Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Geluk zit in een klein hoekje .

U leest om dit moment het verhaal Geluk zit in een klein hoekje gepost door Janita. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Janita
Gepost op: 2011-4-7

Verhaal:

Geluk zit in een klein hoekje
Geluk zit in een klein hoekje
Mary en haar verhaal

Alles is stil op het schoolplein van de Laurierschool college.
‘Hallo Mary wat doe jij zo vroeg op straat’ een grote man komt aanlopen.
‘hallo meneer Hemelen nee mijn zuster gaat trouwen en ze ging kijken voor een jurk en zette mij daarom zo vroeg af.’
‘geen hand vol maar een land vol zo wil ik het horen dat advies gaf ik altijd aan je zuster als het uit was met een vriendje.’ Meneer Hemelen gaat zitten op een muurtje en wenkt Mary die ongeduldig om haar heen kijkt.
‘met wie gaat ze trouwen?’ vraagt Meneer Hemelen met grote ogen.
‘oh dat weet ik niet ik heb hem nooit ontmoet dus…’
‘je bent liever zonder af.’
‘ja dat is zo.’ Mary staat op en loopt naar een verdwaalde kat en aait hem.
‘maar ik denk dat al die docenten me ook nodig hebben dus ik ga maar naar binnen.’ Meneer Hemelen staat op en loopt naar Mary toe ‘meid maak je niet zo druk om je nieuwe schoonbroer.’
‘zal ik doen meneer maar het is in zo’n ban dat ik er gewoon niet meer uitkom.’
‘nou ga naar binnen en ga zitten in je kluisje en kom er niet uit voor de eerste les’ zegt meneer Hemelen lachend ‘nee hoor niet doen, gewoon door leven ga bijvoorbeeld is een keer gewoon het eten maken en ga zitten of er niks aan de hand is, dat deed ik de dag voor dat mijn oudere zuster ging trouwen.’
‘dat viel zeker niet in smaak…’ Mary loopt naar meneer van Hemelen toe en geeft hem een vriendschappelijk schouderklopje.
‘het viel wel in de smaak en mijn zuster was er juist heel blij mee ze zei ‘’ Rinus als ik jou nooit had dan was mijn vrijgezellen dag niets geweest’’ en ik was trots op mezelf maar heb mijn vader en moeder verteld dat ik het zat was dat alles om haar draaide en alles in zo’n ban was dat ik niet meer bestond.’
‘wauw dat is echt knap als ik dat doe krijg ik meteen de harde woorden van mijn vader’ zegt Mary lachend.
‘ach nee joh niet zo denken gewoon doen geen hand vol maar een land vol.’ Meneer Hemelen loopt naar binnen en verdwijnt in de grote drukte die is opgesteld tijdens het gesprek.

‘hoi Mary’
‘Tanja ik heb je de laatste dagen gemist.’ Mary zwaait en geeft Tanja een knuffel.
‘oh wat jammer ik was in Californië in Amerika dat was fantastisch shoppen tot je er bij neervalt.’ Schept Tanja op.
‘echt waar wat fantastisch ik heb geleerd en met Marty geshopt’ zegt een barse stem.
‘Joseph stoppen nu ,het is niet meer grappig’ snauwt Tanja en geeft een beroerde blik op een nieuwe leerling.
‘oh wacht ik heb het Mary je weet toch dat we een opstel moeten maken over Dans en Cultuur gebruik dat voor je Presentatie voor de groep 8 van de Laurierschool hier in Zeist.’
‘oké maar van waar die vreugde het is al over een week hoor!’ Mary schopt tegen een blikje wat haar toe komt rollen ‘hallo beter milieu begin bij je zelf oen dit in de economie gebeurd zelden.’ Roept Mary hard een paar jongens beginnen te lachen en fluiten de jongen die het blikje gooide loopt tegemoet naar Mary .
‘ik help je wel hoor maar wat ik bedoel dat ik een goed plan heb’ zegt Tanja sussend.
‘maar Joseph hoe was het met je vriendin Marty,zij woont toch niet meer in Zeist of waar woont ze nu?’ vraagt Mary en legt haar hand op zijn schouder.
‘nee ze woont nu in Amsterdam ze is al op kamers.’
‘wauw echt en ze weet dat jij nu laatstejaars bent?’
‘ja dat heb ik haar uitgebreid vertelt en dat ik ben blijven zitten in 6-vwo.’
‘maar nu zit je toch in 5-havo dat is redelijk toegepast toch?’
‘ja en zo heb ik jullie leren kennen dat zei ik ook… Zeist oh Zeist dat is de mooiste plaats van Nederland.’ Vreugde stemt Joseph toe begint te dansen lange trage passen dan pakt hij Mary bij zich en danst zoals de koning danst.
Met tranen van het lachen komen ze tot stilstand ‘ach Joseph hoe kan ik nou nooit lachen bij je.’
‘oké zijn de dames uitgedold want het wordt tijd dat ik maar na de les ga’ Tanja loopt naar een grote magere jongen en geeft hem een zoen.
‘ik wist niet dat ze een vriend had en van waar is ze zo’n slimme dame geworden?’ vol wanhoop rennen Joseph en Mary naar binnen.

‘je kan voortaan wel zeggen dat je wegloopt en je vriend zoent want daar walgde ik van in de klas.’ Mary begint te lachen en omhelst haar vriendin ‘Tanja ik ben zo blij voor je dat je weer kan genieten van het liefdesleven.’
‘rozengeur en baden dat is mijn motto maar ik moet gaan Bryan van der Most wacht op mij op de gang dus doei’ Tanja loopt weg en springt in de armen van Bryan en geeft hem een zoen.
‘wat is daar bezig in de gang?’
‘och niks liefde in de zaal.’ Zegt Mary ‘maar daar snap je toch niks van.’
‘jawel ik heb toch Marty zij viel op mijn grote tatoeages en mijn stoere gedrag maar toen ze mijn vriendin werd kwam ze er achter dat ik niet zo stoer was maar een normale jongen en zo bleef ze bij mij.’
‘echt waar wat een prachtig verhaal’ een barse stem onderbreekt hem.
‘meneer Daveren ik wist niet dat uw mentorlessen hier werden gegeven.’ Zegt Joseph ‘maar ik moet gaan Mary en je weet het ‘’nooit genoeg aan jongens’’ dag schat.’ Joseph loopt de klas uit en lacht zijn tanden bloot.
‘Mary feliciteer je zuster van mij en van het team maar dat doet er niet toe.’ Meneer Daveren loopt naar Mary toe.
‘meneer Daveren dank u wel het is al rond gegaan?’
‘ja maar wat ik wil zeggen is ik stuur wel een bloemetje.’ Meneer Daveren loopt de klas uit.

‘hallo waar was je al die tijd Mar’ Tanja loopt hoofdschuddend naar Mary toe en geeft een knuffel.
‘ik was bij ’t leerplein… bijles geven.’ Mary loopt naar Joseph toe. Het is nu grote pauze en Joseph,Tanja en Mary lopen over het schoolplein alle kinderen staan,lopen of zitten ergens.
‘wat is er toch Joseph?’ zegt Tanja en knipt met haar vingers voor zijn ogen.
‘och niks ik mis Marty ze is zo’n schat en ik hou van haar…’
‘maar Jos… dat is geen goed excuus… en zei je nou ‘’ik hou van haar’’ wat ben jij romantisch en gevoelig.’ Tanja begint te proesten en geeft een schouder klopje.
‘grappig hoor Tanja echt ik proest met je mee’ zegt Joseph sarcastisch en geeft een schamper lachje.
‘Tanja stop met hem te pesten en concentreer je op Bryan hij staat daar met Jenny Levende.’
‘wat!! Met Jenny Levende die cosmetica…’ Mary ziet dat Tanja begint te koken van woede.
‘rustig maar het is maar die Jenny cosmetica… is dat concurrentie voor jou.’ Zegt Mary sussend.
‘ja maar ze staat bij mijn vriend ik…ik…KOOK!!’
‘van woede dat is juist goed…’ zegt Joseph en strijkt over Tanja ’s haar.
‘blijf van me af jij oude tombe…’ Tanja duwt hem weg en schopt tegen haar blikje die tegen Mary aankomt.
‘Au! Reageer het niet af op je vrienden af.’ Mary schreeuwt het uit van de pijn.
‘weetje wat Tanja. Kom jij maar even mee dan gaan we naar ’t vertrouwenspersoon.’ Joseph neemt Tanja mee naar binnen.

‘sorry dat ik zo tegen je uitviel maar mijn woede kon er niet blijven zitten.’ Tanja loopt naar Mary toe en geeft Mary een knuffel.
‘oh dat ben ik allang vergeten hoor…maar laat je niet door je woede leiden.’
‘ja sorry maar ik…ik word zo boos en die cosmetische trut die zei tegen haar vriendinnen…’
‘hoe weet je dat?’
‘oh mijn kluisje en daar een paar verderop zit een vriendin van haar…’ zegt Tanja.
‘oké maar vertel op wat zei ze?’ Dringt Mary aan.
‘ze zei ‘’O.M.G wat is die Bryan leuk ik denk dat ik hem vraag voor het Valentijn festival’’ dat hoorde ik alleen maar echt toen kookte ik.’ Tanja loopt naar Joseph toe.
‘maar wat zei je tegen die vertrouwenspersoon dat is toch Marianne van der Vorstin.’
‘ja dat is Marianne ze is echt heel aardig en ze hielp me zeker weten.’ Tanja geeft een knipoog aan Joseph.
‘maar wat zei je tegen Marianne…’ dramt Mary door.
‘dram niet zo door maar wees gerust op je zelf…’ Tanja ademt diep in en met een grote boog om haat heen ademt ze uit.
‘ja hoor Tanja van Li is een aardige prachtige dame geworden.’ Zegt Mary en geeft een nette tik op haar schouder.
‘ja net zoals mijn vriendin Mary Poppins’ Tanja lacht ‘nee hoor Mary ik wil anders zijn net zoals jou Mary den Moulijn.’
‘dank je dat vat ik op als een groot compliment voor de familie Moulijn…’ Mary stopt even ‘voor mijn bed overgroot moeder.’
‘oké dames we weten het verhaal… maar dat wil ik niet voor de zoveelste keer horen.’ Joseph loopt naar de zaal en kijkt rond ‘Marty… Wat doe jij nou weer hier!’hij rent naar Marty toe.
‘kijk nou mijn Joseph… oh ik heb je zo gemist die laatste dagen waren prut echt toen je weg moest huilde ik als een beer.’
‘maar wel zijn prachtige beer’ Mary komt aangelopen ‘hoi Marty ik heb je zo’n tijd niet gezien en ik hoorde dat je op kamers was. Is het waar?’ vraagt Mary onbezorgd.
‘onze kleine Mary den Moulijn wat ben je toch groot geworden.’ Marty begint te lachen ‘en wie is dit zeker een brugger of een tweedeklasser.’
‘nee dat is een vriendin van me ze zit bij me in de klas ze heet Tanja van Li ze zit ook in 5-havo.’ Zegt Joseph.
‘echt waar? Oh sorry echt sorry ik vond je zo klein maar dat ligt vast aan mij…’
‘ach dat maakt niet uit hoor ik vergeef het je.’ Tanja loopt naar Marty toe en geeft haar een hand ‘ik ben trouwens Tanja van Li maar dat wist je al.’ Ze begint te lachen.
‘dat was een goeie touche’ Marty geeft nog een hand ‘Marty van Reijs.’
‘kom op Mary wij gaan naar de kantine daar hebben ze nu dat hele lekkere ijsje.’
‘ja ik kom, doei Marty doeg schat.’ Mary wordt meegesleurd door Tanja.

‘hoi Léon graag zo’n verrukkelijk ijsje van je.’
‘hallo dames weer zo’n zware dag achter de rug?’ vraagt Léon terwijl hij het ijs pakt.
‘ja dit is gewoon onacceptabel’ lacht Tanja.
‘kom op meiden zo erg zou het toch niet zijn.’
‘nee hoor Léon dat is het ook niet’ zegt Mary sussend.
‘Mary ik wil graag je zuster feliciteren, maar dat doe ik wel met wat rozen.’ Léon geeft de ijsjes en drinkt van zijn koffie.
‘zeker Italiaans gebruik…?’ vraagt Tanja met grote ogen.
‘ja toen mijn oudste dochter ging trouwen… kreeg ze ook een bos rozen van mijn familie.’ Zegt Léon.
‘wauw dat is toch prachtig en… hoeveel rozen waren het dan?’ vraagt Mary en likt aan haar ijsje.
‘ze kreeg vijftig witte en twintig rode, weetje waarom het meeste wit?’ vraagt Léon aan de twee meisjes die onwennig om zich heen kijken.
‘uhm omdat het een trouwerij is dan hoort het wit toch?’ zegt Tanja.
‘nee. Maar het is bij ons een Italiaans gebruik dat wij in het wit komen , en dat alleen maar omdat het de middelste strook is van de Italiaanse vlag.’
‘wauw. Ik wil ook trouwen in het wit.’ Zegt Mary
En zo gaat het verhaal verder



Aantal keer bekeken: 2799
Waardering: 5.17 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online