Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Ik Hart Jij , Deel 1.

U leest om dit moment het verhaal Ik Hart Jij , Deel 1 gepost door Luna Delifranca. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Luna Delifranca
Gepost op: 2010-6-3

Verhaal:

Ik Hart Jij , Deel 1
1
We liepen in cirkels rond een vuur, dat een zwakke gloed verspreidde. Ik kon nog net zijn gezicht zien, even aanbiddelijk als altijd, met 2 groene parels die glinsterden in het duister. Ik probeerde de ruimte te onderscheiden, maar het was te donker om iets te zien buiten het licht van het vuur. Waar waren we? En waarom bleven we in cirkels lopen en elkaar aanstaren? Hij was zo dichtbij dat ik hem kon aanraken, maar ik vond de kracht niet om mijn arm op te heffen. Droomde ik? We zeiden niets, maar dat was ook niet nodig. De geladen stilte sprak voor zich. Het leek wel alsof we dansten, in eeuwige cirkels rond het vuur .
Plots stopte hij, en gebaarde dat ik hem moest volgen. Ik liep hem achterna, naar een deur die ik eerder niet had kunnen zien.
De volle maan scheen helder, zodat ik eindelijk kon zien waar we waren. We waren in een soort veranda, niet buiten, zoals ik eerst dacht. Door het glas zag ik een symmetrisch aangelegde tuin, vol met prachtige tropische planten en bomen. Achter me was het nog te donker om echt iets te zien, maar ik kon iets dat op een woonkamer leek onderscheiden. Toen draaide hij zich naar mij en kwam langzaam naar me toe, tot hij vlakbij mij stond. Even kon ik hem alleen aanstaren: was dit het moment waar ik al maanden op wachtte? Zijn ogen spraken boekdelen. Hij boog naar me toe, en deed langzaam een lok haar naar achteren. Toen keek hij me weer aan. Zijn hoofd kwam dichter, ik keek naar zijn lippen en… PIEPPIEPPIEPPIEP

2
‘Ongelofelijk hoe zo’n wekker altijd lijkt af te gaan net voor het hoogtepunt van je dromen’, dacht ik versuft, terwijl ik de kamer rondkeek. Jep, dit was de werkelijkheid. Mijn droomtuin en de veranda hadden plaats gemaakt voor mijn rommelige kamer. Weer een droom met hem in de hoofdrol, en ik moest niet ver nadenken om de betekenis te begrijpen. God, wat kan het leven hard zijn, zoals hij geen enkele nacht meer ontbreekt. Zelfs mijn droomwereld beheerst hij… En dit was nog maar het begin van de vakantie! Hoe moet ik de volgende 2 maanden zonder hem doorkomen? Maar goed, het is te laat om verder te dromen, dus ik kan me net zo goed gaan klaarmaken.

“Wat ga je vandaag doen?” “Ik weet het nog niet mam, ik zie wel” “Als je niets te doen hebt, kan je net zo goed je kamer eindelijk eens opruimen en alvast wat leren” Ik reageerde maar niet; mijn moeder was nog altijd humeurig vanwege mijn rapport. Niet dat het zo slecht was, maar je kent dat wel, voor ouders is het nooit genoeg. Hij had natuurlijk een geweldig rapport, en zou vast een geweldige vakantie hebben. Via msn vertelde hij dat hij naar Hawaï ging, Hawaï! Ik ben nooit verder geweest dan Kroatië, een steenworp van België dus. Al zou ik niets liever doen dan reizen, ver weg van hier. Maar deze zomer zou het anders zijn. Met een van mijn beste vriendinnen ga ik met de rugzak rondtrekken. Waar stond nog niet vast, maar dat vind ik niet erg. Jaren heb ik moeten wachten en zeuren, en eindelijk heb ik mijn ouders kunnen overtuigen. Ik verzon snel de smoes dat we nog reisplannen zouden bespreken en vertrok naar Sola.
Ze kwam me al tegemoet, zag ik. Ik fietste snel door en hijgde even na. “Fietsen. Niet mijn sterkste kant” “Maar dat is geen geheim meer hé Sam. Was je moeder weer bezig?” “Ja, je kent het wel. Ik moet leren, mijn kamer opruimen, dit en dat nog doen…” “Hmm… Waarvoor kwam je?” “Ik dacht dat we misschien nog snel onze plannen konden overlopen; tenslotte zouden we binnen anderhalve week vertrekken en we weten nog niet eens naar waar” “Is goed, laten we naar boven gaan”.
Sola heeft een prachtige kamer, vind ik. Ze had de zolder gekregen, met een prachtig dakraam dat me aan de veranda uit mijn droom deed denken. De kamer was vooral met licht hout en grasgroen behangpapier afgewerkt. Hier en daar had ze de houten banken, die uit de muur leken te komen, versierd met bijpassend groene kussens en dekens. Het opvallendste waren nog haar posters. Niet van beroemde sterren, zoals je bij vele mensen ziet, maar prachtige natuur- en dierfoto’s, waaronder een paar tijgers. Natuurlijk tijgers; onze liefde voor die dieren was een van onze gemeenschappelijke punten. Niet dat we er zo veel hadden; Sola was knap en populair, met fijne gezichtskenmerken en prachtig lang blond haar. Ze had een mooie en natuurlijk bruine tint, perfect mager, met de juiste rondingen. Alle jongens zitten dus achter haar. Ik ben daarentegen redelijk mollig, hoe vaak Sola dat ook ontkende, en heb ravenzwart haar. Ik ben redelijk bleek en niet speciaal knap. We hebben nog wel wat dingen gemeen: we reizen bijvoorbeeld allebei graag. Ze heeft mijn verliefdheid op Stefan echter nooit begrepen.
“Dus, laten we de lijst nog eens overlopen: we hebben Australië, Thailand, Tibet, Peru en Griekenland als favoriete bestemmingen. Ik weet dat je naar Griekenland wil, maar dat is zo dichtbij en ik kan absoluut geen Grieks, laten we dat voor een andere keer houden?” “Oké dan, maar ik wil ook niet naar Tibet… Wat dacht je van Thailand?” “Lekker eten en het tijgerreservaat, ik ga mee!” “Haha, oké, Thailand it is”, lachte ik.
Ik bleef nog een paar uurtjes en ging toen weer naar huis. Daar aangekomen ging ik recht naar boven en liet me met mijn iPod op bed vallen; gelukkig was ik alleen thuis, geen gezeur over opruimen dus. Ik zette mijn favoriete liedje op en liet mijn gedachten afdwalen naar hem… God, hoe blij ik ook was dat ik eindelijk alleen op reis mocht (wat echt wel tijd werd, ik werd tenslotte 18 binnen een paar maanden), toch zou ik hem missen. Zijn halflange rosse lokken, zijn geur, zijn zachte stem… Maar het meest van al zijn ogen. Hij moest me nog maar aankijken met die prachtige parels en ik kreeg al rillingen, gepaard met een warme schok die door me heen ging. Ik was tot over mijn oren verliefd op hem, wat het gemis alleen maar erger zou maken. “En toch, hier wacht ik al zo lang op, ik laat een jongen mijn vakantie niet verpesten” probeerde ik mezelf te overtuigen. Maar ik wist dat het geen nut had…
Uiteindelijk werd ik het beu en besloot mijn kamer toch maar wat op te ruimen, al een beetje in te pakken en zette tenslotte de computer op, misschien was hij online…

3
Stefan wreef met zijn hand door zijn haren. Eindelijk vakantie! Zijn rapport was natuurlijk goed, want hij nam nooit genoegen met een cijfer lager dan 7. En binnen een paar weekjes vertrokken hij, zijn broer Christian en de rest van het gezin op reis naar Hawaï. Daar logeerden ze in het Hilton hotel, wat betekende dat hij waarschijnlijk niet veel buiten zou komen, dacht hij. De foto’s van het hotel waren in ieder geval al veelbelovend… Hij was tevreden. Waarom zou hij dat niet zijn? Hij had alles, toch? Goede cijfers, goed uiterlijk, meer als genoeg designkleren, en al het andere waarnaar hij verlangde binnen handbereik. Toch was er iets dat hij miste… Hij was het single zijn en de aanblik van al die koppeltjes rond hem meer dan beu. Maar door zijn zachte persoonlijkheid kwamen de meeste meisjes enkel naar hem om te ‘praten’. En dat kon over alles zijn: jongens die ze leuk vonden, shoppen, romantische films die ze gezien hadden… Niet dat hij dat erg vond, want zelf vond hij sommige dingen ook wel leuk, ondanks dat hij een jongen was. “Zo typisch”, dacht hij, “ik ben alleen goed om mee te praten en te knuffelen, maar wanneer het erop aan komt lopen ze in de armen van een stuk macho”. Natuurlijk had hij al wel vriendinnetjes gehad, maar dat liep na een tijdje altijd stuk. Ze waren te verschillend, het meisje was te arrogant, te irritant, en ga zo maar door. Geen enkel meisje had hem voldoening gegeven. Misschien overdreef hij wel, was hij door de jaren heen zo verwend geraakt dat alleen perfectie genoeg was… Maar goed. Hij dacht aan Sam, het meisje dat al jaren hopeloos verliefd op hem was. Hij kende haar niet echt goed, en sprak enkel af en toe met haar via MSN. Ze was niet echt knap, en werd gepest vanwege haar verlegenheid en mollig zijn. Zelf had hij haar altijd een trut gevonden, maar dat was veranderd 2 jaar geleden. Toen kwam ze bij hem in de klas te zitten. Het klikte wel, en nu waren ze min of meer bevriend. Aan haar kon hij alles zeggen en zichzelf zijn, online dan toch. In de realiteit klapte ze dicht van zodra hij in de buurt kwam en met haar wou praten. Hij begreep die meisjes toch echt niet, of lag het soms aan hem? Achjah, veel aandacht ging hij er niet aan besteden, hij liet zijn vakantie niet verpesten door een meisje!

4
Liefste dagboek, ik heb net de pc afgesloten, na een lang gesprek met Stefan. Mijn vermoedens waren bevestigt, hij had weer een geweldig rapport, en had mij een beetje getroost omdat het mijne meer gemiddeld was. We hadden het over de vakantie gehad, over Hawaï, en vooral over wat hij allemaal ging doen, zoals meestal het geval is. Ik moet hem toch echt uit mijn hoofd zetten, verder gaan. Het is wel duidelijk dat hij mij meer als een vriendin ziet… Ik betwijfel zelfs of hij weet dat ik verliefd op hem ben, hij geeft er in ieder geval geen blijk van. Maar wat ben ik weer aan het dramatiseren… Het wordt laat, ik zal maar gaan slapen.
Liefste dagboek, ik wordt net wakker en heb weer een droom gehad… Nee, niet over Stefan, wel over Tyler. Je weet wel, die jongen die beweert dat hij verliefd op mij is. Wat ik sterk betwijfel, tenslotte heeft hij mij al die jaren uit gelachen. Maar de laatste paar dagen begin ik te twijfelen. Wat als het wel echt is? Het is zo gemakkelijk op de eerste indruk in te gaan, maar ik vertrouw hem niet. Hij is aantrekkelijk, dat wel, maar ik durf er echt niet op in te gaan, niet na die jaren getreiter en gepest. En toch is er de verleiding, en na al die jaren onbeantwoorde liefde van Stefan verdien ik het toch, niet dan? Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben verliefd op Stefan, wat moet ik dan met hem?! Misschien moet ik maar gewoon weer gaan slapen, mijn gedachten op een rijtje zetten en hen allemaal uit mijn hoofd zetten. Tenslotte is het nog maar een paar dagen voor ik vertrek, weg van België, weg van mijn wereld. Jou laat ik natuurlijk niet thuis, ik moet mijn reisverslag toch ergens neerschrijven? Maar het is 3 uur ’s nachts, ik ga weer slapen, tot de volgende keer!

5
“Eindelijk is het zover”, dacht ik, van zodra ik wakker werd. Vandaag vertrek ik. Ik keek mijn kamer rond. Al mijn zomerkleren waren veilig opgeborgen in de kleine zwarte koffer die naast mijn kast stond. Mijn iPod, gsm, en andere praktische dingen voor onderweg zaten in het kleine tasje op mijn bureau. Het was 5 uur ’s morgens, zag ik op de wekkerradio. Over een halfuur zou Sola hier zijn, nog een half uur later zouden we naar het vliegveld vertrekken. Na de vlucht, die 10 uur zou duren, kwamen we aan in Bangkok. Van daaruit namen we een taxi naar een afgelegen dorpje, waar een plaatselijk gezin ons wegwijs zou maken. De zenuwen raceten door mijn lichaam, het zou tenslotte mijn eerste keer alleen weg worden. Er kon vanalles misgaan, maar daar maakte ik me nu geen zorgen over, ik zou wel zien hoe het ging. En ik had Sola nog, natuurlijk. Ik keek naar de foto’s op mijn bureau en nachtkastje, mijn posters, mijn bed. Ik zou deze kamer missen, de 3 weken dat ik weg was.
Sola zag er stralend uit, nog meer dan normaal. Haar korte jeansbroekje vestigde alle aandacht op haar lange gebruinde benen, het groene topje accentueerde haar slanke taille. Verder had ze prachtige pumps en een bijpassende plastic bloem in haar voor de gelegenheid gekrulde haren. Ik dacht hoe slonzig ik er moest uitzien naast haar, in mijn baggy shorts en losse T-shirt, met allstars en mijn haar in een slordige staart. Ik had gedacht dat het onnodig was mij op te doffen voor een vlucht van 10 uur, maar nu ik hier zo stond naast Sola, voelde ik toch spijt dat ik niet meer moeite had gedaan. “Ben je klaar?” “Tuurlijk Sammie, anders zou ik hier niet staan, toch?” “Jah dat is ook weer waar… De zenuwen hé” Ik voelde het schaamrood naar mijn wangen stijgen, wat een vraag! Ik hoorde mam roepen dat we moesten opschieten, we moesten binnen een uur inchecken en het was een lange rit naar het vliegveld. Ik keek nog een keer achterom en schoot toen in een giechelbui. Eindelijk, eindelijk zou ik eens een echte reis maken! Sola lachte met me mee en we begonnen vol spanning te praten over wat we allemaal zouden gaan doen, eenmaal aangekomen in Thailand. Ik hield mijn kaartje boven, waarop onze reisroute stond uitgebeeld. We zouden een deel te voet en een deel met de fiets doen. We discussieerden nog een keer over wie het eerst met de tent zou moeten zeulen. Mam hoorde ons gekwebbel glimlachend aan.


Aantal keer bekeken: 2110
Waardering: 5.20 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online