begonnen te twijfelen aan de engel. Men raakte ervan overtuigd dat de boodschap die de engel hen bracht er niet een van liefde en vrede was, maar een leugen. Michael werd beschuldigd van de meest afschuwelijke dingen, maar nooit liet hij zijn geloof in het goede varen.
Maar de mensen hadden nooit genoeg van de leugens. Op het einde van Michael's leven op aarde was er niemand meer die in zijn pure onschuld geloofde. Ze lachten zodra zijn naam viel, want hij was toch zo gek. men voelde zich trots, omdat ze dachten dat ze de duivel hadden ontmaskerd. Ze begonnen te denken dat ze Michael's leven konden beïndigen, en daarmee ook een mogelijk gevaar zouden kunnen neutraliseren.
Ze kwamen in de nacht, met fakkels in de hand, denkend dat ze de engel zo zouden kunnen verassen. Maar Michael wist dat deze dag zou komen, en wachtte de mensen op op een heuveltop. Zijn vleugels glansden met een eigen licht, en met zijn rug naar de menigte gekeerd keek hij naar de sterren. Toen sprak hij: 'Ik weet wat jullie willen. Doe het, en jullie zullen je eigen ondergang op je geweten hebben. Dood mij,en dood alles wat deze wereld kleur geeft. Dood mij, en je dood de hoop. Dood mij, en je dood de liefde.' Zijn stem klonk intens verdrietig. Hij draaide zich om naar de menigte. 'Is dit wat jullie wensen? Ik laat het aan jullie over. Zelf hebben jullie de wijsheid het juiste te besluiten. Ik onderwerp me aan jullie oordeel.'
De mensen begonnen nu te twijfelen. Ze waren onder de indruk van de woorden van de engel - stonden ze nu toch op het punt een vreselijke vergissing te begaan?
Even leek het erop dat ze bij zinnen zouden komen. Mensen keken onzeker van de engel naar elkaar, maar ze wilden geen van allen toegeven dat ze zo erg fout hadden gezeten. Ze redeneerden hun eigen fouten weg, en ontrokken kracht aan het feit dat zij met velen waren en de engel alleen. Gezichten verhardden.
De engel zuchtte diep. Een enkele traan liep langs zijn wang naar beneden. Hij boog zijn hoofd, zodat verscheidene donkere krullen voor zijn gezicht vielen. 'Hoe heeft het ooit zover kunnen komen...' fluisterde hij. Droevig sloot hij zijn ogen, en hief zijn hoofd op naar de hemel. Toen sprak hij nog een laatste keer. 'Jullie doen de natuur geweld aan. Besef dit goed.
Doe nu wat je wilt. Ik zal mij niet verzetten.' De traan op zijn wang glansde in het licht van de toortsen. Hij stortte zijn verdriet uit op de wereld, een stille uitroep van wanhoop. Het werd meegevoerd op de wind, en hoewel niemand die laatste smartelijke kreet kon horen, werd het nooit vergeten.

Aantal keer bekeken: 2937
Waardering: 7.33 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online