Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Ik ben steengoed en keihard.

U leest om dit moment het verhaal Ik ben steengoed en keihard gepost door Hans Trausel. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: Hans Trausel
Gepost op: 2008-2-23

Verhaal:

Ik ben steengoed en keihard
Steengoed en keihard.

Ja dat ben ik. Ik ben stukken ouder dan de weg naar Keulen en het enige rare aan mij is dat ik jullie dit verhaal vertel. Normaal doe ik, of mijn miljoenen soort genoten dit niet. Ik ben nu eenmaal een beetje apart, vandaar. De meeste van jullie weten ook niet dat ik kan praten. Hoewel, misschien sommige. Er heeft wel eens iemand op mij gezeten en zijn hele levensverhaal vertelt. Of dat nu aan mij was? Weet ik niet. Ik moest het in ieder geval wel aanhoren. Rara wie ben ik? Hint. Zowel dinosaurussen als honden hebben over mij heen gepiest. Ik ben mede oprichter van het stenen tijdperk. Jaaaaaah precies. Ik ben een steen. Niet zo’n hele kleine hoor, hoewel ik de afgelopen 4000 jaar wel wat afgevallen ben door de elementen hier op aarde. Ik lig hier al miljoenen jaren aan een landweggetje, vlakbij een riviertje. Ik heb een keigoed leven, alleen die kriebelende beestjes aan de onderkant zijn kei irritant. Op steenworp afstand staat een molen. Het gezin wat er woont is echt een huishouden van Jan Steen. Het gezin is de hoeksteen van onze samenleving zal ik maar zeggen. Mijn neef werkt daar. Is een molensteen. Mijn Nicht kennen jullie wel. Wel eens de Flintstones op tv gezien. Fred heeft een prachtige auto waar ie Wilma in rond rijdt. Als je nu weer eens naar de Flintstones kijkt, let dan op het linker achter wiel. Precies, da’s mijn nicht.Best wel een beetje zuur, want ik heb mijn grote kans op een carrière gemist. Lang geleden was ik genomineerd om hunebed steen te worden. Helaas niet geworden. Wat dat betreft ben ik het zwarte steentje van de familie. Een schoorsteen zeg maar. De rest van mijn familie doet het goed. De meeste zijn werkzaam als eerste gelegde steen. Hoewel!! Mijn vader weet ik niet. Die zie ik bijna nooit, want Pappa is a rolling stone. Een zwerfkei zeg maar. Mama is kokkin. Een baksteen dus. Twee neefjes, die ook nog tweeling zijn, wandelen graag. Het zijn nierstenen. Mijn nichtje is een echt etterbakkie. Galsteentje. Mijn opa werkt op het kerkhof. Hij is een grafsteen. Mijn broer werkt in Amsterdam. Ja, op de dam. Nee, geen damsteen, maar een gedenksteen. Mijn oom zit in een aansteker. Vuursteentje. Mijn tante zit in Amerika. Ze werkt in een casino. Inderdaad, dobbelsteen. Ze heet geen Mien. Wel heeft ze een tijdje in de kamer van Bruce Springsteen gelegen. Het grootste gedeelte van mijn familie ga ik niet zo goed mee om. Ze zijn van adel. Ze hebben een beetje een air over zich. Tja, dat heb je met edelstenen. Ik vond het heel leuk om even met jullie te babbelen, maar het begint hier steenkoud te worden.


Aantal keer bekeken: 4760
Waardering: 7.30 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online