Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

In die oude schuur (deel 2).

U leest om dit moment het verhaal In die oude schuur (deel 2) gepost door Morena. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Morena
Gepost op: 2009-1-18

Verhaal:

In die oude schuur (deel 2)
Roos kwam met moeite helemaal overeind.
Waar is die zaklamp? vroeg ze. Dan kan ik je de tunnel laten zien. Hier
zei Maaike. En ze raapten de zaklamp op. Laat maar zien dan, zei ze. Roos nam haar mee naar de verborge muur. Hier was het, wil je er ook door?
Opeens hoorden ze ge klapwiek van vleugels achter zich. Wat...
De fleermuis, dachten ze alle bij te gelijk. En ze keken elkaar aan in het licht van de lantaren.
Toen zeilde er een groot licht over hun hoofd. Het leek wel een gouden schrijnwerper.
"pas op kijk daar hij is het het is het" Riep Maaike door het dolle heen.
En inderdaat.
De fleermuis hing met gesprijden vleugels in de lucht, en hij straalde een goud kleurig licht uit als een lamp.
Zonder te aarzelen greep Roos het werpnet en gooide het over de gouden fleermuis heen.
Die zit!!! riep ze verheugt. Nu naar professor Vivaldi.

Het huis van professor Vivaldi was niet zo ver weg.
Ze hoeften alleen het erf af te lopen en de Meervaart straat over te steken. En toen waren ze er.
Het was een oud herenhuis met luiken voor de ramen.
Professor Vivaldi liep hen al te gemoet. Dag meisjes, hebben jullie hem?
Ja meneer,
Fijn zo, het is een slecht wezen hoe goed en mooi het er ook uit ziet.
Kom maar mee, jullie zitten onder het stof. Vooral jij Roos.
Je mag je opfrissen als je dat wilt.
Nauw dat wilden Roos wel.
En even later zaten ze in de woonkamer van de professor en ze dronken warme koffie.
De gouden fleermuis hing te schritteren en te blinken aan het spit.
Het was een slecht wezen, maar professor Vivaldi en de vriendinnen hielden wel van fleermuizen vlees.
Roos voelden zich opgevrist.
Naar een lekker warm bad zag ze er niet meer zo stoffig uit. En ze hat ook honger. Maar
gelukkig was de fleermuis juist gaar, dus het feestmaal kon beginnen. Maar toen...
De geblakerde vleugels sprijden zich.
En de geroosterde fleermuis vloog de lucht in.
Maaike scheeuwde haar keel schor, en Roos verbleekten.
Professor Vivaldi doe iets!!!!!!!!!!
Maar de fleermuis schoot naar voren en sloeg de geleerden met één klouw bewusteloos.
Maaike gilden.
De fleermuis viel nu haar aan.
Roos pakten een brandent stuk hout uit het vuur en duwden dat tegen de fleermuis. Die draaide zich met woest vonkelende ogen om.
Maaike sprinte naar de keuken en griste een broodmes uit de la.
Ze stoof meteen weer terug naar de huiskamer en met een zwiep van het mes dooden ze de fleermuis.
Op dat zelfde moment kwam professor Vivaldi bij.
Hij zat onder het bloed.
Profes fessor h h hij leefden nog.
Maaike kon nouwelijks uit haar woorden komen.
Ook zei zat onder het bloed.
Zie je wel, mompelden professor Vivaldi.
Het is een slecht wezen.


Aantal keer bekeken: 3383
Waardering: 6.75 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 24 bezoekers online