Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Gevoelens (deel 2).

U leest om dit moment het verhaal Gevoelens (deel 2) gepost door m vd Roest. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: m vd Roest
Gepost op: 2008-10-25

Verhaal:

Gevoelens (deel 2)
Gevoelens (deel 2)

"Anderen lastig vallen door bovenop ze te springen alsof de hele straat van jouw alleen is en dan ook nog komedie te maken door te zeggen dat je geen poen op zak hebt? Geef dan je klokkie maar." Tegelijkertijd grijpt de man Bert's linkerpols die zich losrukt.
'Ik zie het al, meneer wil stoeien,"
In een flits ziet en voelt Bert de aanval met het mes.
De aanvaller draait zich lenig om en verdwijnt hollend uit zicht.
Vol ongeloof staart Bert naar zijn pols waaruit bloed opwelt en via zijn vingertoppen op straat druppelt.
Enkele omstanders die het voorval op veilige afstand hebben gevolgd komen met gepast commentaar dichterbij. "daar mot je wat an laten doen, ome."geeft een man op leeftijd ten beste, ik weet van een" .....
Een jongere man weet het nog beter, "u had hem bij zijn strot moeten grijpen en dan".......
Beide straatadvocaten worden met zachte, besliste hand aan de kant geschoven door een modieus geklede vrouw, "meneer, u heeft medische hulp nodig, als u wilt breng ik u naar een eerstehulppost."
Bert kijkt op, ziet zich dubbel weerspiegeld in meelevende, diepblauwe ogen. Het enigszins besproette gezicht omlijst door halflang, goudblond haar.
'Ik zal er eerst wat omheen doen tegen het bloeden." Rommelend in haar tas vindt ze een zakdoek, omwikkelt zijn pols, "deze is schoon hoor" verzekert ze hem. "Hopelijk wordt het ergste even tegengehouden. Komt u mee?" In versnelde pas gaat ze hem voor, laat even later over haar schouder weten, "nog even dan zijn we er."
Bloed sijpelt tussen zijn vingers door.
Ze staan voor haar auto waar ze van de achterbank een plaid pakt en die over zijn knien legt, "hierop kun je je hand laten rusten."
Haar aankijkend knikt Bert dankbaar.
Deels de verkeersvoorschriften negerend snijdt ze behendig door het verkeer.
Een aantal medeweggebruikers moeten abrupt afremmen vanwege de voorrang die zij afdwingt, waarbij een enkeling het bekende gebaar naar het voorhoofd maakt.
Een glimlach speelt rond haar lippen, "sorry meneer" lispelt ze, vraagt daarna luid, "doet het pijn?"
'Valt mee, niet wetend wat te doen als je met een mes wordt bedreigd is erger, ik wist niet wat me overkwam toen hij met dat mes uithaalde.'
"Viel hij je zonder reden aan?"
'Ik had op zijn voet getrapt."
"Tjeetje." Ze kijkt hem van opzij aan, "we zijn niet aan voorstellen toegekomen, mijn naam is Annelies Feenstra."
'Mijn naam is Bert de Koning,' zegt hij en vervolgt 'als ik eerlijk moet zijn komt het woord aangenaam me onder deze omstandigheden moeilijk over de lippen.'
Een lach glijdt over haar gezicht, "eens temeer het bewijs dat je nooit weet hoe je dag eindigt."
'Zeg dat wel, een uur geleden stond ik voor de klas'.'
"Geef je les?"
'Ja, wiskunde.'
"Dat was indertijd mijn slechtste vak."
'Dat hoor ik vaker,wat doe jij?'
"Ik ben verslaggeefster bij het AC."
Een periode van zwijgen breekt aan.
Bert bekijkt haar, ze heeft een uitstraling die hij niet meteen kan plaatsen Sensueel? Vrijwel onmiddellijk verwerpt hij die gedachte. Vrouwelijk, dat is het. De manier waarop ze haar hoofd houdt, de vorm van haar onbedekte keel, haar oogopslag, de gebaren die ze maakt tijdens het praten. Vrouwelijkheid. Bert laat de betekenis van het woord op zijn tong rusten , trachtend de mystieke ondergrond ervan te proeven en doorgronden. Blijkbaar is zijn blik te intens, ze keert haar hoofd, kijkt hem recht aan.


Aantal keer bekeken: 1391
Er is nog niet gestemd op dit gedicht.
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online