Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Kerstfeest met Grijze Muis (de reden waarom er geen nieuwe sprookjes meer ontstaan).

U leest om dit moment het verhaal Kerstfeest met Grijze Muis (de reden waarom er geen nieuwe sprookjes meer ontstaan) gepost door Sophie van Mierlo. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: Sophie van Mierlo
Gepost op: 2008-1-10

Verhaal:

Kerstfeest met Grijze Muis (de reden waarom er geen nieuwe sprookjes meer ontstaan)
Kerstfeest met Grijze Muis (de reden waarom er geen nieuwe sprookjes meer ontstaan)
Grijze Muis loopt door het bos. Ze heeft een bijl bij zich. Speurend en keurend gaat ze op zoek naar een mooie kerstboom. "Mijn hemel, wat staan er veel," roept ze. Steeds als ze denkt er één gevonden te hebben, kijkt ze toch weer verder. Nu eens is de boom te klein, dan weer te groot. Of niet mooi recht. Of te kaal. Of juist te vol. Om wanhopig van te worden. Waarom staan er ook zo veel! Twee bomen waren genoeg geweest, denkt Grijze Muis. Dan nam ik de mooiste en was ik klaar. Eén boom is nog beter. Hoef je niet eens te kiezen. Grijze Muis trekt haar ijsmuts over haar ogen en draait drie keer in de rondte.
Dan blijft ze staan en wijst met haar bijl recht vooruit. Die boom neemt ze. Langzaam trekt Grijze Muis haar ijsmuts omhoog. Nee maar! Wat een prachtige kerstboom wijst ze aan! Dat die haar niet eerder is opgevallen. Het is een kaarsrechte spar. Niet te groot, maar zeker niet te klein. En wat is hij mooi van vorm. Hij staat een beetje apart van de andere sparren. Op een heuveltje. Alsof hij op een voetstuk staat. Voor het mooie zou Grijze Muis eigenlijk ook het heuveltje mee naar huis moeten nemen. Het is bijna zonde de boom hier weg te halen. Grijze Muis pakt haar bijl met twee handen vast en zwaait ermee naar achteren. Ze hakt de boom om.
Noorman valt om, hij voelt geen pijn omdat bomen geen pijn kunnen voelen, hij weet niet wat er aan de hand is omdat bomen geen ogen hebben, hij kan Grijze Muis niet horen kuchen omdat bomen geen gehoor hebben, hij kan wel voelen, weten, horen dat hij niet meer op het plekje staat waar hij zijn wortels heeft laten groeien, hij kan wel voelen, weten, horen, dat hij vijf minuten later op een warm plekje staat vlakbij de geuren van lekker eten en een knappend haardvuur.
Voor Grijze Muis is het een geen eenzaam kerstfeest, Heks, Wolf, en Stiefmoeder zijn er ook. Zoals altijd zal iedereen zijn kerstverhaal van een paar jaren terug vertellen. Wolf begint: “dat sprookje over dat meisje met haar rode kapje en die biggetjes, slaan nergens op, ten eerste kon ik nooit op twee plekken tegelijk zijn, ten tweede ga ik in beide sprookjes dood, ten derde was had ik net drie banken beroofd, was voortvluchtig uit de dierentuin en had aangeklopt bij de drie beren die me, na het bezoek van ene “Goudhaartje” niet erg hartelijk ontvingen…”
Grijze Muis was blij dat ze weer bezoek had tijdens de kerstdagen, maar het was niet het bezoek dat ze had gehoopt, Wolf leek iedereen tegen elkaar op te stoken. Het hielp ook niet erg dat, toen Reus zijn hoofd naar binnen had gestoken, na eerst de voordeur te hadden ingebeukt driemaal had geroepen: ik ruik wolven, muizen en oude vrouwtjesvlees, waarna Stiefmoeder en Heks hem beledigt hadden aangekeken
Grijze Muis was na de kerstdagen blij dat alles er weer op zat, Ze moest nodig afvallen want Wolf had zwaar op de maag gelegen, ook Heks en Stiefmoeder waren moeilijk te verteren geweest. De kerstboom had ze op de houtzagerij gedumpt. Grijze Muis was even verdrietig geweest omdat ze helemaal geen kerstcadeautjes had gekregen. Terwijl ze toch heel erg braaf geweest was dit jaar.
Sophie




Aantal keer bekeken: 4468
Waardering: 7.24 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online