Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het geheim van de gestolen kristal.

U leest om dit moment het verhaal Het geheim van de gestolen kristal gepost door Annoniempje Mikey. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Annoniempje Mikey
Gepost op: 2008-5-11

Verhaal:

Het geheim van de gestolen kristal
Het geheim van de gestolen kristal...

De politie stond op de weg en hield alle voorbijgangers aan.
Om de minuut ging er weer een auto verder.
De dievenkoning zat samen met zijn knechtje Henk vanuit een boom toe te kijken.
"Wat een eikels," zei hij lachend.
Hij pakte zijn verrekijker uit zijn buidel en zette die aan zijn oog.
Hij tuurde naar het museum dat aan het einde van de weg stond.
Hij grinnikte. Daarna pakte hij de juttenzak uit de handen van Henk. Hij trok er een kristal uit. "Die kunnenen we zo verkopen in het buitenland," zei hij.
Henk zat de nieuwe koevoet uit te proberen in een ekhoorn hol.
Toen zag de dievenkoning dat er een groep agenten naar de boom kwam. Ze hadden bekers koffie bij zich. "We moeten die kristal vinden. Als die niet in het museum is dan zal hij ontploffen!" zei er een.
De dievenkoning keek naar hetkristal in zijn hand.
"Henk, ga een auto openbreken," fluisterde hij.
Henk liet zich uit de boom zakken en liep naar de parkeerplaats van het museum...

Toen hij daar was aangekomen zag hij een busje staan. "Zo, die neem ik," mompelde hij. Hij trok de koevoet tussen zijn riem uit. Hij zette die tussen de deur en de deur schoof open.
"HALT!" riep een stem achter hem.
Geschrokken keek hij om. De groep agenten stond met pistolen om Henk gericht. "Tegen de wagen!" riep de ene.
Henk gehoorzaamde. De agenten pakten hem beet. De ene keerde hem om. "Als zometeen die andere gast komt, dan zeg jij dat hij naar dat schuurtje moet lopen. Duidelijk?" zei hij en stopte zijn pistool weer weg.
Henk knikte. Twee agenten bleven achter Henk staan met knuppels.
Toen de deivenkoning eraan kwam werd Henk harder geduwd met de knuppels. "En, heb je er een?" vroeg de dievenkoning.
Henk knikte en wees naar het schuurtje nast het museum. "Alleen daar liggen de banden van dit autootje. Die aan de andere kant is lek," zei Henk zacht.
De dievenkoning keek om naar het schuurtje. Zijn cape waaide mee. "Ik haal er wel een. Hij trok zijn masker goed voor zijn ogen en rende naar het schuurtje. De agenten achter Henk sloegen hem in de boeien. In het schuurtje aangekomen keek de dievenkoning rond. Het schuurtje stond vol met kisten. Toen de dievenkoning zich omkeerde zag hij een agent staan. De dievenkoning keerde zich om en zag nog meer agenten staan. Toen werd alles voor zijn ogen zwart...

Toen de dievenkoning de volgende ochtend weer bij zijn bewustzijn was, lag hijop een bankje. Hij keek de kleine ruimte rond. Hij ging zitten.
"NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!" brulde hij.
Hij zat in de cel. Hij voelde aan zijn gezicht. Zijn masker was afgedaan.

Toen alle boeven die middag in de tv zaal zaten, kwam er journaal.
De nieuwslezer, Jan de Hoop, zat vrolijk te praten over een olie schip dat gezonken was. Daarna ging het nieuws over het kristal. De dievenkoning zat te kijken naar de prachtige, glimmende, aantrakkelijke kristal. Die nacht droomde hij over zijn bruiloft met de kristal.....

EINDE!

Aantal keer bekeken: 2966
Waardering: 5.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online