Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het kerkhof achter de villa.

U leest om dit moment het verhaal Het kerkhof achter de villa gepost door Novin. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Novin
Gepost op: 2011-9-12

Verhaal:

Het kerkhof achter de villa
De kerkhof achter de Villa
Nina staart uit het raam, ze kijkt naar hun achter tuin. Ze wonen hier pas 3 maanden en nog steeds heeft ze geen vriendinnen kunnen maken. Nina tuurt in de verte ze zit iets achter de bosjes liggen. “Wat zal het zijn? “denkt Nina. Ze besluit om na het eten eventjes te gaan kijken ze word wel heel erg nieuwsgierig. Ze kijkt nog eens, maar ze kan niet meer zien dan alleen dat ene stukje achter de bosjes. Nina is al klaar met eten staat op. “Mam ik ga even naar buiten ben zo terug.” “Niet et lang wegblijven Nina we gaan zo weg!” Maar Nina is de deur al uitgelopen. Ze loopt via de achtertuin en doet de poort open. Ze kijkt nog een keer en loopt ver het bosje in. Nina komt erachter dat deze wegentje lijd naar de grote donkere bos. Ze durft niet meer verder maar ze doet het toch. Ie weet wat voor iets er in het bos is verstopt. Ze loopt dieper het bos in en komt eindelijk bij haar doel aan. Het blijkt een hele oude kerkhof te zijn. Ze loopt naar de ingang van de kerkhof. Zal ze naar binnengaan? Ze durft het echt niet. Dan ziet ze een bordje naast de poort staan. Ze probeert te lezen wat erop staat ze kan het haast niet lezen. Het is helemaal roestig geworden en stoffig. Ze veegt de stof er een beetje van af en leest wat erop staat. Nina merkt dat het Latijns is. Nina leest het zachtjes op .
“Coemeterio sepulchrum
MCCXXII exsistit
Dranicus Fernadez “
Snel vertaalt Nina de woorden in haar hoofd.
Kerkhof Het Dodenrijk Bestaan sinds 1222 Dranicus Fernadez .
Nina weet niet waar dat laatste stukje op slaat. Dan hoort ze gekraak en gekras. Nina schrikt op de poort is open! Niet te geloven waarschijnlijk was dat tekst de spreuk!! Nina loopt rustig naar de poort. “Zal ze naar binnen gaan?”denkt Nina. “Ik durf het niet, maar ik wil weet wat er nog meer is “ Ze gaat toch naar binnen.
Opeens hoort ze gekraak en gerommel achter zich en draait verschrikt om. De poort is dicht gegaan! “Nu zit ik helemaal vast oh nee!” denkt Nina. Ze rent naar de poort en probeert hem open te krijgen. Maar dat gaat niet. Nina kijkt hopeloos om zich heen . Het enige wat ze nog kan doen is doorlopen en eruit zien te komen. Maar de vraag is hoe? Nina kan alleen naar buiten door de tralies van de poort maar die zijn te smal . En over de gek gaat niet omdat daar glas omheen zit en Nina heeft sandalen aan. Nina is hopeloos ze kan zelfs nu gaan janken. Nina bereid zich voor op door te lopen en dat doet ze ook. Nina is bang heel erg bang ze luistert of ze iets hoort achter zich. Maar ze hoort alleen haar voetstappen. Dan hoort Nina iets tegen de tralies knallen. Verschrikt draait ze zich om en ziet niks achter zich. Nina zet het op een lopen en loopt stevig door. Dan hoort ze voetstappen achter zich. Deze keer zijn het niet van de hare maar van iemand anders! Nina draait zich weer om en ziet weer niks. Nu is ze heel bang. Ze loopt verder en verder het begint alk aardig donker te worden. Het is herfst en het mist ook nog eens. Dan ziet ze in de verte een gedaante staan. Nina schrikt dit had ze echt niet verwacht. Ze tuurt in de donker maar ziet alleen een gedaante van een mens. “Kan het niet iets anders zijn?’” Denkt Nina bang. Ze wilde zich al omdraaien toen de gedaante op haar afliep. Nina loopt stap voor stap achteruit maar opeens knalde ze tegen iets aan. Het grinnikte. “ Ahhhhhhhhh”Gilt Nina zo hard mogelijk maar de gedaante legde zijn hand al op haar mond. Nina is zo bang ze trapt en shopte maar ze kwam niet los. Ze gaf het op. Nina’s moeder hoort vanuit de keuken Nina’s geschreeuw ze schrikt ervan “Nina!” De moeder van Nina rent naar buiten maar ze kan haar niet vinden. Nina kijkt naar boven. “Oh nee Volle Maan’” denkt ze . De gedaante laat haar los. Nina kijkt ernaar. Ze schrikt het is niet wat ze had verwacht dat het is. Het is een geest! Nina kijkt naar de poort. Dan hoort ze iemand haar naam roepen. “ Mama!” schreeuwt Nina. Ze richt zich weer op de poort. “Wat stom van me waarom heb ik er niet eerder aan gedacht! De spreuk !” Nina probeert zich de tekst te herinneren maar het lukt niet zo goed. Dan komt het ineens boven! Ze weet dat ze de eerste 2 woorden moet zeggen de rest slaat nergens op. “Coemeterio sepulchrum!” roept Nina hard. Opeens laten de handen die aan haar vastzaten los. Ze draait zich om en ziet dat de gedaante weg loopt richting het bos. Nina rent naar de poort en roept de spreuk weer. De poort gaat krakend open. Nina zucht van opluchting en rent naar buiten. Ze rent het bos in richting haar huis. Dan ziet ze haar moeder ongerust bij de tuindeur staan. “Nina !”roept haar moeder verschrikt en blij tegelijkertijd. “waar was je ?!” vraagt haar moeder. “ Aan het spelen mam, met een paar vrienden van me” loog Nina. Haar moeder zal haar verhaal toch niet geloven. “Waar ging je spelen?” vraagt haar moeder weer. “Op het kerkhof mama. We speelden een leuke spel”’ zegt Nina op een normale manier. “Jij gaat daar niet meer naartoe hoor je me? Jij blijft hier voorlopig . Ik was erg ongerust. Ik zei ook nog ga niet te ver!’ Nina gaat naar binnen. Het was helemaal niet ver het was hier dichtbij! Zei ze net nog. Nina heeft besloten dat ze een keertje terug gaat naar de kerkhof. Ze vond het wel heel erg eng en kan het nog steeds niet geloven wat ze heeft meegemaakt. Ze gaat naar haar kamer en gaat achter haar kaptafel zitten. Ze kijkt naar de spiegel en zegt nog een dat spreuk. “Coemeterio sepulchrum” en ze glimlacht geheimzinnig. Dan ziet ze in de spiegel die gedaante weer en schrikt. De gedaante lacht terug en verdwijnt.



Writen by Novin Hamira





Aantal keer bekeken: 16015
Waardering: 5.05 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online