Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het graf van de Farao.

U leest om dit moment het verhaal Het graf van de Farao gepost door Editsyon. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Editsyon
Gepost op: 2010-8-6

Verhaal:

Het graf van de Farao
Loraina en Lyra lagen in bed. Lyra luisterde wat er buiten allemaal te horen was. Opeens hoorde ze een raar geluid. Wat was dat? 'Loraina, Loraina!' Loraina draaide zich om. 'Wat is er?' Vroeg ze met een moeie stem. 'Ik wil naar buiten, kijken wat dat geluid is.' Zegt Lyra. 'Nee,'zegt Loraina. 'Ga toch slapen...' En Loraina sliep weer door. Maar Lyra wou weten wat het was. Dus ze stapte uit bed en liep naar de deur, in de gang hoorde ze Theo met Marleen praten. Opeens ging een deur open en Theo kwam eruit. Snel verstopte Lyra zich achter een pilaar. Blijkbaar moest hij naar de WC. Toen ze de deur uit liep viel de deur dicht. 'Shit!' Dacht ze. Ze had de sleutel niet. Ze ging op het geluid af. Ze liep steeds verder weg van de kostschool Rozelinde. Hier moest het geluid ergens zijn! Opeens kwam er hele grote flits. 'Lyra?!' Het was de stem van Loraina. Opeens stond ze in een heel erg droog gebied. Naast haar stond Lilly. In de verte zag ze Loraina met een vijltje aanlopen. 'Loraina?' Vroegen Lilly en Lyra tegelijk. 'Wat doe jij nou weer hier?' Loraina zag Lilly en Lyra nu ook. 'Dat kan ik maar beter aan jou vragen,' zegt Loraina. 'Laten we door lopen,' zegt Lyra. 'Zonder make-up?!' Zegt Loraina. 'ZOnder make-up...' Zegt Lilly. Lyra, Lilly en Loraina liepen door. 'Het lijkt me een goed idee om te gaan splitsen.' Zegt Lyra. Dus dat deden ze. Lyra ging met Loraina naar het linker pad. En Lilly ging alleen verder naar rechts. Lilly kwam na een kwartier bij een huisje. Lilly had zulke dorst. Misschien kon ze daar even wat drinken en/of eten. Ze klopte aan. Er deed een meisje met bruin haar en een verdrietig gezicht open. Ze was blijkbaar net de afwas aan het doen en ze had een betraand gezicht. 'Kom binnen.' Zegt het meisje. 'Hoe heet jij?' Zegt Lilly. 'Mijn naam is Elize, en hoe heet jij?' 'Lilly,' zegt Lilly. Ze loopt binnen en haar oog valt meteen op de vrouw die op de grond ligt. 'Dat is mijn moeder,' zegt Elize. 'Ze is dood.' Nadat ze wat gedronken hadden liepen Elize en Lilly samen verder over het droge gebied. Ze kwamen Lyra en Loraina weer tegen. 'Zullen we weer splitsen?' Zegt Lyra. Dat vonden ze goed. Nu ging Loraina alleen en de rest ging samen. Loraina liep en ze kwam opeen bij een driehoekig ding. Ohh! Loraina snapte het al, een piramide. Ze deed wat mascara op. Misschien kan ze hier nog leuke jongens scoren... Er stonden 2 bewakers aan de zijkant van de poort van de ingang van de piramide. 'Hoi ik ben Loraina en mag ik binnen komen?' Geen een van de bewakers zei wat. 'Ik word nooit genegeerd!' Zei Loraina. Ze begon in allerlei talen tegen de bewakers te zeggen, maar niks hielp. Dan loop ik maar gewoon naar binnen, dacht ze. De bewakers renden achter haar aan en ze liep door en ze verstopte zich. Ze konden haar niet vinden. Opeens zag ze een kamer met op de deur de letters: Farao. 'Zit daar de koning?' Zei Loraina. Ze liep naar de deur en deed hem open. 'Loraina, nee, wacht!' Elize klapte tegen de rug van Loraina en Elize viel nu zelf naar binnen. 'Elize, nee!' Riepen Lyra en 'Lilly. 'Wat was dat?' Dacht Loraina. 'Sukkel,' zei Lyra. 'De eerste die in deze kamer stapt wordt vervloekt!' Zei Lilly. 'Ohh!!! Dus?' Zei Loraina. Elize werd erg zwak. 'Kom,' zegt Lyra. 'Laten we haar tillen naar buiten.' Dus dat deden ze. Lyra, Loraina en Lilly tilde Elize bij haar armen en benen naar buiten op een bankje. Loraina natuurlijk bij haar armen en deed daarna een zalfje op voor de bacterie. 'Halen jullie eten en jullie drinken.' Nu worden de andere boos. 'Waarom niet andersom?' Zeggen ze. Ze krijgen steeds meer ruzie en dan lopen ze allemaal weg en nemen ze allemaal water mee, inplaats van de ene water en de andere eten. Ze worden weer heel erg boos en opeens is het te laat. Elize stierf en de rest liep weer terug naar de Kostschool: Rozelinde en tegewoordig zweeft Elize haar geest nog rond met haar moeder door de oude piramide's in Egypte.

***Einde***

Aantal keer bekeken: 2891
Waardering: 5.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online