Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het Kindertehuis.

U leest om dit moment het verhaal Het Kindertehuis gepost door Gino. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Gino
Gepost op: 2010-7-30

Verhaal:

Het Kindertehuis
Vroeger, in Dallas, Amerika, was er een weeshuis. Daar zaten allerlei kinderen, groot en klein, dik en dun, lief, maar ook gemeen. Marie was zo'n gemeen meisje. Steeds als het tehuis nieuwe spullen kreeg, pakte zij ze als eerst en gooide de rest weg, zodat er geen spullen meer over waren voor de andere kinderen. Ook at zij stiekem de voorraad op die het weeshuis had. Uiteindelijk werden de zusters daar zo enorm boos om, dat één zuster besloot iets te doen. Ze kocht een rol muurbehang en lijm, en plakte Marie letterlijk achter het behang in de voorraadkast. Daar kon namelijk alleen die zuster komen, omdat zij de sleutel had.

Hoe hard Marie ook schreeuwde, er was geen hulp. Uiteindelijk overleefde ze deze straf niet en overleed achter het behang. De zuster die haar achter het behang had geplakt was haar daad vergeten. Toen ze dit uiteindelijk zag schrok ze enorm! Dit had ze niet zo bedoeld! Als smoesje zei ze tegen de andere zusters dat ze geadopteerd was, eindelijk.

Ongeveer 50 jaar later hoorden 2 meisjes uit Dallas dit verhaal ook. Ze geloofden er niet veel van en besloten een nachtje te slapen. Met hun slaapzak, zaklamp en andere spullen stapten ze het inmiddels lang verlaten weeshuis binnen. Er leek niets aan de hand te zijn, totdat het begon te schemeren. De meisjes besloten vroeg te gaan slapen om 's nachts rond te kijken.

Die avond, iets voor twaalf, schrokken de meisjes wakker. De wekker die ze hadden gezet was nog niet afgegaan. Ze hoorden een raar geluid, en het echode nogal. Het leek wel op een soort bel. Toen ze besloten om op onderzoek uit te gaan, zagen ze in de verte van de gang licht branden. Bang liepen ze er heen. Het was de voorraadkast. Licht brande er, maar er was niemand. Opeens hoorde ze de bel weer: het bleek de etensbel te zijn die de zusters vroeger gebruikten. Om niet nog een keer te schrikken besloten ze om de electriciteit uit te schakelen.

Met de zaklamp in de hand liepen ze terug naar hun slaapzakken, die in de hal lagen. Toen ze net in slaap waren, ging de bel op eens weer! Gillend sprongen ze op uit hun slaapzak en pakten de zaklampen. Toen ze bij de meterkast aankwamen, zagen ze dat deze nogsteeds uitgeschakeld was. Ze keken elkaar verward en bang aan. Hoe kon dit?

In de verte zagen ze weer licht branden, en herkenden de voorraadkast. Bang gingen ze er op af. Toen ze in de kast stonden, klapte de deur hard dicht. Toen ze vooruit keken, zagen ze daar iets op de muur verschijnen, bobbelig. Het leek wel op een mens! Gillend renden ze weg, uit de voorraadkast, uit het kindertehuis, gewoon weg...

De meisjes zijn verder ongedeerd gebleven, maar zullen zich dit lang herinneren! Dit verhaal komt trouwens uit een televisieprogramma van het vroegere Jetix: FOXkids, genaamd 'Scary But True'. Dit betekend 'Eng maar Waar.

Aantal keer bekeken: 2903
Waardering: 6.93 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online