Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Kijk nooit in de spiegel..

U leest om dit moment het verhaal Kijk nooit in de spiegel. gepost door Manon boonstoppel. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Manon boonstoppel
Gepost op: 2011-6-11

Verhaal:

Kijk nooit in de spiegel.
Kijk nooit in de spiegel
Hoofdstuk 1
‘Mick,, roept Nicky enthousiast. Ze rent naar haar vriend toe en geeft hem een knuffel. Ze zijn al 5 jaar beste vrienden. ‘ Hey, Nicky,, ook Mick rent naar zijn vriendin toe. Samen lopen ze naar het huis van Nicky. Het ziet er mooi uit, alleen als het donker is kan het er een beetje eng uit zien. Nicky is erg blij met haar huis. Ze voelt zich er harstikke veilig, Maar soms dan hoort ze allemaal enge geluiden.
Nicky opent de deur en gaat naar binnen. Al snel komen ze in een mooie, grote gang. Aan de muur hangen allemaal schilderijen. Van opa’s en oma’s van Nicky.’ Wil je een blikje cola?,, vraagt Nicky ondertussen. Mick heeft niet goed opgelet, maar antwoord wel. ‘ Ja graag,,. Gaat op de bank zitten in de woonkamer. Ook al zo groot. Nicky komt terug met 2 blikjes cola in haar handen. Ze is nu alleen thuis. Haar ouders zijn naar het werk, en haar zus zit nog op school. Ze drukt de tv aan. Alleen maar saaie zenders. Het enige leuke vind ze Nickelodeon, maar dat is er nu niet op. Zo zapt ze een beetje door, tot dat ze op een aparte zender komt.’ Pff, wat is dit nou weer dan?,, vraagt Mick. Hij ziet dat Nicky angstig kijkt, maar dan antwoord ze:’ Dit wil ik zien,,! Ze zijn op een zender gekomen die heet Geesten bestaan. Mick snapt er echt helemaal niks van. Nicky kijkt zonder te knipperen naar de tv.

‘ Doei Nicky, ik ga naar huis,, zegt Mick na een uurtje. Hij heeft nu wel genoeg gezien van dat programma. Hij vind het dikke onzin, maar stiekem is hij wel een beetje bang geworden. Hij slentert naar huis. Onderweg komt hij allemaal mensen tegen. Drukke mensen, maar ook rustige. Dan komt hij een hele bekende gast tegen. Jacob, zijn andere goede vriend. ‘ Jacob!,, Roept hij. Maar Jacob reageert niet. Dan loopt hij verder naar zijn huis.

Die nacht word hij wakker van een eng geluid. Het is bijna 12 uur. De geluiden klinken als Graaw graaw heig heig. Mick staat op en loopt naar de badkamer. Even een slokje water halen. Graaw graaw heig heig. Daar klinkt het weer. Maar nu dichterbij. Mick wil naar de gootsteen lopen, maar dan klinkt het nog harder. Het lijkt wel uit de spiegel te komen. Mick wil weg lopen, maar voor dat hij wegloopt krijgt hij de schrik van zijn leven.

Hoofdstuk 2
Daar, daar in de spiegel staat een meisje. Ze heeft lang zwart haar. Haar hele gezicht zit onder het bloed. Haar ogen hebben een donker rode kleur. Mick wil wegrennen. Weg! Helemaal weg. Veilig naar zijn kamer. Maar dat doet hij niet. Zijn benen kunnen niet meer bewegen. ‘ Mam, Pap. Help!!,, schreeuwt hij. Zo spoedig mogelijk komen zijn ouders er aan. ‘ Schat, wat is er?,, vraagt zijn vader. Hij kijkt naar de vinger van Mick, die trillende wijst naar de spiegel. Dan kijkt Mick zelf ook naar zijn vinger. Huh?, Wat gek. Het meisje is verdwenen. ‘ Je hebt vast een nachtmerrie gehad lieverd,, zegt zijn moeder. Even kan Mick niks zeggen. ‘ Mam, echt daar stond net iemand in de spiegel,, . Zijn vader zucht en kijkt weer. ‘ Niks te zien. Ik ga weer slapen,, Hij geeft Mick een zoen. Daarna zijn moeder ook. Niet te geloven dat zijn ouders hem niet geloven. Hij kijkt nog een keer naar de spiegel, en loopt daarna weer naar zijn kamer.

Die ochtend word hij wakker met een raar gevoel. Zou hij het vertellen tegen Nicky wat er was gebeurd? Nee, dan zou ze het belachelijk vinden. Hij doet zijn broek aan en wandelt naar beneden. Zijn ouders en zus zitten al aan tafel. ‘ Zo Mick, lekker geslapen?,, zegt Micks zus op een kattige toon. Voordat Mick kon reageren valt zijn moeder in. ‘ Jasmine, hou op.!,,. Mick begint zich te schamen. Als de buren hem maar niet hadden gehoord. Hij pakt een broodje en smeert het.
‘ Hey Mick, ik moet je iets zeggen.,, zegt Nicky tegen Mick. Ze trekt hem mee naar het bankje. ‘ Vannacht hoorde ik hele enge geluiden. Ook zag ik iemand in de spiegel staan.,, zegt ze een beetje bang. Mick kijkt haar ongelovig aan. Hij had precies het zelfde. ‘ Ik had dat ook….,,! Samen blijven ze voor zich uit staren. Tring Tring. De bel gaat. Mick loopt al vast vooruit. Nicky volg hem.

In de klas kan Mick zich niet goed controleren. Hij moet de hele tijd denken aan wat hij vannacht heeft gezien. En ook aan wat Nicky zei, dat zei dat ook had gezien. Hij denkt een poosje na, maar dan schiet hem iets te binnen. Dat Tv programma. Gisteren hadden ze naar het tv programma Geesten bestaan gekeken. Daar zeiden ze ook dat ze bestaan. En misschien zat er wel een bij hun in huis. De woorden galmden door zijn hoofd. Het zou toch niet. Hij staart voor zich uit. Mick kijkt naar de bomen die buiten staan. Het is erg mooi weer. Onder de boom zit iemand. Hij herkent haar. Dan begint zijn adem te stokken. Dddd..aat meisje stond bij hem in de spiegel.

Hoofdstuk 3
Niet te geloven. Dat meisje is hem gevolgd. Dat moet hij snel aan Nicky vertellen. Hij kijkt achterom, maar Nicky zit er niet meer. Dat is vreemd. Waar is Nicky nu naar toe? Ondertussen kijkt Mick weer naar de boom. Het meisje is weg! Hij loopt naar de meester toe. ‘ Waar is Nicky?,, vraagt hij. Meester is hun proefwerken aan het na kijken. ‘ O, die is naar de wc,, ! Met een geruststellend gevoel gaat Mick weer naar zijn plaats.
Maar na een half uurtje is Nicky nog niet terug. Mick voelt zich niet meer zo fijn als net. Hij wil haar gaan opzoeken. Hij loopt naar de wc’s toe, en opent de deuren. Niks te zien. Tot dat hij opeens een rode sjaal op de grond ziet liggen. Die had Nicky om. Hij wil hem pakken, maar dan voelt hij dat er gewicht aan zit. Hij wil kijken wat er aan zit en dan…..
Hij opent de deur. Daar lag Nicky. Haar gezicht was paars. Ze is gestikt. Mick barst in tranen uit, en ziet dan een tekst op de muur staan. Het was geen goede oplossing om naar die zender te kijken. Nu heb ik wraak genomen, en jij bent de volgende…





Aantal keer bekeken: 5071
Waardering: 7.57 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online