Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het oude konijn.

U leest om dit moment het verhaal Het oude konijn gepost door Andres. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Andres
Gepost op: 2005-5-8

Verhaal:

Het oude konijn
Er was eens een oud konijn. Zijn naam was Hakkel. Dat woonde in de dierenwinkel. Het zat in een houten hok, want niemand wou hem kopen. De andere dieren lachtte hem weleens uit. Dat was wel zielig voor het konijn. Hij kon er toch niets aan doen, dat hij gekke oren had? Op een dag zagen een groepje jongens het konijn. Zij schaterden het uit, en kochten de hamster, naast hem 'Dat is dan 4 gulden,' zei de mevrouw bij de kassa. 'En als het geen probleem is, neem dat konijn dan ook mee!' De leider van het groepje stapte naar voren. 'A: hij is lelijk. B: Te zwak en C: 25 gulden voor zo'n lelijk beest? Mooi niet!'
'Jammer,' zei de mevrouw achter de kassa. 'Ach,
nou ja. Veel plezier, dag!'Trouwens, ik was het bijna vergeten. Hij werd afgemaakt!' De hamster stak zijn tong uit naar Hakkel, het konijn.
Maar Hakkel wou niet dood. Hij wou niet afgemaakt worden. Wat moest hij doen?

Die nacht kon Hakkel niet slapen. Opeens hoorde hij een ander knaagdier ergens keihard op bijten.
Het was zijn kleine jong, Huppel. 'Psst, vader,' vroeg Huppel. 'Ben je daar.' 'Zekers zoon,' zei Hakkel. 'Kom je alsjeblieftf terug naar het bos', pa?' smeekte Huppel. 'Ssst,' zei Hakkel, 'er komt iemand aan.' Huppel kroop weg. De man die langs kwam schopte tegen het hok van Hakkel, en liep weg. 'Kom, pa!' zei Huppel. 'Nee, ik ben oud,' zei Hakkel. 'Ik heb mijn leven al gehad.'
'Je bent mijn pa!' zei Huppel. Opeens kwam er weer een man aan. Het was de directeur. 'Warempel, Dat konijn. Waar is ie.' Net toen de directeur Hakkel wou vastpakken, beet Huppel hem keihard! 'Snel,' zei Huppel. 'Rennen.'
Huppel en Hakkel renden weg. Na een tijdje waren ze bekaf. 'Laten we even uitrusten,' zei Hakkel.
Ze dronken wat. Maar opeens zagen ze de directeur achter ze aankwam. Ze begonnen weer te rennen. Maar de directeur struikelde over en wortel van een boom, en viel dood neer.' Toen Huppel en Hakkel terug waren bij hun oude hol, zagen ze een vrouwtjes konijn. Het was de moeder van Huppel.
Haas. Hakkel en Haas kregen nog drie jongen.
Wortel, Stronk, en Bunny. Bunny en Stronk waren twee meisjes, Wortel was een jongen. Wortel ging als eerste het hol uit. Opeens zag hij een mens. Hij was bang. Hij werd meegenomen. Tot zijn jongen: Kras en Part hem vonden. De nieuwe directeur wou niet nog een konijn verliezen, dus liet het bewaken. Maar die sliep Kras en Part knaagden het slot open. En Kras kon het niet laten. Hij maakte de brutels van de bewaker aan het slot van Wortels hok vast. En toen hij wakker werd van het lawaai dat Kras en Part maakte, bleef hij haken. Zo was het een koud kunstje om heelhuids terug te keren. Dat bewijst maar weer dat konijnen slimme dieren zijn.

Aantal keer bekeken: 12850
Waardering: 5.85 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 7 bezoekers online