Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Eer en Glorie H3.

U leest om dit moment het verhaal Eer en Glorie H3 gepost door Vaal. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Vaal
Gepost op: 2009-12-1

Verhaal:

Eer en Glorie H3
Eer en Glorie

Hoofdstuk 3 : De reis naar Necrotira

Het was een hete dag in de woestijn waar Ornammas lag.
Rookpluimen kwamen nog van de stad maar voor de rest was het helemaal stil, het enige wat je hoorde waren wilde woestijnzwijnen die zich hadden verscholen in donkere grotten.

Krazel vloog door de woestijn op z’n windrijder en hij maakte een stop bij de grote rivier die dwars door het land heen stroomde, en die 2 landen van elkaar scheidde, de woestijn en de bossen.
Krazel keek naar zijn windrijder en zag dat die bekaf was, krazel stapte af en begon zichzelf schoon te maken in de rivier.
Krazel maakte een klein kamp aan de oever en hij ging op jacht om te kunnen eten, hij pakte een paar scherpe stenen en ging jagen.
Hij zag een paar zwijnen en sloop er op af maar toen hij de steen door het hoofd van het zwijn wou gooien rook hij een enorme stank.
Krazel keek om zich heen maar zag niets. Toen ineens hoorde hij een vrouwelijke stem die hem een soort van angst door heel zijn lichaam liet voelen en die zei “kijk naar boven, Generaal” Hij keek omhoog en zag Heerseres Sly in de lucht zweven, ze begon begon bewegingen met haar handen te maken en toen zag Krazel dat het een portaal naar Necrotia was.

Krazel wou net het portaal instappen toen sly ineens verdween en hij hoorde een hoorn afgaan, Krazel dook achter een steen en ineens kwamen er honderden giganten voorbij lopen, gevolgd door de elite legers van de nieuwe mensen koning, Jorr.
Jorr was een bruut mens maar goed voor zijn eigen volk, hij haatte de orcs zo erg.
Krazel zag zijn kans en rende op de koning af maar iemand greep zijn voet zodat hij bleef zitten, Sly zat achter de generaal en ze verdwenen.

Ineens stond Krazel alleen in een grote ruïne van een oude, verdorven stad.
Krazel liep naar de begraafplaats en liep daar een tombe in.
Daar stond een necroot hem op te wachtten en samen liepen ze Necrotia in waar ze Sly weer ontmoetten.
Sly gaf Krazel een tour door de stad, het waren donkere ondergrondse hallen met een groenige gloed die van de muren afkwam.
Hij zag overal kandelaars met schedels als kaarsenhouders en hij zag overal necroten aan het werk.
De necroten waren goed in het maken van toverdranken en staven voor magiërs, Krazel kon zijn ogen niet van deze wezens afhouden, maar hier en daar zag hij ook gevluchte orcs lopen en Aardmannen.

Krazel bleef in Necrotia voor 4 weken om te herstellen, daarna kreeg hij een nieuwe uitrusting met een enorme schedel van staal als helm, een harnas waar allemaal schedels ingegraveerd waren en schouders wat 2 grote schedels waren en waar een rode gloed vanaf kwam.
Krazel bedankte sly en hij liep terug naar boven en kwam uit bij de tombe, daar begon zijn grote reis, maar waar naartoe wist hij nog niet.

Krazel liep de vervloekte wouden in en had zijn nieuwe met schedels beklede zwaard in zijn hand want hij wist dat er veel elven rond de stad zwerfden en aan het wachtten waren op krazel.
Ineens zag hij een pijl op zich afkomen en hij dook weg, hij lag midden in de modder waar ook een aantal dode ratten in lagen te rotten. Krazel stond snel op en hij zag een elf midden op het pad staan, hij rende er op af en stak zijn zwaard in de elf en ineens stonden er meer dat twintig elven om hem heen, ze hadden allemaal hun zwaarden getrokken en krazel vocht met ze, hij hakte in een keer 3 hoofden eraf en rende snel de kring uit waarbij die nog een paar elven neersloeg.
De elven verdwenen allemaal en krazel rende verder maar hij voelde pijn in zijn been en zag dat er weer een pijl inzat, hij rukte de pijl eruit en strompelde verder naar een vervallen kerk midden in een oud dorpje op een open plek in het vervloekte woud.
Hij ging de kerk binnen en barricadeerde de deur met een paar oude kerkbanken.
Hij keek om zich heen en zag een man met 2 lange zwaarden waar een gouden gloed vanaf kwam en een zwarte kap over zijn hoofd droeg , de man keek op en krazel zag zijn goud gloedachtige ogen.
De man deed zn kap af en krazel zag dat het Valhal was.
Valhal rende op Krazel af.


Aantal keer bekeken: 2703
Waardering: 4.33 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online