Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het magisch muziekdoosje.

U leest om dit moment het verhaal Het magisch muziekdoosje gepost door Marieke Lampaert. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Marieke Lampaert
Gepost op: 2011-3-13

Verhaal:

Het magisch muziekdoosje
Het magisch muziekdoosje
Lang geleden was er een moeder en dochter die samen een herberg open hielden. De dochter haar naam was Summer.
Op een dag toen Summer aan het werken was, ontmoette ze een knappe jongen met de naam Simon Het was liefde op het eerste gezicht.
Summer haar mama had snel door wat er aan de hand was en zorgde dat ze vaak vrij kon nemen om wat tijd door te brengen met Simon. Ze leerden elkaar kennen ook al spraken ze niet dezelfde taal.
De laatste avond dat de jongen daar was gaf hij haar een kus beloofde haar tijdens zijn rondreis brieven te sturen.
Toen Simon weg was huilde het meisje haar iedere avond in slaap en stuurde ze iedere dag brieven, 2 jaar lang. Het jaar daarna werd hun contact minder tot ze uiteindelijk niets meer van hem hoorde.
Ze bleef hem brieven sturen maar hij stuurde niet meer terug. Summer was er kapot van en rende het bos in. Daar vond ze een oud muziekdoosje ze nam het mee naar huis en maakte het mooi.
Summer draaide er aan en luisterde naar het deuntje dat haar gelukkig maakte. Plots midden in het liedje zag ze Simon zitten en hij lachte naar haar. Ze stopte met draaien en plots was hij weg. Snel begon ze weer te draaien en daar zat hij weer tot het liedje gedaan was. Ze ging met het muziekdoosje naar de plaatselijke tovenaar en vroeg hoe het kwam dat ze daardoor dingen zag die er niet konden zijn. De tovenaar pakte een boek en bladerde tot hij een pagina vond met de titel “Het magisch muziekdoosje”. Het muziekdoosje kon dingen laten zien wat je heel graag wilde zien als je er aan draaide. Ze bedankte de tovenaar voor de hulp en nam het terug mee naar huis waar ze direct weer begon te draaien zodat ze Simon kon zien die enkel naar haar lachte. Dit bleef ze doen dagen lang. Het dreef haar gek, ze at niet meer ze dronk niet meer en sliep niet meer. Ze bleef draaien zodat ze naar haar man van haar dromen kon blijven kijken. Uiteindelijk stierf Summer, met een glimlach op haar gezicht, het muziekdoosje in haar hand geklemd de laatste noot van het liedje had ze niet meer kunnen draaien.


Aantal keer bekeken: 5405
Waardering: 7.70 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online