Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Horse Town 1.

U leest om dit moment het verhaal Horse Town 1 gepost door Ambrosia Kiesel. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Ambrosia Kiesel
Gepost op: 2011-6-18

Verhaal:

Horse Town 1
Horse Town 1

Amy liep het erf op. Er waren een paar paarden en pony's in de stallen van hun boerderij. Amy zocht voor hun allemaal een tehuis. Sommige waren verlaten, sommige mishandelt en bij sommige konden hun baasje niet meer voor hun zorgen. 'Dag, Schadow,' zei Amy. Ze aaide de neus van een zwart-wit gevlekt indiaans paard. Hij was heel duur, maar zijn eigenaar wilde hem niet hebben. 'Je zal snel een goed tehuis krijgen, dat beloof ik.' Amy was net de waterbakken aan het vullen toen, Nicole, haar 19-jarige zus, kwam aangelopen. 'Hé, Amy, ik heb goed nieuws,' zei ze. 'We hebben nog een klant. Maar het is geen gewone klant. Hij heeft een heel bijzonder paard.'
'O ja? Wat voor bijzonder paard dan?' vroeg Amy. Nicole stond te popelen om het te vertellen. 'Het is een arabier en het vertrouwt geen mensen. Dus de eigenaar heeft gevraagd of wij hem konden helpen. En hij wil wel 300 euro betalen!' Amy keek haar zus ongelovig aan. 'Dat meen je niet! 300 euro, ik kan het niet geloven!' Nicole stond bijna te springen. 'Ja, maar hij kan gevaarlijk zijn, zei hij,' waarschuwde ze. 'Hij vertrouwt geen mensen. Ga maar gauw een stal klaarmaken, hij komt al over een half uur. Amy knikte. Ze kon bijna niet wachten.

Een half uur later reed er een zwarte auto met een trailer de oprijlaan op. Er stapte een man met een zonnebril uit. Sylvia, de moeder van Amy en Nicole, liep naar de auto toe. De man deed zjn zonnebril af. 'Is dit Horse Town?'
'Ja, u komt uw paard brengen, welkom,' zei Sylvia. 'Mijn arabier, Chapito, is erg zenuwachtig en nerveus als je in zijn buurt komt. Hij vertrouwt geen mensen. Hij is geslagen en mishandelt door zijn vroegere eigenaars. Daardoor is hij zijn vertrouwen in mensen kwijtgeraakt. Ook is hij een keer aangereden en heeft erg zwakke benen. Ik weet echt niet wat ik met hem moet beginnen. Ik dacht dat jullie me misschien konden helpen. Ik zou het erg waarderen als jullie het zouden willen proberen. Ik betaal 300 euro als het lukt.'
'We waarderen het erg dat u uw paard wil helpen en dat u ons 300 euro wil betalen, maar dat hoeft echt niet,' zei Sylvia. 'Nee, ik wil kostte wat kost dat mijn paard beter wordt. Ik hou van hem, maar hij niet van mij. Hij wil me niet eens zien.' Sylvia glimlachte. 'Ik wil het graag.' Ze deden de laadklep omlaag. Daar stond een bange, zenuwachtige arabier. Hij was helemaal tegen de wand aangedrukt. Voorzichtig liep Amy de trailer in. chapito was bang en paniekerig vluchtte hij weg. Amy zag hem op haar afkomen en voor ze het wist lag ze op de grond. Nicole en de man sprongen opzij. Sylvia rende naar haar dochter toe. 'Amy, Amy, gaat het met je? Ben je gewond?' Amy krabbelde overeind. 'Ik ben oké.'
'Hij is ontsnapt!' riep de man. 'We moeten hem vangen voordat er ongelukken gebeuren.' Amy sprintte de trailer uit. De anderen volgde haar. Chapito was de weg opgerend en je kon hem bijna niet meer zien. Opeens stortte de regen naar beneden. Iedereen werd nat, maar Amy zette door. Automobilisten konden hem nu moeilijk zien. Straks kwam hij onder een auto terecht. Amy zette die gedachte uit haar hoofd. Haar haar plakte tegen haar lichaam. Amy keek om zich heen, op zoek naar Chapito. 'Chapito!' Amy maakte met haar handen een toeter. Wat een onzin, dacht ze. Hij zou toch niet zomaar naar haar toe komen omdat ze hem riep? Daarom was hij juist weggerent. Hij vluchtte. Maar ze moest het proberen. 'Chapito! Chapito!' Het begon harder te regenen. Er klonk gedonder en een bliksemflits flitste door de lucht. Amy zag Chapito al voor zich: Bang en paniekerig. Ze begon harder te rennen. Toen hoorde ze een schel gehinnik. Amy rende sneller. Ze zag Chapito. Hij was net van plan de weg over te steken. Er kwam een auto aangereden. De automobilist was met iemand aan het praten en zag hem niet. Amy kon niks meer doen. De anderen zagen het ook. Ze renden naar Amy toe. De auto kwam akelig dichterbij.Amy stopte hijgend. De automobilist keek vooruit. Amy hoorde het geluid van de slippende banden.

wordt vervolgd

Aantal keer bekeken: 9038
Waardering: 6.86 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online