Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Gouden Tranen (Kort,Krachtig Verhaaltje).

U leest om dit moment het verhaal Gouden Tranen (Kort,Krachtig Verhaaltje) gepost door Celine. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Celine
Gepost op: 2009-8-1

Verhaal:

Gouden Tranen (Kort,Krachtig Verhaaltje)
Gouden Tranen (Kort,Krachtig Verhaaltje)

Met angst loop ik met Laila over straat. Bij elke stap kijk ik vanuit mijn ooghoek naar rechts, naar Laila. Sinds een paar weken valt ze elke dag flauw. Ook wel epilepsie genoemd. Daarbij komt nog eens dat ze bloedstoornissen heeft, een lamme pink aan haar linkerhand, en allerlei allergieën. Mensen vermijden haar omdat ze 'anders' is, terwijl ze gewoon een moeilijker leven heeft. Vergeleken met haar heb ik een luizenleventje. Laila moet elke dag vechten. Altijd bij iemand in de buurt blijven, elk uur medicijnen innemen, en wat ze nog het ergste vindt: ze mag geen sport volgen. Haar moeder is twee jaar geleden overleden aan kânker, en haar vader begint ook steeds meer hartproblemen te krijgen. Als ik alleen op mijn kamer zit, krijg ik het emotioneel. Ik wil zoveel voor Laila doen, maar ik kan helemaal niets. Alleen bij haar in de buurt blijven en haar steunen. Toen ik Laila leerde kennen en zij mij haar problemen vertelde, raakte dat mijn hart diep. Van kinds af aan werd ze gepest met haar problemen, niemand accepteerde haar. Terwijl ik maar een verwend, populair meisje ben..
"Silvia, wacht.." piepte Laila opeens. Ik kijk geschrokken om. Laila staat te wiebelen, angstig om zich heen te kijken, en te hijgen. Ik loop gehaast naar haar toe en houdt haar vast. Ik voel Laila's hart tekeer gaan. Zo hard, dat ik er bang van word. Opeens wordt Laila's lichaam slap, en zakt het in elkaar in mijn armen. Ik leg Laila voorzichtig op het gras, wachtend tot ze wakker wordt. Maar hoelang ik ook blijf zitten, ze wordt niet wakker. Ik krijg het benauwd. "Laila, kom tot bewustzijn, alsjebliefd" fluister ik bijna smekend. "Laila.." piep ik nog. Het lichaam van Laila blijft ademen, maar toch voelt het niet fijn. Het is alsof haar geest wegsterft, en haar lichaam blijft leven. Alsof mijn hart uit mijn borstkas wordt gerukt, en in flarden wordt gescheurd. De wereld om me heen blijft draaien en gaat door, terwijl ik hier bang naar Laila kijk. Zolang is ze nog nooit buiten bewustzijn geweest, nog nooit. Waarom nu wel? Net nu ik bedenk dat ze echt elke dag moet vechten..
De borstkas van Laila gaat steeds langzamer op en neer, hoewel die van mij steeds sneller gaat. God, zeg alsjebliefd dat dit normaal is, alsjebliefd. Ik voel mijn ogen zich vullen met tranen. "Laila" piep ik. Ik zie Laila's lichaam voor het laatst ademen, voordat het stopte. Ik stop met huilen en snak naar adem. Alsof ik samen met Laila sterf. Ik sla met mijn vuist op de grond. Het is gedaan. Laila is dood. Door die stomme epilepsie, bloedstoornissen en die allergieën. Ik werp nog één blik op Laila. Haar ogen, die nooit meer open zullen gaan. Haar borstkas, dat nooit meer zal ademenen. Haar mond, dat nooit meer zal lachen. Laila zal nooit meer iets doen, alleen maar in mijn hoofd rond blijven spoken. Door alle emoties en gedachten die in mij rondgaan, krijg ik niet in de gaten dat er mensen bij me komen staan. "Wat is er gebeurt?" "Is ze dood?" "Heb jij dat gedaan?" "Gaat het met je?". Ik word kwaad. "Natuurlijk is ze dood! Zie je haar blij rondspringen dan?! Rot toch een eind op!" schreeuw ik kwaad. De mensen kijken me geschrokken aan. Eentje belt een ambulance, de ander de politie, en mijn buurvrouw mijn moeder. Dan word het zwart voor mijn ogen...

Aantal keer bekeken: 5636
Waardering: 8.44 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online