Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het steegje.

U leest om dit moment het verhaal Het steegje gepost door Max Carless. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Max Carless
Gepost op: 2009-6-22

Verhaal:

Het steegje
De bus stopte voor de lange laan van appartementen. Frida Wilkers stapte uit de bus, met behulp van haar stok. De busdeur klapte dicht en Frida liep door de laan. De lucht was zwart en de sterren blonken fel. De lantaarnpalen knipperde soms omdat ze slecht onderhouden werden. Zacht hoorde Frida gejuich en geschreeuw van de jongelui in de appartementen. Er reden een paar auto’s langs, met andere studenten erin. Die stopte voor een flat en gingen juichend naar binnen. ‘Snotapen.’ Fluisterde Frida in zich zelf. Ze moest aan vroeger denken, zo had zij nooit gefeest. Dat had zij nooit gemogen van haar vader, dat was tegen de kerk. Het geluid van haar loopstok galmde door de straten, die uitgestorven waren. Het was dan ook al middernacht. Ze liep langs het laatste buurappartement naar haar rozen appartement. Daartussen zat een klein steegje, waar normaal jongeren zaten te roken, maar die waren er nu niet. ‘Vreemd.’ Dacht Frida. Ze deed nog een paar stappen naar haar appartement, maar toen hoorde ze iets. ‘Frida!’ zei een harde fluisterstem aan de andere kant van de weg. Frida keek opzij maar zag niks. Ze haalde haar schouders op en liep door. In een flits zag ze nog het laatste stukje van de steeg en zag een gedaante. Ze keek ernaar. Het was een zwarte kat. De kat miauwde met een zware stem. Frida maakte een klikkend geluidje met haar tong dat de kat moest aantrekken, maar het stootte hem juist af, want de kat liep de hoek van het steegje om. Frida liep opnieuw door en stond voor de deurpost. Ze keek nog even of ze post had, niet dus. Ze wilde net de deur open doen toen ze de kat hoorde schreeuwen. Ze schrok en liep naar het steegje. Het steegje zag er donker en gevaarlijk uit, maar ze hield van katten, dus ze liep erdoor heen. Het tl-licht aan de muur knipperde hevig, en het was lastig iets te zien. Ze strompelde met haar stok de hoek om en zag dat het best een lang steegje was. Het steegje liep dood in de verte. Tot Frida’ schrik werd de kat aan zijn nekvel omhoog getrokken door een persoon die met zijn/haar rug naar Frida toestond. Ze kon niet goed zien of het een man of vrouw was, het was te donker. ‘Hé!’ begon ze, terwijl ze met haar stok op de grond tikte. De persoon stond recht overeind en keek naar de kat. De kat keek bang en met opengesperde ogen naar het gezicht. De kat miauwde zachtjes. ‘Doe me geen pijn.’ Leek de kat wel te zeggen. De persoon smeet de kat weg, met harde kracht, die tussen de vuilniszakken terecht kwam. De gedaante, die niet zo groot bleek te zijn, draaide zich log en langzaam om. Aan de lichaamsvormen kon frida nu wel zien dat het een vrouw was. De vrouw, die met haar hoofd naar beneden keek, begon op Frida af te lopen. 'Hoe durf je, zo'n onschuldig poesje!' zei Frida luid. De vrouw bleef naar haar toe lopen, heel langzaam. Frida begon bang te worden. 'Wat een gedrag zeg.' Frida wilde weg lopen, maar de vrouw pakte haar arm vast. 'Laat dat.'zei Frida fel, en ze sloeg de vrouw met haar stok tegen het verborgen gezicht. De vrouw draaide haar hoofd weer in de kom en keek frida recht in het gezicht. Frida schrok en rende, met behulp van haar stok, het steegje uit. De gedaante bleef langzaam achter haar aanlopen. De vrouw begon ineens hard te schreeuwen. 'Blijf hier!' Frida keek om, en ze struikelde over een vuilniszak. De vrouw Trok Frida, aan haar haar, mee het steegje in. Ze was heel sterk. Frida stribelde tegen, maar het hielp niet. Ze werd verder het donkere steegje ingetrokken. En ze zag niks meer. Ze was zo bang dat ze moeite moest doe niet te huilen. Ineens stopte De vrouw met trekken. Frida lag op haar rug. De vrouw Tilde Frida op, door aan haar haar te trekken. Ze pakte, met haar grote hand en lange nagels, Frida' gezicht vast. Frida verstijfde. 'Kijk naar me!' zei de vrouw met akelige stem. Frida deed alles behalve kijken naar het akelige gezicht van de vrouw. 'Kijk naar me! Frida probeerde te gillen, maar de vrouw stopte haar hand in Frida' mond. 'Dan toch niet.' Zei ze. De vrouw Draaide met een draai Frida' nek om, die dood neerviel.

Aantal keer bekeken: 3391
Waardering: 6.72 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online