Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Horse Town 4.

U leest om dit moment het verhaal Horse Town 4 gepost door Ambrosia Kiesel. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Ambrosia Kiesel
Gepost op: 2011-8-16

Verhaal:

Horse Town 4
Amy bleef staren naar de weg. Toen liet ze haar hoofd hopeloos in haar handen zakken. 'Amy!' Sylvia kwam geschrokken het huis uit rennen. 'Amy, wat is er aan de hand?!' Sylvia pakte haar dochter beet. Amy keek haar moeder lang aan en zei: 'Chapito. Chapito is gestolen.'
Sylvia's ogen werden groot. 'Wat? Dat kan niet!' Ze rende naar de stallen en kwam een lege box tegemoet. 'We moeten de politie bellen,' zei Sylvia beslist toen ze terug was. 'Nee, dat moeten we niet doen,' zei Amy. 'De dader zal op de vlucht slaan en Chapito ergens dumpen. Trouwens kan de politie niks doen.' Amy keek de oprijlaan af. 'En ik weet al wie de dader is.'

'Chapito is wát?' Nicole staarde haar zusje ongelovig aan. 'Chapito is gestolen,' herhaalde Amy. 'Maar hoe...?' Amy haalde eens diep adem en zei: 'Ik weet die de dader is. Ik zal hem opsporen en vinden.'
'Je gaat wát?' siste Nicole. Amy hield haar vinger voor haar mond. 'Stil. Vertel niks aan mama, maar alleen zo kan ik Chapito redden.'
'Ga je het echt doen?'
Amy knikte beslist. Nicole's blauwe ogen werden steeds groter. 'Ben je gék? Weet je hoe gevaarlijk dat is? Hij kan je vermoorden!' Amy schudde haar hoofd. 'Doe niet zo stom. Het gaat om Chapito. Ik moet wel.' Nicole's ogen stonden streng geicht. 'Als je dat doet, vertel ik het aan mama!' Amy werd boos. Ze stond op. 'Dat doe je niet!' Nicole stond ook op. 'Let maar op!' Ze wilde weglopen, maar Amy greep haar arm vast. 'Doe het niet! Het is voor Chapito. Beloof me dat je het niet doet.' Amy's ogen keken Nicole zo smekend aan dat ze medelijden kreeg. 'Waarom zou ik?' Amy liet Nicole los. 'Omdat je mijn zus bent.' Nicole zuchtte. Ze wist hoe haar zusje was. Nooit bang, koppig en eigenwillig. 'Goed, ik zeg niks. Maar als je niet meer terug komt...'
'Weet ik,' zei Amy. Ze zuchtte diep. Het is voor Chapito, sprak ze zichzelf moed in.
De volgende dag had Amy even tijd voor de telefoon en was helemaal alleen. De man had Sylvia een telefoonnummer gegeven. Amy toetste zenuwachtig het nummer in. Piep...Piep...Piep....'Hallo, met Lisa Bossendraal,' klonk éen vrouwenstem aan de andere kant. Amy wist niks te zeggen. 'Eh...Hallo.'
'Met wie spreek ik?'
'Eh...Meneer Koster.' Amy probeerde zo mannelijk mogelijk te klinken. 'Ik had via, via gehoord dat u een prachtige arabier wilde hebben. Ik heb één arabier die vijf keer kampioen springen is geworden. Misschien wilt u hem wel kopen, want ik ga emigreren en een sportschool starten.'
'Ooh, nou sorry, maar mijn man heeft al een paard gekocht.' Toen wist Amy het zeker. Hij was het. De man had Chapito gestolen. 'Eh...Nou jammer dan. Ik had er en zeer aardig prijsje voor. Zo'n 20 mensen hadden gebeld maar ik vond níémand goed. Maar als u geen prachtig springpaard wil, is dat uw probleem en loopt ú dat mis,' zei Amy vol overtuiging. 'Nee, wacht,' klonk er nog. 'Mijn man komt het paard bekijken.' Amy schrok. 'Nee, liever van niet. Eh...Het gaat nogal moeilijk, maar ik kan naar u komen. Uw adres?' Amy hoorde de vrouw twijfelen, maar stemde toen in. Ze zei het adres. 'Over twee weken komt pas uit,' zei Amy. Ze hing op. Nu kwam de volgende stap. Amy hart bonkte erg hard.

Aantal keer bekeken: 6270
Waardering: 7.22 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online