Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Elmer.

U leest om dit moment het verhaal Elmer gepost door Merlijn pieterse. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Merlijn pieterse
Gepost op: 2008-4-12

Verhaal:

Elmer
Op een lange vakantie
Elmer liep naar huis, op zijn gezicht had hij een schram.
Hij had een klap gekregen.
Toen hij thuis kwam rende hij naar boven zo snel hij kon hij had geen zin in die eeuwige gevraag van zijn moeder.
Hij had ruzie met George, hij had geroepen wat een sukkel ben je met dat rode haar, kleintje!
Inderdaad had Elmer rood haar en was heel erg klein voor zijn leeftijd.
Maar toch wat een pummel.
Elmer pakte een zakje ijs uit de vriezer en hielt het tegen zijn wang.
het bloed sijpelde nog een beetje langs zijn kin naar beneden.
Opeens kwam zijn moeder aanrennen!
We moeten snel weg riep ze uit snel,snel,snel!
Maar mam…
Hoezo wat en waneer? vroeg Elmer.
Nou schat zei zijn moeder terwijl ze een stapel kleren in de koffer gooide, we gaan naar een huis in Engeland dat je vader voor een prikkie heeft gekocht.
Maar dat vertel je me nu pas! Zei Elmer.
Het is ook pas net bekend dat de verkoper het bod aannam! Zei zijn moeder.
Daar blijven we een maandje.
Wat?! Ik kan mijn vrienden echt geen maand missen! Zei Elmer.
Sorry maar je moet echt mee we vertrekken overmorgen.
Je zusjes vinden het ook echt Cool zei zijn moeder.
Elmer dacht na: dit kan niet laat het niet gebeuren een hele maand naar Engeland.
Hij ging maar naar Timo zijn beste vriend.
Verdomme ik kan je geen maand missen zei Timo.
Hè trouwens die George en zijn bende moeten we ook nog terug pakken.
George had een club opgericht en zij waren de baas van het schoolplein deed iemand niet wat George zei werd die in elkaar geslagen.
Ja laten we een rebellenclub oprichten!
Zei Elmer.
Jij maakt een hut en dat wordt ons clubhuis en ik zoek nieuwe leden. Zei Elmer.
Ok was daarop het antwoord.
Timo sprak kinderen op straat aan en belde kinderen op die ze kende.
Het zat echt mee want aan het eind van de dag hadden ze al 11 leden! 2 onbekende kinderen die toevallig langs liepen 5 kinderen uit hun klas
3 kinderen uit anderen klassen en 1 nichtje van Timo.
Elmer zocht verder terwijl alle 12 kinderen aan een hut werkte. hij stond ergens verscholen in het bos
Iedereen was lekker bezig tot dat Elmer,s moeder hem naar binnen riep.
Zijn moeder zei: Elmer als je echt niet wilt…
Ik bedoel je zusjes willen ook niet en je bent al wel oud genoeg om op jezelf te passen, als jij op René en Donna let mag je hier blijven…
Wij moeten nu gaan hier heb je een portemonnee met 300 euro.
Zijn moeder zei we moeten nu rennen om de boot te halen beloof je om goed op je zusjes te passen?
zal ik doen mam dag mam dag pap riep Elmer verast uit daar stonden ze zusjes in de deur opening. wel goed luisteren naar Elmer hè?
Riep hun moeder ze nog na.
Doen we riepen ze terug.
Elmer bleef nog zwaaien tot ze uit het zicht waren.

De rebellenclub wil niet luisteren.
Wieberen riep George, dit is ons schoolplein.
Niet voor jou riep Jacco van de rebellenclub.
George spuwde op de grond vlak voor Jacco,s voeten.
Wil je vechten, jij alleen tegen mijn bende? Zei George.
Hoezo ik alleen? vroeg Jacco.
Opeens kwamen er 11 anderen kinderen tevoorschijn.
Willen jullie niet luisteren nou dan dwingen we jullie toch gewoon?
zei George.
De rebellenclub wil niet luisteren naar onzin zei Timo.
Houd je bek zei George.
De rebellenclub wil niet luisteren herhaalde Elmer. Ik pak jullie terug siste George.
Ik zie jullie graag in het bos zei Timo.

Een ongeluk
In het bos speelde zich nu een grote achtervolging af.
De bende van George was in een hinderlaag gelopen.
Ze kwamen bij de grote weg aan daar zoefde allemaal auto,s voorbij.
De rebellenclub kwam met ieder een scherpe stok of metalen staaf aanrennen.
Nu moest de bende kiezen of ik elkaar geslagen worden met scherpe stokken, of de weg over rennen.
George rende de weg over.
Gehaald!
Nu aarzelde Miera even ze nam een besluit en rende over de weg.
Daar kwam een grote Volvo en een grote stofwolk steeg op… daar lag Miera op de motorkap van de Volvo.
De bestuurder stapte uit en rende naar Miera toe.
Meisje! Riep de man.
Geen gehoor
Bel de ambulance! Zei hij toen.
Thor van de rebellen belde aan in opdracht van Elmer.
Hij had geroepen haal hulp!
En George had de opdracht om het EHBO kistje uit het clubhuis te halen.
Elmer zelf pakte Miera in met zijn jas, want Elmer is heel behulpzaam.
En legde haar op de grond.
Hij luisterde aandachtig….
Gelukkig ze ademt nog!
Even later lag Miera in het ziekenhuis.

Elmer ging met Timo naar zijn huis.
Binnen aangekomen keek Elmer zijn ogen uit.
Ingebroken!
Alles was weg geroofd behalve een rode schommelstoel.
Daar zat René bibberend achter.
Opeens barste ze in huilen, uit ze hebben Donna! Jankte ze.
Elmer bedacht zich geen moment en rende de deur uit hij sprinten de weg over zonder te kijken, hij dacht niet meer aan wat er gebeurd was met Miera, maar gelukkig gebeurden er geen ongelukken.
Daar! Hij ving een glimp op van haar paarse jasje, ze lag in de armen van een man te krijsen. wat als ze de baby meenamen?
De mannen stapten in een auto, zo,n snelle die wel 230k/m per uur kan!
Maar Elmer had geluk want daar stond een taxi.
Ga achter die auto aan en haal hem in riep Elmer.
m-maar ik mag niet zo hard!
Dan betaal ik de boete riep Elmer.
nu waren ze op de snelweg, maar de andere auto ging harder.
Plank gas riep Elmer.
Nee zei de chauffeur.
Elmer haalde bliksem snel een zakmes tevoorschijn uit zijn zak, en hield het bij de nek van de bestuurder.
Je hebt me gehoord brulde Elmer nu.
De man slikte even en ging daarna meteen op zijn gaspedaal staan.
Elmer zag de kilometer teller 130 – 140 – 145 – 150 – 170 – 190 – 200 – 201 – 210 – 230 - 240 – 250. Dat was plank gas. De twee auto’s reden nu naast elkaar.
Elmer dacht geen seconde na, het was nu of nooit!
Hij gooide de deur open en sprong...
hij kon zich nog net vastklampen aan de antennen van de auto, de taxi minderde meteen vaart nu Elmer er niet meer in zat.
Elmer opende het dak (want dat kon in die auto.)
En zag Donna, die blijkbaar erg tevreden was omdat ze een speen had gekregen in de achterbak.
De radio stond aan met peuter muziekjes.
Echt iets voor Donna dus.
Elmer had nog steeds de antennen vast en had hem nu verbrijzeld van de zenuwen opeens hield de muziek op.
Daarvan schrok Elmer en hij viel pardoes door het gat in het dak.
Hij was bewusteloos. Toen hij bijkwam lag hij in een bed , zijn eigen bed, het was maar een droom.

Een ramp
Elmer rook een vieze lucht van uit de keuken.
Hij rende er naar toe.
Brand gilde René, ze stond in de keuken.
De hele keuken stond in lichterlaaie. In de ene hand had ze een verbrand ei. en in de anderen bungelde haar beer die ze aan een poot vast hield.
het enige wat Elmer kon doen was zoveel mogelijk spullen en Donna redden.
Ik - ik wou een eitje voor je bakken maar toen viel de pan riep René uit.
Verzamel je spullen hier in en ga dan subiet het huis uit.
Hij duwde een grote rieten mand in de handen van René .
Hij pakte de wieg van Donna met al haar speeltjes erin, en legde Donna erin.
Toen ze even later met wat spullen buiten stonde herinnerde René zich hun hond en hun drie muisjes.
Die kunnen we niet meer halen riep Elmer.
René begon te snikken, en Donna ook ,net alsof ze het begreep.
M – maar dat is een wonder riep René.
Daar vielen drie muisjes naar beneden, Uit het raam.
gevolgd door een grote herders hond.
Rolf, zei René heb jij die muizen gered?
De hond blafte trots. Elmer schrok en bedacht zich dat er nog veel geld in het huis lag.
Hij snelde naar binnen.
Daar kon hij geen hand voor ogen zien door de rook, maar hij zette door.
Zijn ogen traanden van de rook.
Daar! Het bankpasje en een mobiele telefoon!
Hij pakte ze allebei maar de deur werd geblokkeerd .
“Slik’’ dan maar uit het raam…
Krak! Het mobieltje lag aan diggelen! Elmer begon ook al was hij twaalf jaar oud te snikken en het werd steeds erger.
R - René?
Die nacht sliepen ze buiten.
Er liep een geheimzinnige man langs…
De volgende dag keek Elmer rond.
René? Riep Elmer waar zit je toch?!
René!!!
Elmer had er over gedacht om naar een kinderopvang of zo iets te gaan, maar nu kan dat niet want ze zoeken René.
Een week later las Elmer de krant om te kijken of iemand haar gevonden heeft en een advertentie heeft geplaatst.
Mmm…
hij las een bericht: Amsterdam van onze verslag gever:
dinsdagochtend om half tien heeft er een huis vlamgevat. Het incident vond waarschijnlijk plaats in de keuken.
Na onderzoek was er een uitgebrande pan te vinden. Binnen enkele minuten stond het buurhuis ook in lichterlaaie.
De bewoners van het eerste huis waren na de brand spoorloos verdwenen, inclusief hun hond en drie muizen.
Uit een gesprek met de buren kon de politie opmaken dat er alleen drie kinderen thuis waren ( 1,7, en 12).
De ouders schenen op vakantie te zijn.
De politie vreest het ergste over de kinderen. Het raam stond wel open, er is dus een kans dat ze het overleeft hebben.

En verderop stond een advertentie :
Dit is een dreigement aan de ouders verzorgers van René Timmer!
Als jullie haar ooit nog willen zien, maak dan 1,3 miljoen euro over naar 1366613666.
Elmer raakte bewusteloos van opwinding, eindelijk weten we waar ze is!
Maar 1,3 miljoen…

een laatste kans…
Toen Elmer bijkwam zag hij een man, die hem bestudeerde en vervolgen Elmer bij zijn nekvel in een auto gooide.
Het was een rode Suzuki.
Hij werd hardhandig vastgebonden aan een stoel.
Wat heeft dit te betekenen zei Elmer toen hij goed snapte wat er allemaal gebeurde.
I don’t speek Dutch. Zei de man.
Elmer kon goed Engels en wist dus meteen dat het betekende: Ik kan geen Nederlands.
Elmer vroeg in het Engels: waarom er zo gedaan werd.
De man zei dat hij kindersoldaten moest hebben voor een oorlog in Somalië,daar was een burgeroorlog aan de gang,de revolutionaire onderleiding van meneer Barre proberen de regering omver te werpen!
In de auto hoorde hij een radio bericht van zin moeder het ging uiteraard over hij en zijn zusjes.
Ze wacht op ze bij Amsterdam centraal.
Huh?
Nee, dat kan niet!
René! René ! daar ze stak over.
Maar ze hoorde hem niet.
Hè….
Zijn riemen en touwen die de hele tijd zijn armen afklemden, begonnen wat losser te zitten!
Dit is zijn kans hij zou tot drie tellen zijn touwen en riemen van zich los wringen, en met René naar het centraal station rennen!
1, 2, 3…
Nu!
Hij rukte zich los en greep naar het handvat, en sprong uit de auto!
René zag haar broer en zag dat hij rende en als maar René, René, zat te roepen en ze volgde zijn voorbeeld(behalve dan dat geroep).
Opeens hoorde Elmer een kreet!
René werd door haar arm geschoten!
Elmer stond nu voor een moeilijke keuze, moest ie’ nu René laten zitten en door rennen of bij haar blijven?
Hij twijfelde niet langer en rende terug naar René hij keek naar haar, ze was er erg slecht aan toe.
Hij vond het zo erg dat hij niet eens doorhad dat hij weer in de auto werd gesleurd!
en zo kwam het dat René en Elmer in Somalië kwamen.
Ze hadden ieder een jachtgeweer en zaten met 10 anderen kinderen in een tank, naast hun reed nog een andere tank met 9 kinderen.
Beide wagens zaten vol met explosieven.
Opeens maakte de kar naast ze een scherpe bocht, knalde tegen een andere auto aan vloog in de brand(dankzij het benzine) en ontplofte…
Nu, de auto naast hun was helemaal aan flarden.
De auto waar Elmer in zat was er minder slecht aan toe, maar die vloog wel in de brand en reed in het water.
Er zat een klei gat in het raam, voor de rest waren er geen openingen het was een klein raampje.
De deuren zaten vast, dus nu zaten alle tien kinderen opgesloten in de tank.
Elmer en Rucja, een andere jongen uit Somalië zelf waren de enigen die nog niet buiten westen waren.
Daar, een vissersnet!
Vlak voor het raam. Elmer kreeg een fantastisch idee
Hij stak zijn arm naar buiten om het net te grijpen,hij kon er net bij!
Opeens, toen het net binnen was voor drietiende begon hij als een bezetene te trekken!
Precies wat hij had gehoopt, de vissers dachten dat ze beet hadden en haalde het net op.
Come riep Elmer tegen Rucja take my leg!
Rucja pakte de been van Elmer nu werden ze omhoog getrokken.
Het glas brak en ze kwamen boven…

Rucja, een goede vriend.
Rucja en Elmer zaten buiten, ze bedelde en lazen een oude krant.
Hij las iets dat vreselijk opluchten,René was gevonden en terug gebracht naar Nederland.
Elmer leerde Rucja ook een beetje Nederlands en al snel waren Rucja en Elmer goede vrienden.
Elmer leerde ook hoe je bijvoorbeeld een pannenkoek moest bakken op een gasbrander want Rucja kende helemaal geen pannenkoek, hij vond het heerlijk!
Ook vertelde Rucja over een beruchte kinderbende, de bende van Branko Dondro, en Tsjilka Voendarsu, die hadden een grote bende van wel honderd kinderen!
Ze stalen eten en geld om van te leven. Ze waren erg berucht en de politie van Somalië zocht en zette een beloning van tienduizend dollaar op hun hoofd Tsjilka en elfduizend op Branko.
Op het hoofd van elk bende lid stond honderd dollar
Rucja vertelde dat hij ook bij die bende wou horen maar hij wist niet hoe.
Elmer las net een bericht in de krant dat de grootste diamantair van het land geopend was en dat ze vrijwilligers zochten.

Rucja snapte niet wat nou het plan van Elmer was, maar hij en Elmer melde zich toch aan. Op een dag kwamen twee gewapende kinderen binnen, bingo dacht Elmer.
Toen ze weg waren zette Elmer en Rucja de achtervolging in en zo kwamen ze bij het kasteel van Branko en Tsjilka. Het was een oud vervallen en vooral groot kasteel. het stonk er en het was er benauwd, je had telkens het gevoel dat een of ander spook je ineens beet zou kunnen pakken en je mee kon sleuren naar de hel!
Ze kwamen meteen binnen en vroegen of ze ook bij de bende mochten.
Ok zei Branko maar dan moet je wel drie testen doorstaan…
Test 1 was inbreken en 100 dollar meenemen zonder gepakt te worden, binnen een uur!
Dat lukte ze allebei gemakkelijk!
Test2 zoek nog drie kinderen voor de bende in 1dag zorg dat je niet verraden word, gebeurd dat toch vertel niks over ons.
Dat lukte ook. Nu moesten ze alleen nog:
Test3 steel een brood bij bakker Rayzer.
Binnen een uur dat moest een makkie zijn!
Maar nee bakker Rayzer was een grote en sterke vent en ook nog eens heel slim dus dat brood, dat ene brood konden ze niet krijgen!
Gelukkig was Rucja heel slim en kocht stiekem het brood.
Rucja rende over het plein, het plein was oud en her en der lagen omgevallen bomen of stenen van een ingestort gebouw.
Opeens struikelde Rucja over een uitgestoken been.
Hij werd meegetrokken, naar een steen.
Niet smokkelen, sukkel siste Arman,
een bendelid.
Hij pakte het brood af en at het op.
En nu jatten, jij!
Hij sloeg Rucja heel hard.
Daar zag Rucja een jongetje bedelen.
Hé riep Rucja, wil jij een brood verdienen?
De jongen keek op.
Ja natuurlijk, maar hoe riep de hij.

Even later stond de jongen in een buikdanserespakje voor de bakker.
Opeens sprong hij naar voren en pakte een brood.
De jongen werd geslagen.
Rucja kwam meteen in actie en dook achter een eeuwen oude boom op.
Hij had nu drie broden, eentje voor Elmer eentje voor de jongen en eentje voor zichzelf natuurlijk.
Opeens hoorde hij een kreet.
Hij hoorden daarna drie knallen!
Rucja werd meteen naar binnen getrokken door bakker Rayzer.
Rayzer zei: kom snel naar de kelder, daar vinden ze je niet.
Ondertussen zat Elmer achter een struik.
Hij werd ineens ruw gepakt, bij zijn haar.
Politie!
De man riep uit: jij vuile verader, revolutionairen, weet je wat daarmee gebeurd?
Elmer dacht na, hij had inderdaad moeten vechten voor de revolutionairen, maar hoe wist hij dat?
Elmer voelde aan zijn heup.
Opeens wist hij het!
Hij had een gordel om met een holster van een pistool.
Dat ding was te klein en knelde zijn heup helemaal af, dat voelde hij nu pas.
nou? Schreeuwde de man.
Ik… ik… stamelde Elmer.
Ik ben geen revolutionair.
De man pakte de vuilniszak die om Elmer heen gewikkeld was, en trok het van Elmer`s lichaam.
Elmer had iets over het hoofd gezien, hij had een hemd gekregen, van de revolutionairen, met daarop het teken van de revolutionairen: een Somalische vlag die in brand staat.
Er zaten veel moddervegen op dus de politie moest echt aandachtig kijken. Opeens trok Elmer het vieze hemd uit en zette het op een lopen.
Ondertussen zat Rucja alleen in een vochtige en vieze kelder(het leek meer op een kerker).
Rayzer stond in de opening van het luik.
hij begon te grinniken en daarna te lachen en op het laatste bulderde hij het uit.
Rucja vroeg zich af waarom hij dat deed.
Opeens trok hij een bloed serieus gezicht.
Jij bent een verader van de staat, ik kan je niet laten leven!
Hij riep er ook nog bij: je zal hier verhongeren, en langzaam!
Het luik ging open en Rayzer trok de ladder omhoog.
Rucja hoorde het luik dichtvallen, en het slot draaien.
Hij was erin geluisd.


Aantal keer bekeken: 4527
Waardering: 8.42 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online