Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Hartkloppingen..

U leest om dit moment het verhaal Hartkloppingen. gepost door m vd Roest. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: m vd Roest
Gepost op: 2008-10-22

Verhaal:

Hartkloppingen.
Bij tijd en wijle slaat mijn hart op hol als gevolg van een aantal onverwachte ontmoetingen.
Oordeel zelf.
Het was avond en een enkele goedwillende straatlantaarn had zich voorgenomen om de opgelegde taak met verve te vervullen om in deze duistere tijden een bron van verlichting te zijn.Om me heen kijkend zag ik dat deze vertegenwoordiger van straatmeubilair werd geholpen door een naderend schijnsel. Op mijn netvlies verscheen een fietser die een verlicht voertuig beheerde.
Gefascineerd door dit zeldzame verschijnsel trapte ik geemotioneerd een achter mij staande herdershond op de tenen.Niet gediend van dergelijke intieme handelinge begaan door vreemden, begroef het dier netjes zijn gebit in mijn kuit.
Het wakkere beest van me afschuddend staarde ik gebiologeerd naar de fietser, een opgeschoten tiener, die afstapte en me voor de voeten wierp, 'mot je wat van me?'
'Eh, nee, maar ik zie dat je licht voert.'
In gangbaar Nederlands antwoordde mijn toevallige gesprekspartner, 'fuck off, man, het enige dat ik vandaag gevoerd heb zijn me knijnen.' Daarna toonde hij zijn rug waar ik geen interesse voor had.
Een tweede voorval dat bij mij hartkloppingen teweeg bracht en een gedeeltelijke stembandverlamming teweeg bracht, werd ingeluid door door een winkeldeur die ik voor een achter mij lopende dame, open hield. Verbijsterd hoorde ik haar zeggen, 'dank u.'
Verbouwereerd door deze uit de zwang geraakte uiting van beleefdheid, verstapte ik me en lieten mijn onderdanen het afweten. Ternauwernood omzeilde ik een bak met Spaanse margrieten die op het trottoir verdekt stond opgesteld en belandde in de goot.
Versuft opkrabbelend kwam ik in aanvaring met een personage die zijn oren beschikbaar had gesteld voor een half dozijn gekleurde veiligheidspelden. Ik hoorde hem zeggen,'keje nie uitkijke kikker?'
Geschrokken rondneuzend naar voornoemde groene springer hielp de man me fors uit de droom.
'Je hoef nie so te loere, ik hep het tege jou. As een hond tege me opspringe, beje nou helemaal een end belazert.'
Ik deed het niet met voorbedachten rade,'bracht ik met moeite uit.
'Sooo, ganeme dure woorde gebruike? En of je dat met die rade doet, sal an me reet roeste. As ik eran kompt gaje opsij, of hept je da nog nie door? Nou we het er toch over hebbe er sijn meer dinge die je over me mot wete.'
'O ja?' mijn snelle ademtocht vergezelde de twee woordjes naar een onzichtbare eeuwigheid.
'Jasekers. Ik hoef niet so'n klote papiergeval te gebruike foor me rotsooi, die pleur ik gewoon op straat.' De daad bij het woord voegend gooide hij een verfrommelde, lege patatzak naar een meisje dat opzij sprong. Ook as ik autorij, da doen ik met me radio loeihard sodat de ruite trille en scheur dan met rokende bande weg. De mense op straat denke dan "wat is dat een goeie schauffeur is dat.'
'Chauffeur,'probeerde ik.
'Wa krijge me nou klootmajoor?' Zijn felle, roodomrandde ogen bleven venijnig op me rusten. 'Je gaat me toch geen les in taal geve eikel?'In de derde klas fan de lagere school had ik foor me opstelle meestal een voldoende. Om op die auto terug te komme daarvan is het aardige da ik geen rijpapiertje hep. As ik rij ga ik se links en rechts foorbij. As da nie lukt ga ik dicht op se sitte sodat ze bagger scheitte en move. Afstand houe is foor lui die nie kenne rije. Piepeltjes op zeehondeoversteekplaatse kenne beter wiebele of opsij springe as ik kom anrije.'
Niet begrijpend keek ik hem aan. 'Zeehondenoversteekplaatsen, wat bedoel je daarmee?'
'Beje so dom? Weet je da nie eens? Da benne die witte strepe op de weg waar lui overheen struine as se naar de oferkant wille.'
'Zebrapaden.'
'Ga weg, hete die so? Ik hep er nog nooit een seebra ofer sien struine. Soms as ik met de bus ga en die is afgelaaie zie ik piepeltjes voor ouwe gefalle opstaan. Dan denk ik bij me eiges 'wat een hufters lope er nog rond. Laatst nog, kom ik anlope bij so'n dinges en staat me daar een rij fan jewelste. Je denkt toch seker nie da ik bij da gajes ansluit. Ik duw en stomp die piepels an de kant en was als eerste binne. Er was so'n hippe vogel die stampei wou make. Tege mij!Toen ik effe me mes liet sien hield hij gauw se waffel.'Een zweem van trots verscheen op zijn gezicht. En nou wil jij seker wete waarom ik da allemaal mag? Da komp omdat ik lid ben fan de ASO.
Met moeite bracht ik uit'wat is dat?'
'Weet je da nie? Beje so oerdom? As lid mag je schijt hebbe an andere. Je maakt je eige regels. Fan de week nog, hep ik met met een stel tofferikke een trein fan binne ferbouwt. Het werd helmaal te gek toen een flinkerik ons wou tegehouwe. Met se alle sijn we op die fogel gedoke. Die bird hep het gewete. Het laatste wat ik fan hem sag was dat hij wegstieflde met een ferlamde flerk. En nou jij ook wegwese muffert.'
Me een duw gevend viel ik achterover. Liggend in de goot keek ik hem verdwaasd na.

Aantal keer bekeken: 5557
Waardering: 6.91 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online