Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het zakmes.

U leest om dit moment het verhaal Het zakmes gepost door Emma. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Emma
Gepost op: 2010-10-24

Verhaal:

Het zakmes
Sarah (13 jaar) wordt veel gepest op school. Ze wordt vaak opgewacht na schooltijd. Niet alleen dat; Ze pesten haar zelfs zo erg, dat ze op een gegeven moment een einde wil maken...


'Zij weer! Wat lelijk, moet je die kleren zien! Tsss, waar haalt ze die dan?! Verkopen ze die hier wel?' De opmerkingen over haar gaan langs haar heen als ze het schoolplein op komt rijden. Waarom nou altijd zij? Die vraag spookte al een paar maanden door haar hoofd. Iets aardig werd nooit over of tegen haar gezegt. Alleen maar negatief. Ze zette haar fiets opslot en liep de school binnen. Toen ze naar haar kluisje liep, volgde er alleen maar gemene zinnen. 'Oh, jij bent zeker die nerd uit klas 2vwo? Ontken nou maar niet, ik heb het allang gehoord van Jeroen!' Jeroen.. een jongen uit haar klas. Hij is erg populair en heeft veel vrienden. Daar is zij wel eens jaloers op. Ze maakte haar kluisje open. Boven haar kluisje zat het kluisje van Jeroen, ééntje onder haar zat Eva, en dááronder zat Bert. Bert werd eerst heel erg gepest, om zijn naam. Maar toen zij er in de 2e bijkwam, was zij het slagtoffer. En het ergste is dat Bert nu zélf ook pest! Toen ze haar boeken eruit wou halen, werd ze opeens aan de kant gebeukt. 'Opzouten, Sarah!' Dat was Jeroen. Hij gooide haar boeken uit haar kluisje en speet het deurtje dicht. 'Zo, wees blij dat ik zo aardig ben je boeken er even uit te halen!' Sarah raapte haar boeken van de grond en stopte ze in haar tas. 'Zeggen we tegenwoorden geen dankjewel meer?' Jeroen ging voor haar staan zodat ze niet langs hem heen kon. 'Dankj..Dankjewel...' mompelde Sarah. Jeroen grijnsde en ging aan de kant. Sarah liep haastig de gang uit naar het leslokaal. Ze had Engels, haar lievelingsvak. Ze keek door het raampje langs de deur en ging naar binnen. 'Dag meneer Verhout.' zei ze en ze ging vooraan zitten. De kinderen die al binnen waren fluisterde wat achter haar. Het enige woord dat ze uit de zinnen kon verstaan was 'uitsloofster'. Was ze dat ook, een uitsloofster? Alleen omdat ze Engels zo leuk vond?

Sarah stond voor de spiegel. Haar armen waren op sommige plekken blauw, evenals haar benen. En op haar hoofd zat een bult. Het is intussen al 3 maanden later. Na school werd ze zoals gewoonlijk weer opgewacht. 4 jongens en 3 meisjes. Jeroen, Bert, Aron, Thijs, Karin, Marloes en Sandra. Voorzichtig probeerde ze haar bult een beetje nat te maken. Toen ze thuis kwam had haar moeder meteen gevraagd wat er met haar aan de hand was. 'Alweer van de fiets afgevallen? Vorige keer ook al! En de keer daarvoor had je gevochten met een jongen in het park. Oh, oh, oh.. het is ook altijd wat.' De pijn schokte door haar heen ze bukte. Waarom ik? Waarom ik?

De volgende dag waren misschien nog wel het ergst, eerst een beker water die in haar tas werd leeggegooit, toen iemand die een been uitstak waardoor ze struikelde, en alsof het niet erger kon: Alweer werd ze opgewacht.

Nu lag ze in bed. Snikkend met haar hoofd in het kussen. Waarom ik? Waarom ik? De tranen roldden over haar wangen. Ze stond op en keek over haar bureau. Elastiekejs, Armbandjes, Haar spiegeltje en haar zakmes dat ze had gekregen van haar vader. De laatste keer dat ze hem had gezien was ze 9 jaar. Ze miste hem erg. Ze pakte het zakmes. Hij was zilver met groen, haar lievelingskleur. Ze legde het zakmes even neer en pakte een blaadje en een pen. Ze schreef er snel iets op:

''Mam, als je dit leest: Dit is de beste oplossing, en een andere wist ik niet. Weet dat ik heel veel van je hou.''

Ze legde het blaadje op haar bed neer. Toen pakte ze het zakmes weer. Ze schoof hem uitelkaar en pakte het scherpste mesje....


Aantal keer bekeken: 5234
Waardering: 8.35 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online