Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het Voorgevoel.

U leest om dit moment het verhaal Het Voorgevoel gepost door Max Carless. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Max Carless
Gepost op: 2010-9-11

Verhaal:

Het Voorgevoel
Tatiana opende opgewonden haar voordeur en stapte haar appartement in. Ze liep snel langs de telefoon en zag dat ze 2 voicemail berichten had. Ze klikte op het nopje en liep verder naar haar slaapkamer. Haar jas en tas gooide ze op haar bed en ze begon in haar kast te rommelen.
'Haai met Tina, als eerste van harte gefeliciteerd met je trouwerij. Bedankt voor de uitnodiging. Uiteidelijk blijk je dan toch voor het uiterlijk te gaan, he? Jack is echt een lekker ding! Nou, zie je morgen!'
Er was een piepje te horen, wat betekende dat het volgende berich naderde.
Tatiana had gevonden wat ze zocht. Het was een grote, kartonnen doos waar al haar herrineringen van haar vroegere schooltijd in zaten. Met als belangrijkste voorwerp; haar oude dagboek.
'Tante Katrien hier, het is alweer een tijdje geleden. In ieder geval bedankt voor je uitnodiging, ik ben benieuwd met wie je gaat trouwen. Ik zal er zeker bij zijn. Zie je morgen, kusjes Katrien!'
De laatste dag dat Tatiana vrijgezel was, wilde ze nog even school herrineringen ophalen. Ze bladerde wat in haar oude dagboek en stopte ergens in het midden. Ze begon te lezen.
'5 oktober, ik viel vandaag tijdens gymnastiek. Ik heb een diepe snee in mijn been gekregen, ik ben benieuwd of die er over een paar jaar nog zit.' Tatiana stopte even met lezen en stroopte haar broek op tot haar knie. En zoals verwacht zat er, net odnder haar knie, een kleine, roze schaafwondje.
'15 november, ik houd zo veel van lunchen, maar ik hoop niet dat ik later dik wordt.' Ze grinnikte om zichzelf en sloeg de bladzijde om.
'8 December, het ziet ernaar uit dat Tinneke en Bert verkering hebben... Het ziet ernaar uit dat Helene en Floris verkering hebben. Maar wat is er nou zo leuk aan verkering hebben, ik snap die rare ziekte niet. Zal ik een vriendje hebben als ik ouder ben?'
Tatiana moest opnieuw lachen. Ze kon zich dat moment nog goed herrineren.
'16 december, Ik haatalle jongens uit mijn klas. Ze vechten alleen maar en doen vies, ze maken poepgeluiden, als idioten. Waarom praten ze niet over kusjes? Zal ik iemand kussen als ik groot ben?' Tatiana sloeg nog een bladzijde om.
'17 december, nog een week voor kerst...'
De telefoon ging. Tatiana schrok lichtelijk. Ze legde het boekje op haar bed en liep naar de gang. Ze nam op.
'Hallo?'
'Hé, ik ben het, Jack.'
'O, hoi.'
'Ik belde even om te zeggen dat we de 24e naar disneyland gaan.'
'Wauw, geweldig... wacht even.'
Tatiana pakte een pen uit de la en schreef op de kalender die boven de telefoon hing. '24e, met Jack naar disneyland.'
'Zeg in ieder geval dank je?'
Tatiana lachte.
'Dank je wel.'
'Dus we ontmoeten elkaar?' vroeg Jack'.
'Ja, om elf uur bij de lobby van het stadhuis.'
'Oké, tot morgen.'
'Tot morgen.'
Ze hing op en ging vrolik weer op haar bed zitten om haar dagboek verder te lezen.
'Nog een week voor kerst, ik ben benieuwd of ik een vriendje heb tijdens kerst. Ik hoop dat hij knap is.
Zolang als het maar niet...'
Tatiana sloeg de bladzijde om.
'MET JACK IS!' stond er in grote letters die de hele bladzijde in beslag namen. Tatiana schrok. Dit had ze niet verwacht. Ze legden het boekje naast haar neer en keek in de doos. Zoals ze wist, lag er een lijst met namen waarop stond wie er bij haar in de klas had gezeten. Die lijst was in haar hele basisschool tijd nooit veranderd, wist ze. Maar ook hoe vaak ze zocht, ze kon niemand vinden die Jack heette, toendertijd...

Aantal keer bekeken: 2814
Waardering: 5.95 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online