Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Eldomar.

U leest om dit moment het verhaal Eldomar gepost door Lisa VD. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Lisa VD
Gepost op: 2009-3-5

Verhaal:

Eldomar
Er was in een ver rijk, in een ver verleden,
Toen ridders nog met rovers streden,
Een prachtig rijk, heel befaamd,
Het was Eldomar genaamd


HET RIJK ELDOMAR

Het moet gestormd en gebliksemd hebben als nooit tevoren, donderslagen moeten als trommels uit de hemel het strijdgewoel hebben doorbroken, want het was op die dag dat hij, Elfort De Wijze, de wezens van de onderwereld versloeg.
Het gevecht had eeuwen geduurd, maar vandaag wist Elfort De Wijze dat hij voorgoed het rijk zou veranderen. Aan zijn zijde stonden de elf Aldebaran, de fee Cassiopea, de tovernaar Falgran en de trol Grulkor.
Gmorsul, de leider van de onderwereld, boog neer aan hun voeten, smekend om vergiffenis. Éen spreuk van Falgran was voldoende om Gmorsul te veranderen in een bron, waaruit het zuiverste water liep dat men in jaren had gezien.
De wezens van de onderwereld sloegen op de vlucht, maar Cassiopea veranderde de helft van hen in bomen, de andere helft werden door Aldebaran in dieren veranderd.
Elfort de Wijze werd koning. Hij schonk Aldebaran, Cassiopea, Falgran en Gulkor het eeuwige leven, dit was zijn grote dank voor hun hulp in de strijd.
Sinds die dag leefde het rijk in vrede.De verschroeide aarde brak open en er groeide een nieuw rijk, vol wouden, uitgestreke meren, kleurrijke weiden met geurige bloemen en dieren, dieren van alle soorten en mooier dan in alle andere rijken.
Zo ontstond Eldomar, en zo is het blijven bestaan. Vol angst voor de mens en zijn verwoestende hebzucht spraken de koning en zijn 4 metgezellen de krachtigste spreuk uit die de magische wereld ooit gekend had. Het land zou onzichtbaar worden voor mensenogen.
Aleen zij die echt geloven, en rein van hart zijn, zullen Eldomar ooit zien...


Aantal keer bekeken: 3229
Waardering: 7.88 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online