Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Konningedag (1).

U leest om dit moment het verhaal Konningedag (1) gepost door Natasss. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Natasss
Gepost op: 2011-5-7

Verhaal:

Konningedag (1)
Het is weer zover, het is 30 april, oftewel konningedag. De straten zijn weer oranje en alle vlaggen hangen uit.
Het is 9 uur 's ochtends en ik vraag mezelf af waarom ik in hemelsnaam er al zo vroeg uit ben. Ik was gisterenavond rond een uur of 3 thuis gekomen, wat achteraf gezien misschien wel iets te laat was.
Ik probeer een glimlach op mijn gezicht te zetten als mijn zusje vrolijk zingend naar beneden komt. Hier zat ik natuurlijk echt op te wachten.
Ze is erg enthousiast, want ze heeft een speciale konningedag muts gemaakt op school, die ze nu al voor de 3e keer aan mij laat zien.
Ik voel dat ik nog wel een kater heb van gisterenavond en ik ben bang dat de liedjes van de obade het er niet beter op gaan maken.

Ik fiets samen met mijn zusje naar het centrum toe dat al afgeladen staat met ouders met kinderen. Het lijkt erop dat het lekker weer gaat worden, dat maakt mijn dag weer goed. Mijn ouders zitten in de organisatie van konningedag dus zit ik voorlopig nog opgezadelt met mijn zusje van 7. We zeggen mijn ouders dan ook maar snel even gedag en beginnen dan aan het zingen van de liedjes, althans mijn zusje begint daaraan, terwijl ik een asprinetje uit mijn tas haal om de obade te overleven.

Na de obade krijgt mijn zusje 5 euro van mijn moeder op iets te kopen op de rommelmart, waar ik dan ook maar weer braaf met haar over heen loop. Mijn kater is al wat minder geworden, en ik wordt wel blij van de zon.
''Lieke, Lieke'' zegt mijn zusje terwijl ze aan mijn hand trekt.
''ja, wat is er nu weer?'' vraag ik.
''mag ik die video kopen?''
Ik kijk zuchtend naar een videoband van aladin.
''nou, nou zo verschrikkelijk is die film nou ook weer niet'' zegt de jongen achter het kraampje.
Ik kijk hem waarschijnlijk aan met een blik van, waar bemoei je je mee, maar mijn indruk verandert als ik hem aankijk. Hij ziet er leuk uit met zijn blonde krullen. Wat moet hij wel niet van mij denken, ik zie er vast verschrikkelijk uit.
''Ik moet zeggen dat aladin best een leker ding is'' zeg ik.
''Ik zou eerder voor jasmine gaan'' zegt hij.
''smaken verschillen'' zeg ik lachend.
''Lieke, mag ik hem nou?'' vraagt Emma nog een keer.
''maar als jasmine zo leuk is, waarom verkoop je die film dan?'' vraag ik.
''Goeie vraag, misschien moet ik hem maar houden'' zegt hij.
''Nee, ik wil aladin ook zien'' zegt mijn zusje.
Ik zucht, en kijk hem aan. ''ik ben bang dat je hem toch kwijt raakt''
''moe?'' vraagt hij.
''wat denk je zelf?'' vraag ik, mijn zusje kijkt ondertussen naar alle andere spullen op het kraampje tot mijn grote opluchting.
''nou, nou, ik kan er niets aan doen dat je een kater hebt'' zegt hij.
Ik lach, ''sorry, ik lag natuurlijk iets te laat in bed, en moest er weer iets te vroeg uit''
''Klinkt bekend'' zegt hij en wijst naar het meisje dat naast hem zit.
''Maar jij ziet er helemaal niet zo moe uit'' zeg ik.
''dat lijkt maar zo. Een zonnebril doet wonderen'' zegt hij en zet hem af.
Ik zie nu dat hij er inderdaad ook wel moe uit ziet, maar de blauwe ogen die te voorschijn komen maken veel goed.
Wauw denk ik bij mezelf.
''Lieke, ik wil aladin'' zegt Emma dan.
''dat kan niet, hij wil hem zelf houden''
'wie wil hem zelf houden?'' vraagt Emma.
''ehm..., hoe heet je eigenlijk?''
''Joris'' zegt hij.
''Joris wil hem zelf houden''
''Ben je niet wat te oud voor die film?'' vraagt mijn zusje dan aan hem.
''waarschijnlijk wel,'' zegt hij.
Ik weet dat Joris een grapje maakt en hem eigenlijk zelf helemaal niet hoeft, maar Emma snapt er helemaal niets van.
Ineens krijg ik een slimme ingeving. Nouja dat vind ik zelf tenminste.
''Ben je nog steeds verliefd op Jasper?'' vraag ik dan aan Emma. Emma is altijd elke week verliefd op iemand anders uit haar klas.
''nee, jasper is stom. Hij wil niet met me spelen''
''Misschien wil Joris wel aladin met je kijken?'' zeg ik en kijk Joris grijnzend aan.
Hij kijkt me verbaasd aan.
''Hoe oud is je zusje?'' vraagt hij dan grijnzend aan mij.
''maar een jaar of 10 jonger dan jouw'' zeg ik.
''Okee, is goed.'' zegt hij tot eigenlijk mijn verbazing.
''Emma, als ik je deze video nou eens gratis geef, mag ik hem dan vanmiddag met jouw kijken'' zegt hij terwijl hij me aankijkt.
''ja'' zegt mijn zusje blij.
Ik schrik een beetje. Ik heb mezelf natuurlijk weer in de nesten gewerkt. Hoe moet ik dit nou weer oplossen,
Het is wel een leuke jongen, maar ...
maar wat eigenlijk, ik heb gewoon een date denk ik, een date met de leukste verkoper op de rommelmarkt.
''Okee, op een voorwaarde, als je je zusje ook mee neemt''
''Is goed'' zegt hij. ''over een uurtje hier, dan zijn we klaar''
''Okee'' zeg ik.
Emma pakt de dvd aan en we lopen verder. Ik voel dat hij ons na kijkt. Ik wil omkijken maar besluit het niet te doen.
Ik denk even aan Joris, zijn leuke krullen en mooie blauwe ogen, waarom zou zo'n leuke jongen, met mij een film willen kijken? Ik snap er niets van, maar wordt er wel blij van, op een of andere manier.
Ik wil mijn beste vriendin Anke smsen, maar als ik op nieuw bericht klik, bedenk ik me dat ik niet eens weet hoe ik dit uit moet leggen. Wat moet ik zeggen. Heey, anke ik heb een date met een leuke jongen en zijn zusje, we gaan met z'n allen aladin kijken.
Die lacht zich ook dood. Ik besluit niets te zeggen, en als het nodig is kan ik het vanavond wel uit leggen.

Na een uurtje is het ongeveer 1 uur, en Emma en ik lopen terug naar het kraampje van Joris. Hij is helemaal ingepakt, en lijkt al op ons te staan wachten
''hey,'' zegt Joris.
''hi'' zeg ik wat ongemakkelijk. ''heb je lang moeten wachten?''
''viel wel mee'' zegt hij.
We besluiten naar onze fietsen te lopen, en naar mijn huis te fietsen. Mijn ouders zijn voor de rest van dag/nacht nog bezig met konningedag zoals elk jaar, dus dat komt goed uit.
Emma, en Joris' zusje Marjolein lijken het meteen goed te kunnen vinden, en praten over de film die we zo gaan kijken. Ik kijk Joris aan. ''zullen we maar gaan dan?'' vraag ik.
''ja'' zegt Joris.
We fietsen naar mijn huis toe, niet wetend wat de middag en misschien zelfs avond zal gaan brengen. Misschien verkracht hij me wel. O, waar ben je toch weer aan begonnen Lieke, denk ik.
Ik kijk opzij naar Joris, en ik voel dat het allemaal wel goed zal komen en hij me dus echt niet gaat verkrachten.

Deel 2 komt nog.

Aantal keer bekeken: 2962
Waardering: 8.27 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online