Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Hij is leuk, hij is niet leuk..

U leest om dit moment het verhaal Hij is leuk, hij is niet leuk. gepost door Ann Degraeve. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Ann Degraeve
Gepost op: 2005-5-8

Verhaal:

Hij is leuk, hij is niet leuk.
Ik zit samen met mijn beste vriendin Tessa op mijn kamer. We zijn aan het bespreken wat we vrijdag op de modeshow aan gaan trekken. We zijn daar allebei modellen en we hebben keuze uit allemaal jurken die kinderen uit de 5de hebben ontworpen en gemaakt. Ik kan kiezen tussen een hele coole rode jurk met spaghettibandjes en die heel kort was of een hele chique zwarte jurk met zilveren kraaltjes erop.
"Sanne, ik kan niet kiezen!" zei Tessa.
"Ik ook niet. Welke vind jij het leukste?"
Ik laat haar de jurken zien.
"Die rode, die is heel cool."
Ik ga de rode jurk aandoen. Toen ik hem aan had liep ik naar de spiegel. Ik steek mijn haar op en bekijk het resultaat. ‘Niet slecht.’ Dacht ik.
"Tes, wat vind je hiervan?"
"Wauw! Die moet je aandoen!"
"Denk je echt? Vind je hem niet te bloot?"
"Nee, echt niet."
Ik was heel blij dat ik mijn jurk had gevonden en besloot meteen om er sieraden bij te zoeken. Ik pak al mijn sieraden erbij en pak de rode, zilveren en zwarte eruit. Ik pak een zilveren armband en zoek er een ketting bij. Ik doe ze om en ben helemaal tevreden met het resultaat.

Toen we de volgende dag bij Economie zaten kreeg ik een briefje op mijn tafel geschoven.

Wil je morgen met mij naar de film?
Liefs,
Rob.

Ik kijk om me heen en zie Rob naar mij glimlachen. Ik lach terug en knik ‘Ja’. Ik vind hem echt helemaal te gek, hij is heel knap en al doet hij soms raar hij is heel aardig en charmant. Ik stoot Tessa aan, zij zit naast mij bij Economie, en laat haar het briefje zien en schrijf eronder ‘Ik heb ja gezegd’. Ze kijkt me blij aan, maar ik weet dat ze het eigenlijk niks vindt. Ze vindt Rob niet goed genoeg voor mij, omdat hij rookt. Ze is bang dat ik dan ook ga roken.
In de pauze stoot ze me aan.
"Sanne, weet je zeker dat je met Rob uit wilt."
"Ja, jij vind hem misschien niets, maar ik vind hem heel leuk."
"Je weet wat ik over hem hebt gezegd."
"Je hoeft niet zo bezorgt te zijn hoor. Dat is nergens voor nodig."

Het is 20:15 en ik zit al 20 minuten op Rob te wachten. Ik besluit hem te bellen.
"Hoi, met Rob."
"Hoi, met Sanne. Waar ben je?"
"Bij de Rode Ster, hoezo?"
"Wij zouden toch naar de bios gaan?"
"Ja? Oh sorry, helemaal vergeten. Kom jij anders hier heen?"
"Oké. Tot zo."
"Tot zo."
Ik pak snel mijn fiets en roep naar mijn moeder dat ik weg ben naar de Rode Ster en om ongeveer twaalf uur thuis ben. Ik fiets zo snel mogelijk daar heen en ben daar al na vijf minuten. Ik voel me een beetje onzeker om daar in mijn eentje binnen te stappen. Ik verzamel al mijn moed en stap naar binnen. Binnen ruikt het naar rook en zweet en het is er heel erg benauwd. Ik loop naar de bar en ga op een barkruk zitten terwijl ik Rob zoek. Al gauw zie ik hem staan en loop ik naar hem toe. Ik tik hem op zijn schouders en hij draait zich om. Zodra hij begint te praten ruikt ik een walm alcohol.
"Hoi schatje, geef me een zoen."
Ik twijfel en geef hem een kus op zijn wang.
"Kom we gaan naar buiten." Zegt hij met een dubbele tong.
Hij slaat een arm om me heen en neemt me mee naar buiten. Zodra we buiten zijn pakt hij een sigaret en steekt hem op.
"Wil je ook?"
"Nee, ik rook niet."
"Ben je bang dat het slecht voor je is? Probeer eerst maar eens een trekje van die van mij."
Hij houd de sigaret voor mijn neus.
"Je gaat er niet dood aan hoor." Zegt hij geïrriteerd.
Ik pak de sigaret en neem een trekje. Ik krijg een hoestbui en word duizelig. Hij ligt helemaal dubbel van het lachen. Ik word rood en moet bijna huilen. Tessa had gelijk, hij is een sukkel. Ik sta op om weg te gaan, maar word tegen gehouden door Rob. Hij heeft mijn arm stevig vast gepakt en trekt me naast hem. Hij drukt zijn lippen op die van mij. Ik ruk me los en ren weg. De tranen lopen over mijn gezicht. Ik fiets meteen naar Tessa toe. Ik kom daar huilend aan en bel aan. Gelukkig doet Tessa zelf open.
"Sanne, wat is er?"
"Ik… Hij…"
"Kom binnen. Kom we gaan meteen door naar mijn kamer."
We lopen naar Tessa’s kamer toe en gaan op het bed zitten. Tessa haalt een glas water en troost me.
"Kun je nu vertellen wat er is?"
Ik vertelde haar het hele verhaal en verwachte dat zij boos op me zou zijn omdat ik toch met hem uit was gegaan, maar ze was heel aardig en gaf Rob de schuld van alles. Toen ik opgehouden was met huilen vertelde zij wat zij vandaag had gedaan.
"Ik ging zwemmen en ben daar twee hele leuke jongens tegen gekomen. Ze heten Sander en Tom. Ik vind Sander heel erg leuk, maar ik vind die Tom wel wat voor jou."
Ik word al wat blijer.
"Hoe ziet hij eruit? Is hij aardig?"
Het volgende halfuur praten we over Sander en Tom. Ik kom er achter dat Tom nieuw in onze klas komt en dat hij 15 is. Tessa vertelt dat ze voor donderdag met hen heeft afgesproken en vraagt of ik ook meega.
"Ja, natuurlijk. Ik wil die Tom wel ontmoeten."

Het is donderdag en Tessa en ik hebben ons helemaal klaargemaakt voor onze afspraak. We gaan naar de Struis, de disco waar we hebben afgesproken. Als we daar aankomen zien we Sander en Tom al staan. Sander loopt naar Tessa toe en geeft haar een zoen op haar wang. Ze straalt helemaal. Tom loopt naar me toe en begroet me. We gaan met zijn vieren naar binnen. Tom is de hele avond heel charmant en als we weer weg gaan zoent hij mij.

Ik heb net mijn jurk aangetrokken en mijn make-up opgedaan. De zenuwen gieren door mijn lijf. Tessa staat naast me en ziet er prachtig uit. Ik word omgeroepen en loop de catwack op. Door de schijnwerpers zie ik de mensen niet, maar alleen een zwarte massa. De enige mensen die ik zie zijn de gene die naast de catwack staan. Ik zie Rob staan en negeer hem. Dan zie ik Tom en voel ik vlinders in mijn buik.

Aantal keer bekeken: 21006
Waardering: 5.69 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 8 bezoekers online