Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Illusie.

U leest om dit moment het verhaal Illusie gepost door E.V. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: E.V
Gepost op: 2010-7-14

Verhaal:

Illusie
Hellow =P, dit was mn taak voor Pav
genaamd opstel Illusie :)

'K zou zegge neemt uw tyd en geniet ervan hé x


Ik zat daar maar, eenzaam en alleen in mijn kamer.
Daarbuiten was het stil en donker,de wind blies de bladeren van de bomen .
Hoewel ik binnenzat,voelde ik de wind in mijn gezicht.

Ik sloot mijn ogen en probeerde me de buitenwereld te fantaseren.
De maan die helemaal vol stond , de vleermuizen die op zoek zijn naar hun prooi , de bladeren die over de grond vlogen, de struiken… hoe meer ik over die plant begin na te denken hoe beangstigend het wel is, je zal wel dikwijls horen van andere mensen dat ze in het donker wel schrik hebben van struiken, er kan een persoon in zitten die je de hele tijd begluurt. Men rent dan zo rap mogelijk weg , weg van die vreemde struik waar vreemde mensen je begluren.

Ik keek nog dieper in die struik wanneer ik plots 2 verscholen ogen zag, ze waren wit en ze keken gewoon dwars door me heen , alsof ze je ziel van dichterbij bezien.
Ik sloot zo rap mogelijk mijn gordijnen en verstopte me .

Zulke angst heb ik nooit van mijn leven gevoeld.
“Wat voor een wezen was dat”?

Ik wist mezelf geen blijf meer en wou nog voor de laatste keer kijken naar het mysterieuze wezen in de struiken.
Het was verdwenen , ik raakte in paniek misschien is het beest wel vlak onder mijn raam.
Ik kreeg de tranen in mijn ogen , van angst die ik van over heel mijn lichaam voelde.

Maar opeens verschool daar een schim, mijn nieuwsgierigheid leidde me naar de schim dat steeds dichter kwam.
Ik voelde me steeds bleker en bleker worden.
Hoewel ik binnen zat en geen één wezen me zou bespringen en verscheuren, toch voelde ik me koud en warm aanvoelen.

Mijn lichaam was niet meer bewust van wat ik deed , maar mijn ogen bleven nog altijd naar de dichterbij komende schim kijken.

Opeens schrok ik van wat ik zag, zo opgelucht dat ik me voelde.
Een mooi wit paard met lange haren liep voorbij.
De wind blies in de haren van het paard , nog nooit was ik zo opgelucht dat ik een paard zag .
Maar dit was geen gewoon wezen.
Ze voelde mysterieus en magisch aan.
Ik opende mijn raam en sprong uit mijn kamer.
Toen ik op de grond belandde kreeg ik een pijnlijk en stekend gevoel in mijn voeten.
Ik keek op en zag dat het paard verdween , ik wou nog achter haar aanlopen , maar mijn voeten gingen niet meer mee.


Totdat ik iets hoorde kraken.
Ik keek in de richting van het geluid en zag dat het in de struiken zat.
Opeens lichtten twee ogen voor me op .
Heel mijn lichaam werd verlamd , de pijn in m’n voeten was ik nu vergeten.
Ik hoorde het wezen luid en rustig ademen.
Ik bleef stokstijf op mijn plaats staan, en keek in de ogen van het beest.
Toen zag ik beweging, het beest kwam steeds meer en meer naar voor.

Ze kwam recht op me af , toen ik heel het profiel van het wezen zag kon ik het haast niet geloven.
“Een zwarte wolf”
Hoe komen die hier ?
Ik sloot mijn ogen en hoopte dat het een droom was.
Maar toen ik mijn ogen opende stond de zwarte wolf vlak voor mijn neus.
Ik viel bijna flauw van de angst,hoewel dit niet gebeurde.
De wolf keek met zijn prachtige, witte ogen recht in de mijne.
Ik begreep het niet zou hij me nu normaal gezien niet aanvallen.
Mijn handen raakten onbewust hem aan, ik streelde de wolf.
Precies alsof dat hij dit wou.
Opeens hoorde ik van aan mijn linkerkant geluid dat steeds luider en luider werd en ook ritmischer.
“Het paard…” :
En inderdaad , daar was het paard.
Ze stond op een snel tempo vlak naast me en bleef stilstaan.



Zou ze me nu beschermen voor de wolf ?
Neen , ze bleef daar maar gewoon staan.
De wolf keek naar haar op.
En het paard keek neer naar haar.
Mijn beide handen reikten naar alle twee
de wezens.
Ik voelde iets magisch dat door me drong.
Ik besefte niet wat er aan het gebeuren was.

Opeens zag ik daar een teken van wit en zwart, van jing en jang .
Ik weet wat jing en jang betekent : het evenwicht tussen het goede en het kwade,mooi en lelijk, blank en zwart.
Ik voelde dat mijn geest terugkeerde naar mijn lichaam alsof ik in een trance was.
Toen zag ik dat het witte paard en de zwarte wolf samen in het bos liepen.

Waarom wilden deze wezens me dit gevoel aanleren.
Ik snapte het niet en wou achter de dieren aanrennen.
Maar ik rende precies achteruit en het bos werd steeds kleiner en kleiner , ik gilde.
Opeens werd ik wakker in mijn bed , en ademde luid.
Mijn moeder zat naast me en zei: “ Je hebt vast een nachtmerrie gehad”

Ze opende m’n gordijnen en ging mijn kamer uit. Ik keek door het raam maar ik zag niets .Ik weende van geluk.
Ik hoopte dat ik deze wezens gauw zou terugzien.









Aantal keer bekeken: 2371
Waardering: 8.20 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online