Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

En de schoenen glommen als een spiegel....

U leest om dit moment het verhaal En de schoenen glommen als een spiegel... gepost door C S. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: C S
Gepost op: 2007-2-20

Verhaal:

En de schoenen glommen als een spiegel...
Er was eens een zeer wrede koning van een groot land. Al zijn dienaren moesten heel veel belasting betalen, driekwart van al het geld wat ze verdienden. Op een dag zei de konig tegen zijn schoenpoetslakei: "Poets mijn schoenen heel netjes". De lakei deed wat hem gezegd was en poetste de schoenen heel netjes. Hij zette ze s'morgens vroeg voor de slaapkamerdeur van de koning. En de schoenen glommen als een spiegel...

De konig stond op en kleedde zich koninklijk. Hij trok zijn prachtige grijze broek aan en zijn mooie trui met een vis erop. De konig hield van vissen. hij liep zijn slaapkamer uit, trok zijn schoenen aan en nam de lift naar de eetzaal. Daar at hij een gigantisch ontbijt met taartjes en ijs en patat.En zijn schoenen? De schoenen glommen als een spiegel...

De konig ging wandelen door zijn tuin, helemaal alleen, want hij was zo humeurig dat hij geen mens om zich heen kon verdragen. Hij ging bij zijn vissen kijken in de koninklijke vijver. Daar gooide hij elke week een gevangene in als visvoer. Toen hij bij de vijver kwam, zag hij niks, want die was helemaal dichtgevroren. De koning bromde in zijn baard en keek om zich heen. Niemand in de buurt. Hij liep naar het schuurtje en haalde er een grote bijl uit en een stel laarzen. Hij verwisselde aan de rand van de vijver zijn schoenen voor zijn laarzen. En de schoenen glommen als een spiegel...

Hij liep het ijs op en begon in het midden te hakken, uit alle macht. Het lukte niet goed. De koning werd driftig en hief zijn bijl hoog op en sloeg hem met kracht neer op het ijs, zodat hij er met bijl en al doorheen stortte en zijn eigen vissen hem opaten. Nu wil het geval dat er net een bediende door de tuin liep en het zag gebeuren. Hij rende naar het paleis en hing de vlag op. Iedereen was blij en er werd feest gevierd door het hele land. De schatkamer werd geopend en iedereen kreeg zijn geld weer terug. En de schoenen? Die stonden daar maar te glimmen als een spiegel...

En nu.. jaren en jaren later als je teruggaat in het midden van de nacht naar de vijver dan schijnt de maan. Enn ik heb het zelf gezien... Daar zag ik de schoenen nog staan. En de schoenen? De schoenen glommen als een spiegel...

Aantal keer bekeken: 5038
Waardering: 7.21 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 41 bezoekers online