Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Eigenschuld, Dikke ......?.

U leest om dit moment het verhaal Eigenschuld, Dikke ......? gepost door Adisha,. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Adisha,
Gepost op: 2011-7-8

Verhaal:

Eigenschuld, Dikke ......?


''Is er een geest in ons midden?'' Vroeg Aileen voorzichtig.
Ik grinnikte. ''Ja.'' Zei ik lachend. Bas schoot ook meteen in de lach.
''Emma, doe normaal.'' Zuchtte Max geïrriteerd.
''Kom op zeg. Dit is echt onzin.'' Zei Bas.
''Jullie wouden het zelf.'' Zei Aileen weer.
Ik, Aileen, Bas en Max waren op vrijdag, 13 mei, aan het glaasje draaien. Bas en ik vonden het dikke onzin. Maar Aileen was altijd zo bijgelovig en Max volgde met zijn verliefde kop altijd Aileen.
''Oké. We doen serieus.'' Zei Bas.
Aileen sloot haar ogen weer en we legden allemaal onze vingers op het glaasje.
''Is er een geest in ons midden?'' Vroeg Aileen weer.
Het glas kwam plotseling in beweging en ik zag Aileen tevreden kijken toen het glas naar 'ja' schoof.
''Heeft u een boodschap voor ons?'' Vroeg Aileen.
Het glas begon driftig heen en weer te schuiven. Aileen zat alles op een stuk papier te schruiven.

IK ZAL JULLIE EERST MIJN NAAM VERTELLEN, IK BEN ORAM, IK HEB EEN BOODSCHAP VOOR JULLIE.

Dit liet Aileen aan ons zien.
''We willen de boodschap graag weten.'' Grinnikte ik.

DAT IS JE GERADEN, EMMA. WANT DE BOODSCHAP GAAT OVER JOU.

Ik haalde mijn linker wenkbrauw op toen ik het las.
''Vertel het maar.'' Zei ik.

KIJK IN DE KAMER OM JE HEEN. IETS IN DEZE KAMER ZOU JE TOT JE DOOD LEIDEN.

Verbaast keek ik om me heen. We zaten in het kantoor van de vader van Aileen. Er stond niet echt veel. Een bureau met een computer en wat mappen. Op een plank stonden allemaal verschillende soorten vrachtwagentjes. Wat een onzin is dit toch.
''Oo.. Nou word ik bang.'' Zei ik lachend.
''Je mag de geesten nooit tegenspreken.'' Siste Aileen.
Ik draaide verveeld met mijn ogen.
Het glaasje begon weer te bewegen.

IK MOET WEER GAAN.

''Vaarwel. Oram.'' Lachte Ben.
''Jemig! Emma! Ben je gek geworden ofzo! Geesten spreken meestal de waarheid hoor!'' Reageerde Aileen boos.
''Kind, doe rustig.'' Ze ik.
''Ik denk dat Aileen gelijk heeft. Heb je wel eens van die films gezien.'' Zei Max.
''Haha! Geloof je nou dat alles in een film echt gebeurt is?'' Lachte ik.
''Nou. Het staat er meestal bij.'' Zei Max.
''Dus als jij Repensteeltje aan het kijken bent. En de verteller zegt dat het een waargebeurd verhaal is. Geloof jij ook dat je van stro, goud kan spinnen.'' Lachte Ben.
''Nee.. Maar...'' Stotterde Max.
''Kom ben. Wij gaan.'' Zei ik en ik en Ben liepen het huis van Aileen uit en we stapte op onze fietsen. We fietsten over een fietspad die vlak langs een snelweg stond.
''Ooo.. Kijk allemaal vrachtwagens. Straks ga ik misschien wel dood.'' Lachte ik. Ben moest ook lachen. In de verte zag ik een blauw met gele vrachtwagen aankomen. Dezelfde die de vader van Aileen ook op een plankje had staan.
Toen de vrachtwagen vlak bij ons was, ontspoorde de vrachtwagen ineens en ik werd mee geschept door de bumper.
Tien meter verderop lag ik op de grond en er kwamen allemaal mensen aan. En vlak voor me stond een man die niemand leek te zien. Lachend en grijnzend keek hij me aan.
''Eigen schuld. Dikke bult.'' Riep hij toen lachend en hij verdween als mist.
Langzaam zakten mijn ogen dicht en ik werd niet meer wakker.

Aantal keer bekeken: 2781
Waardering: 5.71 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online