Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Ik leef in mijn dromen (deel1).

U leest om dit moment het verhaal Ik leef in mijn dromen (deel1) gepost door Danielle. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Danielle
Gepost op: 2010-11-13

Verhaal:

Ik leef in mijn dromen (deel1)
Mijn ogen voelde zwaar. Mijn hoofd bonkte als een gek en ik had het super warm. Overeind komen lukte me amper. Als ik het probeerde zou mijn hoofd nog erger gaan bonken dan het al deed. Opeens voelde ik een warm doekje tegen mijn voorhoofd en een warme jongensstem die mijn naam zei. Wat was ik blij om die stem te horen. De stem die ik overal zou herkennen als hij er was.
Mark vroeg of het al wat beter met me ging. Ik wilde praten en zeggen dat alles al wel wat beter ging maar mijn keel wilde niet echt meewerken. Waarschijnlijk kou gevat en nu mijn stem kwijtgeraakt. Ik knikte en keek hem aan. Hij had dikke wallen onder zijn ogen. Hij zag dat ik hem bleef aanstaren en zei ‘ja, ik weet het, wallen. Maar heb niet geslapen was ongerust over jou’ een glimlach verscheen op zijn gezicht. Het gebonk in mijn hoofd werd ondertussen al iets minder. Voorzichtig kwam ik overeind en leunde tegen mijn kussen aan. Ik pakte een briefje en pen en schreef: “ga anders maar slapen hoor, ik red me wel”. Mark schudde zijn hoofd. ‘nee gekkie, ik laat je hier niet alleen tenzij je van me af wil.’ Ik kreeg een knipoog. Ik mocht wel blij zijn met zo’n lief vriendje.

Dit was ik 2 maanden geleden. Het bleek dat ik bloedarmoede had maar dankzij ijzertabletten was dat verleden tijd. Nu ik het zo weer lees word ik al gelijk weer boos op mijn beste vriendin Esmee omdat ze gewoon even in 2 maanden tijd mijn vriendje ( sorry ex-vriendje) heeft afgepikt. De beelden gonzen door m’n hoofd. Ik kwam de keet van een vriend van me binnen en daar zag ik die trut samen met mijn (ex) vriendje staan zoenen. Hij natuurlijk zeggen dat zij het deed maar ik ben niet dom ofzo. Esmee begon op dat moment tegen me te schreeuwen dat het allemaal mijn schuld was en dat ik hem van haar had afgepikt toen zij hem nog leuk vond. Op dat moment scheelde het me allemaal niets ik dacht alleen maar aan Mark die me heel somber stond aan te kijken. Dat was zo totdat ik toen een klap in m’n gezicht kreeg van Esmee. uit woede schold ik Esmee en Mark uit voor kut vrienden en ik liep weg. Vanaf dat moment had ik hun beide niet echt meer gesproken. Amber (een andere vriendin van me) zei dat ik wraak moest nemen op Mark door een ander vriendje te krijgen. En niet zomaar een.. de beste vriend van Mark.
Om 7 uur ging mijn wekker af. Eigenlijk had ik totaal geen zin om op te staan maar school laat niet op zich wachten. Vermoeid klom ik mijn bed uit en liep naar de badkamer. Toen ik in de spiegel keek schrok ik me kapot! Midden op mijn hoofd stond “lozer” geschreven. Snel pakte ik een washandje en veegde de stift van mijn voorhoofd. Daarna liep ik de kamer van mijn kleine broertje binnen en schopte tegen zijn bed. Geïrriteerd keek hij me aan. ‘wat moet je..’ ik keek hem woest aan. ‘vind je het normaal ofzo? ’s Nachts beetje mijn gezicht onder lopen kladderen.. zal ik is bij jou doen als je slaapt!’ Jac begon te grinniken, draaide zich om, en deed net of hij verder ging slapen. Boos was ik eigenlijk niet echt maar als Jac iets uitvreet dan doe ik gewoon net alsof ik hem wel kan vermoorden. Normaal hielp dat maar dit keer niet echt meer. Ik moest dus wat nieuws verzinnen.
Toen ik op school aankwam stond mijn groepje vrienden met zijn allen buiten te roken. (ja ik ga met de verkeerde mensen om ik weet het) ik ging erbij staan. Mark stond er ook bij. Hij liep op me af en sloeg zijn arm om me heen. Verwart keek ik hem aan. Ik had geen idee wat me overkwam! Al een maand lang had ik hem niet gesproken en nu waren we ineens weer bij elkaar?! Hij keek heel doordringend in mijn ogen hopend dat ik hem zou zoenen. In plaats daarvan draaide ik mijn hoofd weg en liep van hem weg de school in. Amber volgde me. ‘goed zo meis’ zei ze met een glimlach. Eigenlijk vond ik het helemaal niet zo goed. Ik miste zijn lippen eigenlijk maar dat kon ik niet tegen haar zeggen omdat ik al beloofd had hem uit mijn hoofd te zetten. Niemand mocht nog denken dat ik en Mark iets hadden. Plots stond Joery achter me (de beste vriend van Mark). Hij gaf me ook al zo’n rare blik net als Mark. Wilde hij nou ook al zoenen?!

Dit was DE kans om Mark terug te pakken. Amber knikte toe en voor ik het wist stond ik te zoenen met Joery. Precies op dat moment kwam Mark binnen. Net goed dacht ik. Hij keek ons met grote ogen aan en Joery stond een beetje te kijken alsof hij een moord had gepleegt. Mark liep rood aan en liep langs ons op. ‘sorry’ was het enige wat uit Joery’s mond kwam. Daarna liep hij weg. Amber pakte me bij mijn arm en trok me mee een gang in. ‘perfect gewoon, die kop van Mark’ ik lachte maar vanbinnen vond ik het ook best zielig. Ik bedoel hoe gemeen kan je eigenlijk zijn om wraak te nemen.. die gedachte werd al snel weggezet want te bel ging.
Na 2 uur te hebben gehad was het pauze. Joery en Mark waren nergens te bekennen totdat er iemand naar ons toe kwam rennen. ‘Mark gaat vechten met Joery!’
De spanning steeg me naar mijn hoofd. Dit was niet de bedoeling! Amber en ik renden naar buiten. Mark had zijn vuisten gebald en Joery probeerde met hem te praten maar dat werkte niet. Mark had een knalrood hoofd en stond op het punt Joery te slaan. Ik kon niet helder meer denken. Ik wist alleen dat ik moest ingrijpen voordat Joery klappen zou krijgen dankzij mij. Ik sprong tussen beiden in en voordat ik het doorhad kreeg ik een vuist recht tegen mijn wang. Alles draaide om me heen. Daarna werd alles zwart.
Mijn wang deed ontzettend pijn. Ik had even een flashback aan die 2 maanden geleden. Had het gevoel dat nu zo ongeveer hetzelfde was gebeurt. Weer pijn. Weer Mark naast me.. Joery stond aan mijn andere kant. Amber kwam met een spiegel aan lopen. ‘check je wang. Je hebt geluk gehad hij is niet al te dik.’ Ik keek in de spiegel. Het viel inderdaar nog wel mee. ‘joery had weer een gezicht alsof hij me zowat vermoord had. Mark keek me bezorgt aan (zoals hij heel goed kan met die schattige ogen) Daarna keek hij boos naar Joery en toen liep hij weg.
Ik pakte zijn hand. ‘blijf’ zei ik zacht. Ik kwam overeind. Ik was eigenlijk totaal in de war. Mijn gevoelens voor Mark werden weer sterker zoals eerder. Toch mocht het niet weer aan gaan. Ik hield het niet meer en knuffelde Mark. Beduust keek Joery naar ons. Hij begreep er volgens mij ook niks meer van. Amber stond achter Mark en maakte met gebaren duidelijk dat dit niet moest. Snel stopte ik met knuffelen. Weer keek Mark me aan met zo’n zwijmelblik. Het liefst zou ik hem nu zoenen maar ik had geen zin in nog meer gedoe met Esmee. het werd namelijk net alweer iets beter tussen ons. Ik liep met Amber mee de meisjes wc in. Daar keek ik nog eens goed naar mijn wang. ‘ja, knap stom joh midden tussen 2 boze kerels gaan staan’ lachte amber. Zelf kon ik er ook nog wel om lachen. Het was mijn eigen schuld , ik dacht niet na. Plots kwam Esmee de wc binnen. Waarom keek dat kind toch altijd zo boos naar me als ik haar tegenkwam. Volgens Amber was dat gewoon haar gezicht en daar konden we wel om lachen maar het was gewoon serieus echt alleen naar mij. ‘je mag hem hebben hoor’ zei Esmee met haar chaggo hoofd. ‘waar heb jij het over’ zei ik eigenlijk op een stomme toon. ‘ik hoef Mark niet meer die gast heeft het constant over je’ Daarna liep ze weer weg. Ik zag dat amber zich nog maar net in kon houden om niet te gaan lachen. (zij kan zelfs om de stomste dingen lachen) ik stelde maar voor de wc uit te lopen en naar huis te gaan. Dit plan zouden we aan houden maar het werd verstoord toen Joery voor me stond en me blijkbaar iets wilde vragen aangezien zijn blozende hoofd.

‘kan ik even alleen met je praten?’ ik wist eigenlijk al wat er zou gaan komen, of nouja, dat dacht ik. Ik liep met Joery mee naar de gang waar niemand was. ‘Mark wil je terug’ zei hij. Goh, dacht ik. Dat had ik nou echt nog niet door. ‘verbaasd me niks’ zei ik op een droge toon. ‘maar ehm.. ik dacht dat je misschien niets meer voor hem voelde maar misschien wel voor mij?’ weer schoot het plan van Amber me te binnen. De wraak actie. Iets in me zei dat ik het moest doen. Hem laten voelen hoe het was voor mij die 2 maanden geleden. Maar aan de andere kant zou ik en Joery gebruiken en Mark nooit meer terug kunnen krijgen. ‘ik voel niets meer voor Mark’ zei ik. Van binnen meende ik er niets van. Joery’s zielige blik klaarde op toen ik dat zei. ‘ zou je misschien met mij willen dan?’ ik dacht even na. Ik ken hem ook amper.. ik was heel stom bezig en veel beter zou het er niet op worden als ik ja zei. Toch ging het heel anders dan ik nu dacht.
‘ja, nee.’ Mijn mond zei ja mijn gedachte schreeuwde nee. Omg waar was ik mee bezig.. Joery keek me heel blij aan en ineens kreeg ik een knuffel, kus op mijn wang en vervolgens liep hij weg. Ik pakte mijn telefoon en smste amber. ( omg.. ik heb ja gezegd tegen Joery.. ik heb verkering met m.. ik wilde het helemaal niet!! Paniek!) 2 seconden later belde ze al. ‘lekker meis’ zei ze lacherig. ‘vind het helemaal niet lekker ik wilde het eigenlijk niet!’ tjaa.. eigen domme fout.. ‘schat luister niet naar je gedachte maar naar wat je mond zojuist tegen hem heeft gezegd nu maak je marks kop echt helemaal gek!! We moeten effe een plan maken. Hoe lang wou je het vol houden ik bedoel je gebruikt hem dan wel maar wat boeit het, het is Joery maar.’ Hoe kon amber zo denken.. Joery was ook een mens met gevoelens. Ik wilde hier niet langer aan denken.. ‘je hebt gelijk amber thanks. Ik spreek je morgen wel weer. Daarna ging ik naar huis om alles op een rijtje te krijgen en plannen te maken voor morgen. Wat moest ik tegen mensen zeggen als ze vroegen waarom ik met Joery had?. Moeilijke gedachte eigenlijk. Opeens ging mijn mobiel. Het was Mark!

Mijn hart sloeg op hol! Moest ik opnemen? Ik durfde niet. Toch pakte ik hem op. ‘m..met Danielle’ ‘Danielle? Dit is Mark. Ik hoorde dat je met Joery hebt? Hoe kan je dat nou maken! Je wist dat ik nog wat voor je voelde en dan pap je aan met m’n beste vriend? Ik wist niet dat je zo iemand was die zo laag zou zinken.’ Wow.. ho even.. hij voelt nog wat voor me? Ik dacht dat het stom acteer werk was! Shit.. ‘ehm.. tja nouja.. ik vind Joery nou eenmaal leuk kan ik toch ook niet veel aan doen?’ even was het stil. ‘je bent echt verandert Danielle..’ daarna hing hij op. Shit shit shit.. ik ben zo dom bezig.. ik voel nog steeds wat voor Mark en zelfs nu ik de waarheid weet negeer ik mijn gevoelens en ga voor de wraak. Ik kon niet helder meer denken. Ik moest Joey de waarheid vertellen en wel gelijk morgen zodra ik hem zag. Het moest gewoon!
Aan tafel kon ik bijna geen hap door mijn keel krijgen. hoe moest ik Joery dan de waarheid vertellen. Het zou nogal dom zijn om het na 1 dag al uit te maken. Mijn moeder had door dat ik ergens mee zat. ‘vertel’ ik keek haar aan. ‘ik heb geen zin om erover te praten mam, kga naar bed.’ Ik ging van tafel en liep naar mijn kamer. Zoveel dingen op 1 dag en totaal geen rust gehad.. het was pas 7 uur maar het voelde alsof ik al 2 dagen nonstop wakker was. Ik viel op mijn bed en viel ook meteen in slaap.

De volgende dag was alles me al iets duidelijker. Het is uit met Mark. Dat moet zo blijven eigenlijk. Ik Heb met Joery. Dat moet doorgezet worden. Esmee haat me volgens mij nog steeds en de wraak actie ging tot nu toe goed. Zoveel was er dus gebeurt in 1 dag. Dit was ook een goed moment om wraak te nemen op mijn stomme broertje. Ik liep zijn kamer voorzichtig in. Hij lag te slapen met een konijnen knuffel. Ik pakte mijn mobiel snel en maakte een foto. Die ging dus mooi op het internet. Zo wist ik zeker dat hij niet nog een keer zoiets als dat lozer incident zou flikken. Daarna liep ik snel naar beneden en maakte mijn ontbijt.
Op school ging het eigenlijk nog vrij normaal. Ik had gedacht dat iedereen me aan zou staren maar nouja dat was gewoon weer verbeelding. Ik was eigenlijk best blij dat ik niet bij Mark en of Joery in de klas zat. Dan kreeg ik gelijk weer gedoe achter me aan van een van beiden en daar had ik echt even geen zin in. Natuurlijk moest ik wel blijven acteren bij Joery in te buurt anders viel het al gelijk op. Plots stond de Leraar voor me. ‘opletten! Of je mag een uitstuurkaart halen.’ Chagrijnig keek ik hem aan. Hij had niks over me te zeggen. En ik had zoiezo al een hekel aan leraren maar vooral als ze gaan lopen drammen dat je op moet letten. Dus mijn gedachte gingen verder terwijl ik maar naar die saaie docent zat te staren. Er waren pas 5 minuten voorbij maar ik had het gevoel dat ik al 3 uur stil verveeld voor me uit zat te staren. Opeens ging mijn mobiel af. Ik had een sms van Amber. ‘haaii schat, Joery is echt helemaal dol op je ik hoor hem constant over je praten samen met Mark ookal vind die het niet zo leuk hihi’ mijn plan ging ondertussen dus door. Maar dat Joery helemaal dol op me is? Dat wist ik echt nog niet.
Gelijk toen de 1e pauze begon rende ik naar mijn kluisje waar Amber al op me stond te wachten. ‘Joery heeft een blauw oog!’ schreeuwde ze toen ze me zag. Verbaasd keek ik haar aan. ‘hoe kan dat nou?’ ‘Ja, wat denk je. Mark natuurlijk! In de klas net nog!’ ‘shit echt? Deed Mark dat? Dat is niks voor hem.’ ‘kom zelf maar kijken dan.’ Amber pakte mijn hand en trok me mee naar Joery’s kluisje.
Daar was alleen niemand te bekennen. Daarna hoorde ik vanuit de jongens wc een harde knal komen. Een van de wc deuren vloog open en Mark en Joery stormden er uit. Mark had een bloed lip en Joery inderdaad een Blauw oog. Waarom deden ze dit in vredesnaam. Op dat moment kwam er een docent aanlopen. Toen hij het zag snelde hij naar de wc’s en greep Joery en Mark vast. Wat hij alleen niet verwachte was een dikke vuist in zijn maag waarna hij beide jongens los liet en naar zijn maag greep.
Joery en Mark keken naar wat ze zojuist hadden aangericht. ‘shit! Wegwezen hier!!’ Mark rende snel weg. Joery keek vragend naar mij. Ik haalde mijn schouders op. Wist ik veel wat we moesten doen. De leraar wou weglopen maar het deed hem volgens mij te veel pijn. Ik pakte Joery’s hand en trok hem weg bij de wc’s. Amber volgde ons snel. ‘wat is er gebeurt’ vroeg ik zo rustig mogelijk. ‘ik eh.. praatte tegen Mark in de wc’s en toen hij van de wc kwam greep hij me vast trok me een wc in en stompte me. Hij zij dat ik van jou af moest blijven. Hij flipte helemaal!’ Ik was volgens mij niet de enige die verandert was. De oude Mark zou nooit iemand zomaar slaan. ‘gaat het wel?’ ik keek naar Joery’s oog. Dat moest gewoon wel pijn doen. Joery knikte. ‘schrok alleen, kon hem best aan’ ja.. typisch, jongen heeft pijn, probeert toch de held uit te hangen. Van binnen rolde ik met mijn ogen. Ik sloeg mijn arm om Joery heen waarna hij me een knuffel gaf. De bel was allang gegaan maar te laat waren we toch al. Ik vroeg me af waar Mark zo snel was heen gegaan. Aan de andere kant boeide het me totaal niet. Ik wilde even niks met hem te maken hebben. Best vreemd, want, de ene keer denk ik constant aan hem en de andere keer kan ik hem niet uitstaan. Joery, ik en Amber besloten de rest van de les te spijbelen om bij te praten. We hadden het erover dat Mark echt normaal moest doen anders hield hij niemand meer over. Joery vertelde me dat hij nu dus echt geen beste vrienden meer was met Mark. Van binnen voelde ik me best schuldig. Dit had ik allemaal aangericht..

word vervolgt..

Aantal keer bekeken: 2434
Waardering: 6.47 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online