Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het spookpaard .

U leest om dit moment het verhaal Het spookpaard gepost door Nele. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Nele
Gepost op: 2010-7-19

Verhaal:

Het spookpaard
Hey ik ben Nellie dit verhaal gaat over mij en mijn beste vriendin Eva het verhaal dat je nu leest is een echt gebeurd verhaal . Ik heb dit verhaal geschreven in derde persoon omdat het me verschrikkelijk veel moeite kost om te schrijven sinds ik maar 1 vinger meer heb die echt werkt .En sinds ik heb beloofd het nooit te zeggen, maar ik zeg het niet ik schrijf het . Hier lezen jullie hoe dat gebeurt is .
EVA DIT IS EEN EERBETOON AAN JOU NWLY ZUSJES TOT AAN DE DOOD EN VERDER.
Nellie en Eva gaan paardrijden op Vrijdag de 13de .
Ze waren door hun ouders gewaarschuwd voor de legende van het spookpaard .
Die legende gaat zo : 'Elke Vrijdag de 13de verschijnt er een prachtig paard in de stallen van de manege van Meneer en Mevrouw Maes . Dat paard is oogverblindend mooi en geen enkel meisje kan dat paard weerstaan ,maar eenmaal je erop zit is het alsof het paard met je gaan wandelen in plaats dat jij met het paard wandelt ,Maar het paard gaat sneller en sneller totdat je je stevig moet vastpakken aan de teugels en dan nog heb je het gevoel dat het niet lang meer duurt en dan val je eraf .maar voordat dat gebeurt vermindert het mooie paard en dan kom je tot de vaststelling dat je niet meer op de wereld bent maar wel in de HEL . Dit gebeurt enkel met meisjes die dertien zijn.
Het toeval wil nu dat Nellie en Eva allebei 13 zijn maar het verhaal vinden ze eerder spannend dan angstig.
Dus ze gaan naar de manege van Meneer en Mevrouw Maes , eenmaal aangekomen op de manege hebben ze door dat er iets niet pluis is .Nellie en Eva gaan door naar de stallen omdat ze weten dat het mag want ze komen er veel op op de paarden te rijden . Nellie ziet een nieuw maar heel mooi paard en wil daarop rijden ,maar Eva is haar voor en zadelt het paard al in dus pakt Nellie haar paard en zadelt het vlug in voordat Eva doorgaat .Eerst gaat het allemaal goed totdat het paard van Eva op hol slaat en ervandoor gaat .Nellie gaat in draf achter haar aan en kan haar met heel veel moeite volgen .Na meer dan een kwartier kan Nellie haar teruginhalen en pakt haar juist op tijd vast aan haar arm om haar van het paard te trekken voordat het verdwijnt in een helrode gloed .
Eenmaal thuisgekomen vertellen ze het verhaal opnieuw en ze krijgen te horen dat het dus dat paard is en dat ze de eerste zijn die niet meegesleurd worden naar de HEL . Die nacht krijgt Nellie verschrikkelijke pijn in beide handen , Ze kan er niet van slapen dus gaat ze naar haar ouders en die bekijken haar vingers en zien dat ze een voor een verdwijnen behalve de vinger waar ze de ring van haar Beste vriendin Eva heeft zitten .Haar andere hand is volledig verdwenen tot aan de pols .De pijn is weg en plotseling is Nellie zo moe dat ze direct in slaap valt en de volgende dag wakker word met maar een vinger .Ze gilt het huis bijeen en nu zien ze pas wat er gebeurd is met haar handen . Ze zijn afgebeten door een paard .Op datzelfde moment gaat de telefoon en het is de mama van Eva .Ze is haar beide handen kwijt en is dood .Die laatste woorden waren echt schokkend voor Nellie . Die dag gaat ze nooit meer vergeten en sinds die dag gaat Nellie elke Vrijdag de 13de naar de manege en voert ze het paard dat haar beste vriendin de DOOD heeft ingejaagd .


Aantal keer bekeken: 3453
Waardering: 6.37 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online