Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Joris en de Golden planet.

U leest om dit moment het verhaal Joris en de Golden planet gepost door Anna du Perron. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Anna du Perron
Gepost op: 2010-7-12

Verhaal:

Joris en de Golden planet
Proloog.
Joris ligt in bed, Het zachte gezang van zijn moeder wekt hem.
"Zonnenschijn Maanenschijn, O het leven is zo fijn!"
Hij trekt zijn zachte blauwe pyjama jas aan en stapt uit zijn bed.
Stilletjes schuift hij z'n voeten in de ruwe pantoffels die naast het kooitje van zijn rat Theodore staat.
Een klein wit ding vliegt langs de voeten van Joris.
"Theodore!" Het witte ratje stopt met rennen en kijkt met onschuldigen kraaloogjes naar Joris.
Joris grinnenkt "ondeugent ratje! kom maar op mijn hand, ik zal je de buiten wereld laten zien."

Joris gaat samen met zijn ratje Theodore op de rant van zijn vensterbank zitten en streelt de witte rat zachtjes over zijn kop.
'PIEP' Theodore piep angstig en gaat met zijn kopje bang omhoog.
Een mooi goud blaadje vliegt midden in joris gezicht.
hij pakt het kleffen papier van zijn hoofd af en leest het.

Kom nu, straks ben je te laat de trein wacht niet! Staat er in schuine letters op het briefje geschreven.
Joris denkt 10 seconden na maar pakt dan zijn koffer in en rent de boederij uit, Op weg naar het station.




Hoofdstuk 1 De golden Planet

Na 2 uur lopen is Joris eindelijk aangekomen op het station.
"euh hallo conducteur, weet u waar perron 110 is?" "110!? ha snotaap mij voor de gek houden!"
en de man loopt nors weg.
"naar benee"


word vervolgd...

Aantal keer bekeken: 2713
Waardering: 6.17 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 9 bezoekers online